Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stony »

Folk plejer nok at komme med hensigtserklæringer om hvor meget de skal spille i det kommende år...? :D

Det skal ikke holde mig tilbage. I år vil jeg dog fokusere lidt på de spil jeg allerede ejer, men endnu ikke har fået spillet. Jeg har 36 spil jeg endnu ikke har spillet. En del af dem stadig i shrinkwrap, og nogle af dem havde jeg også sidste nytår. Og forrige... Det skal der laves om på. To tredjedele af dem skal på bordet mindst en gang i 2015. Også for så måske at kunne rydde ud i dem, jeg tænker jeg næppe vil få spillet igen. Det giver i gennemsnit 2 spil om måneden, som skal kunne streges fra listen.

Listen der skal ryddes op i:

(Jeg vil opdatere listen i løbet af året. Dem med * ud for, er dem der er blevet spillet.)

* Africana
Alchemists
Andean Abyss
* Arkwright
* Belfort
* The Castles of Burgundy
* Castles of Mad King Ludwig
Chinatown
City of Iron
The Convicted
Corporate America
* Dungeon Petz
Dungeon Twister 2: Prison
Earth Reborn
Fief
Grind
Hegemonic
Iron Dragon
* Kanban: Automotive Revolution
Kogge
Kohle & Kolonie
* Lagoon: Land of Druids
Madeira
Master of Economy
Omega Centauri
Outpost
* Panamax
Pax Porfiriana
Princes of the Dragon Throne
Romolo o Remo?
Ruhrschifffahrt 1769-1890
Starship Merchants
Throneworld
* TurfMaster
Vinhos
Wealth of Nations

( BGG udgave med links til spillene )

Jeg skal i det nye år også have lagt mine spildesign ambitioner i system. Der skal øremærkes aftener til netop denne aktivitet, og der skal afsættes milepæle for hvornår jeg skal have nået nogle ting. Jeg har hygget mig med det, men nu må jeg til at være lidt mere resultatorienteret, og der må nogle mål og delmål til, for at sikre noget fremdrift. Et mål.... bumbum.... Jeg skal have et spil bragt op på et niveau, hvor jeg føler det giver mening at pitche det til en udbyder.

Dertil har jeg bestemt mig for at for at min halvmarathon tid skal forbedres. Nej, den skal schmmmmmadres! Jeg sigter efter at skrælle ti minutter af, så jeg skal ned på 1½ time.
Last edited by Stony on Tue Oct 13, 2015 9:47 am, edited 10 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Det går sjældent så godt med mine nytårsforsætter ... men det skal jo ikke holde én tilbage! :D

Og lad mig starte med det klassiske ønske om at højne kvaliteten af min spilsamling, hvilket igen i år skal ske ved at skille mig af med nogle af de spil, der alligevel ikke bliver spillet og ved at tænke mig lidt bedre om inden jeg anskaffer mig nye spil. I 2014 fik vi en del spil ud af døren dels via salg og dels ved at forære spil væk. Der er basis for at fortsætte den proces, da der stadig er masser af spil, som måske er fine nok, men hvor jeg har andre, der stiller de samme behov og som jeg hellere vil spille. I forhold til at tydeliggøre dette for mig selv, har det også været en god øvelse at få set mine spilhylder igennem (Mine hylder med brætspil), så det vil jeg fortsætte med.

Den anden del af mit nytårsforsæt går på at få spillet nogle brætspil. Det glædede mig at få spillet Twilight Struggle 11 gange i 2014. Jeg vil gerne forsøge at sprede den fordybelse der følger med at få spillet et spil gentagne gange til endnu flere spil. Både nogle spil jeg tidligere har nydt at spille og også nogle nyere eller for mig helt uspillede spil. Samtidig må den lidt tungere (omend ikke helt tunge) genre gerne få mere fokus i år ligesom jeg gerne vil prøve et par solo-spil. Alt i alt fører det frem til at jeg har udvalgt ti spil jeg gerne vil spille enten 5 eller 10 gange. De er nedenfor listet og jeg vil i løbet af året opdatere antallet af gennemspilninger.


Crokinole - 69/10 - ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Innovation - 7/10 - ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Twilight Struggle - 7/10 - ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Agents of SMERSH - 0/5 - ¤¤¤¤¤
Cuba Libre - 2/5 - ¤¤¤¤¤
Hyperborea - 0/5 - ¤¤¤¤¤
Terra Mystica - 5/5 - ¤¤¤¤¤
Thunderbolt Apache Leader - 0/5 - ¤¤¤¤¤
Warfighter: The Tactical Special Forces Card Game - 4/5 - ¤¤¤¤¤
Washington's War - 0/5 - ¤¤¤¤¤


Og så må jeg da også have et løbe-mål. Som udgangspunkt tror jeg dog et af mine hovedmål skal være at holde mig skadesfri sæsonen igennem. Derfor vil jeg holde mig til et noget mindre ambitiøst mål om at slå mine egne bedste tider på h.h.v. 5 og 10 km.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stunke »

Faa samlet en total paa over 150 spil skak (blitz, korrespondence hvad som helst)
Bare faa spillet Imperial og American Rails.
Spil Commands & Colors; Ancients med Trine igen.

Squat over 100 igen (nogen er blevet doven efter de blev far...)
Done!
It's about playing games, not owning games.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by netsapiens »

Fokusere mere på indhold og design på boardgamer end på nye spiloprettelser
Holde op med kun at arbejde på Boardgamer, og istedet få brugt tiden på familien og rent faktisk at få SPILLET spil.

Løbe og ro i alt 2015 km i løbet af året (en sindssyg ven gav mig den challenge, og jeg kan jo ikke sige nej)
løbe mindst en halvmarathon i år.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stunke »

5.5 Km om dagen i snit? Du skal vist til at prioritere din fritid STRAMT hvis du ogsaa gerne vil spille spil...
It's about playing games, not owning games.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by netsapiens »

dont I know it :)
Jeg regner gevaldigt med at fejle, med mindre jeg får min roning op at køre markant. Det er ikke umuligt at tage 10k ad gangen flere dage om ugen.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Logos32 »

Jeg vil også være med i år 8)

Mage wars 6/10
Magic the Gathering 2/10
Agricola 28/10
Ticket to Ride 10.th 8/10
Terra Mystica 0/5

Mysterium 15/5
Battle of five armies 3/5
Imperial Assault 5/5
Dead of Winter 4/5
Kemet 5/5


Godt nytår 8)
Last edited by Logos32 on Tue Dec 15, 2015 4:20 pm, edited 15 times in total.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by chr88 »

Logos32 wrote:Jeg vil også være med i år 8)

Mage wars 0/10
Magic the Gathering 0/10
Agricola 0/10
Ticket to Ride 10.th 1/10
Terra Mystica 0/5

Mysterium 0/5
Battle of fice armies 0/5
Imperial Assault 0/5
Dead of Winter 0/5
Kemet 0/5


Godt nytår 8)
Det er en tråd om nytårsforsæt - ikke et sted, hvor du skal skrive din statistik i de forskellige spil! (Så, nu er tonen ligesom sat til på mandag :D )
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by digter »

chr88 wrote:
Logos32 wrote:Jeg vil også være med i år 8)

Mage wars 0/10
Magic the Gathering 0/10
Agricola 0/10
Ticket to Ride 10.th 1/10
Terra Mystica 0/5

Mysterium 0/5
Battle of fice armies 0/5
Imperial Assault 0/5
Dead of Winter 0/5
Kemet 0/5


Godt nytår 8)
Det er en tråd om nytårsforsæt - ikke et sted, hvor du skal skrive din statistik i de forskellige spil! (Så, nu er tonen ligesom sat til på mandag :D )
Pudsigt, jeg er ikke blevet inviteret til noget på mandag?
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Mik »

digter wrote:
chr88 wrote:(Så, nu er tonen ligesom sat til på mandag :D )
Pudsigt, jeg er ikke blevet inviteret til noget på mandag?
Er det ikke den officielle "dril Jens" dag?
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by jondifool »

chr88 wrote:
Det er en tråd om nytårsforsæt - ikke et sted, hvor du skal skrive din statistik i de forskellige spil! (Så, nu er tonen ligesom sat til på mandag :D )
Der var vist tale om nytårsforsæt , formen var hugget direkte fra frowne forsæt om at liste antal spillede spil i denne tråd!! (eller var det en intern joke jeg bare ikke fangede?)

Mit nytårsforsæt er at få spillet flere tunge spil især dem jeg ejer og ikke har spillet (essen 2014 kigger anklagende på dig), og at få gjort det i Bastard Cafe. Samt at være lidt med til at løft cafeen i retning af at holde events for spil der ikke er ballade spil, dvs. mere komplekse spil. Samt at få introduceret konceptet gæste guru i bastardcafeen.


I forhold til at få prøvet nye spil er bastard cafeen fantastisk- en del af de frivillige omkring bastard cafeen, har siden åbningen start november kørt en event der handler om at spille 100 forskellige spil på 100 dage, og de første kom i mål her tidligt i december.
Den event har jeg måtte opgive pga af eksemenslæsning. Men regner med at komme stærkt tilbage.

Hverdage er klart bedre at fordybe sig i spil, da der ikke er ligeså fyldt , og senere heller ikke lige så stor en fest.

De frivillige tager vagter som guruer hvor de hjælper med regelforklaringer og rådgivning til spilvalg, her er det at jeg gerne vil have gang i at invitere gæster fra Københavns brætspils miljøer til at komme og demonstrere deres favorit spil, annoncere det i cafeen og diverse forumer også se om det er noget der har interesse. Jeg håber at der dermed bliver plads til lidt tungere og mere komplekse spil kommer på banen. For de forsvinder ofte i den almindelige frivillige vagt, simpelthen pga. af det er svært at prioritere alle dem der kan få hjælp til småspil bort i den tid det kræver.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Goblen »

Har et par nytårsforsæt:

* Vil i 2015 finde mig en fast spille-gruppe.
* Vil veje 90 kg. når året er omme.
* Vil være i stand til at løbe 5 km på 30 minutter. Det betyder der skal barberes 6 minutter af tiden.
* Vil sælge/bortgive spil som jeg har, hvor jeg ved de aldrig kommer til at blive spillet selvom jeg synes de er fantastiske.

/Brian.


PS. Synes dit nytårsforsæt er fantastisk Jondifool :-)
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by digter »

Mik wrote:
digter wrote:
chr88 wrote:(Så, nu er tonen ligesom sat til på mandag :D )
Pudsigt, jeg er ikke blevet inviteret til noget på mandag?
Er det ikke den officielle "dril Jens" dag?
Hvis folk så bare ville holde sig til den ene dag om året... :)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stony »

digter wrote:Hvis folk så bare ville holde sig til den ene dag om året... :)
...jeg troede det var alle dage, som ender på "dag" ?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Sjovt med de mange fitness-mål ... nu skal ingen komme og sige at vi brætspillere bare sidder omkring et bord og ingenting fysisk foretager os.
frouvne, administrator

Image
Post Reply