Cross-overs i brætspil.

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Cross-overs i brætspil.

Post by Da Senzai »

Jeg er ny til brætspil, og kan egentligt bedst lide kortspil! ^_^.

Til-gengæld er jeg vild med tegneserier, og har spillet alt, alt for mange Fighting Games (video-spil). Fælles for både Fighters og tegneserier er, at der ofte er crossovers mellem de forskellige spil og serier. F. eks kan man i det nyeste Dead or Alive videospil spille med figurer fra Virtua Fighter serien. Marvel vs. Capcom 3 er et kæmpe miskmask af alt det bedste fra både Marvel og Capcom. Spillet tillader dig at lade Ryu fra Street Fighter gå op i mod den store grønne Hulk. (ps. Mine penge er på Hulk! :mrgreen: )

Det er ikke længere siden, at Steve Jackson annoncerede, at der et Munchkin Panic spil på vej, baseret på Castle Panic - og nu idag så, jeg på Facebook, at Munchkin og Smash-Up også vil slå pjalterne sammen i et endnu uannonceret produkt. Jeg både håber og tror på, at det kommer til at blive en eller flere Munchkin-baserede faktioner. Der er også en TableTop/WilWheaton faktion på vej til Smash-Up.

I Devastation of Indines kan man, hvis man er så heldig at have promoerne spille som helten Legacy fra Sentinels of the Multiverse. I den nyeste War of Indines Remastered Edition bliver der også lavet en Prince Eileen figur (kendt fra Summoner Wars). Det er alt for awesome, da jeg elsker Summoner Wars! :D

Kender I andre Crossovers inden for Bræt-og kortspil, og hvad synes I om dem? :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Frouvne »

Love Letter: Batman er vel et eksempel på det du efterspørger. Har ikke prøvet det og måske er det slet ikke udkommet endnu. Umiddelbart tiltaler det ændrede tema mig ikke - men jeg skal nok ikke kommme med for højlydt kritik, da jeg lavede en Minecraft-udgave af spillet til min søn for nogle år siden...

image.jpg
image.jpg (127.58 KiB) Viewed 8823 times
Attachments
image.jpg
image.jpg (200.19 KiB) Viewed 8823 times
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Larsine »

Jeg havde håbet at de havde nogle varianter med i deres Munchkin Loot Letter variant, men det var jo 100% det same spil, bare med anden grafik, og det var endda genbrugsgrafik fra Munchkin.

Så med mindre de tilføjer varianter af spillet, i Batman, Santa, Adventure Time eller Hobbit Love letter, så kan jeg altså ikke være mere ligeglad da jeg jo allerede har spillet.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Love Letter: Batman
Batman sender ikke kærestebreve! Måske tæver han nogle skurke, mens han råber på Catwoman, men det er vel også det nærmeste, vi kommer.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Mik »

HVorfor skulle han råbe på Catwoman?
Han har jo Robin...?!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Frouvne »

Mik wrote:HVorfor skulle han råbe på Catwoman?
Han har jo Robin...?!
Catwoman.jpg
Catwoman.jpg (15.35 KiB) Viewed 8752 times
Robin.jpg
Robin.jpg (36.71 KiB) Viewed 8752 times
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Stony »

Øhhhh. Jeg forsøger lige at sammenfatte.
Gunness wrote:
Frouvne wrote:Love Letter: Batman
Batman sender ikke kærestebreve! Måske tæver han nogle skurke, mens han råber på Catwoman, men det er vel også det nærmeste, vi kommer.
Så vi bevæger os i en "Love Letter" kontekst...
Mik wrote:HVorfor skulle han råbe på Catwoman?
Han har jo Robin...?!
Er der noget jeg har misset her? Er Batman sprunget ud af skabet?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Gunness »

Stony wrote:Er der noget jeg har misset her? Er Batman sprunget ud af skabet?
Det er vist en gammel historie (med et stort glimt i øjet), der går helt tilbage til både tegneserien og 60'er-tvserien. Hvad er det helt præcist, Batman og Robin laver i den hule? ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Stunke »

Han er en rig, velplejet fyr der altid gaar i sort laeder...
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Larsine »

Undtagen når han gå i smoking, som jo tydeligvis ikke er en lædersmoking.
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by larkin »

Larsine wrote:Undtagen når han gå i smoking, som jo tydeligvis ikke er en lædersmoking.
(læderundertøj)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Mik »

Stony wrote:Øhhhh. Jeg forsøger lige at sammenfatte.
Gunness wrote:
Frouvne wrote:Love Letter: Batman
Batman sender ikke kærestebreve! Måske tæver han nogle skurke, mens han råber på Catwoman, men det er vel også det nærmeste, vi kommer.
Så vi bevæger os i en "Love Letter" kontekst...
Mik wrote:HVorfor skulle han råbe på Catwoman?
Han har jo Robin...?!
Er der noget jeg har misset her? Er Batman sprunget ud af skabet?
Har du befundet dig i stony-alderen? :mrgreen:
Det har da altid været lidt suspekt, når to voksne mænd "bor sammen".
Men det er trods alt bedre end Fantomet, som lever i grotte sammen med en ulv...
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Cross-overs i brætspil.

Post by Larsine »

larkin wrote:
Larsine wrote:Undtagen når han gå i smoking, som jo tydeligvis ikke er en lædersmoking.
(læderundertøj)
Cross-dressing (så er vi næsten tilbage ved emnet), så kan han jo dele med Catwoman :shock:
Post Reply