Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Sjovt med de mange fitness-mål ... nu skal ingen komme og sige at vi brætspillere bare sidder omkring et bord og ingenting fysisk foretager os.
Jo, sådan er det for alle os, som ikke har skrevet noget i denne tråd... ;-)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Sjovt med de mange fitness-mål ... nu skal ingen komme og sige at vi brætspillere bare sidder omkring et bord og ingenting fysisk foretager os.
Jo, sådan er det for alle os, som ikke har skrevet noget i denne tråd... ;-)
Det kræver sit, hvis man skal kunne leve op til forventningerne til hvordan en brætspiller fremstår i det offentlige rum j.f. Martin Wallace: "If you go to a games convention in the UK, you’re generally surrounded by fat, smelly people with bad social skills." ... det kan man jo ikke bygge op alene ved løbeture... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by digter »

Stony wrote:
digter wrote:Hvis folk så bare ville holde sig til den ene dag om året... :)
...jeg troede det var alle dage, som ender på "dag" ?
Damn! Nu giver de sidste 31 år pludselig meget mere mening! Hvad man dog ikke alt kan lære gennem denne hobby!? :)
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by akwlinka »

Jeg har kun et ønske for året, at huske at BGG registrere mine spillede spil, så jeg kan se hvor meget jeg rent faktisk spiller.
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by digter »

akwlinka wrote:Jeg har kun et ønske for året, at huske at BGG registrere mine spillede spil, så jeg kan se hvor meget jeg rent faktisk spiller.
Jeg kan anbefale at bruge en BGG app til smartphone, hvis du ikke allerede gør det. Den uofficielle til Android fungerer rigtig fint til formålet :)
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stunke »

Frouvne wrote:Sjovt med de mange fitness-mål ... nu skal ingen komme og sige at vi brætspillere bare sidder omkring et bord og ingenting fysisk foretager os.
Jeg tror jeg maa paaberaabe en bias her.

Vi har ikke konstateret noget som helst om braetspillere andet end at de SKRIVER om fitness. Resultaterne kan vi foerst udtale os om ultimo 2015 :)
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Stunke wrote:[...] Vi har ikke konstateret noget som helst om braetspillere andet end at de SKRIVER om fitness. Resultaterne kan vi foerst udtale os om ultimo 2015 :)
De gode intentioner, må vel også tælle for noget! :wink: Men det har du selvfølgelig fuldkommen ret i!

Selv stiver jeg min ikke altid lige gode selvdisciplin af ved at have en åben profil på Endomondo. Og på Endomondo kan jeg da se, at i hvert tilfælde en anden er kommet godt i gang med sit nytårsforsæt. Så lidt hold tror jeg, der er i de gode intentioner. Men den endelige dom må naturligvis falde senere på året...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stunke »

Jeg ved godt jeg er noget perfid, men det er lidt en kaephest for mig hvad folk lover sig selv, og hvad de rent faktisk goer for sig selv.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Stunke wrote:Jeg ved godt jeg er noget perfid, men det er lidt en kaephest for mig hvad folk lover sig selv, og hvad de rent faktisk goer for sig selv.
Helt med på din pointe og du har da inderligt ret i, at der ofte kan være stor afstand mellem de to ting. Pr. definition handler nytårsforsæt vel om, hvad man har intentioner om at opnå og udfra det kan man naturligvis ikke slutte sig til så meget andet end ... de gode intentioner. Vover man at komme med nytårsforsætter, har man nogle mål at kunne holde sig selv op på på et senere tidspunkt. Og selvom flere af os vil fejle på mange af de gode intentioner, når vi forhåbentlig nogle skridt længere i den retning vi gerne vil i, end hvis vi ikke havde fastholdt os selv med disse målsætninger.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Dertil har jeg bestemt mig for at for at min halvmarathon tid skal forbedres. Nej, den skal schmmmmmadres! Jeg sigter efter at skrælle ti minutter af, så jeg skal ned på 1½ time.
Syntes i øvrigt at det lyder en lille smule vanvittigt. Jeg håber virkelig for dig, at du har en ikke alt for god tid at skulle rette op på, for jeg syntes virkelig man må lide for hvert sekund, der skal skrælles af ens kilometertider ... og hvis du skal skrælle op imod et halvt minut af pr. kilometer, må det komme til at koste blod, sved og tårer i mere bogstavelig forstand end rart er. :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stony »

Frouvne wrote:Syntes i øvrigt at det lyder en lille smule vanvittigt. Jeg håber virkelig for dig, at du har en ikke alt for god tid at skulle rette op på
En tid på en time og fyrre minutter skal byttes ud med en tid på en time og tredive minutter. Ti minutters forbedring giver ganske rigtigt lige knapt tredive sekunder der skal skrælles af pr. kilometer. Tempoet har jeg ingen problemer med. Udfordringen kommer til at ligge i at holde tempoet så længe. Men det er først til efteråret at det gælder, så jeg er fortrøstningsfuld. Endnu. :lol:
Sidst spillet:
Image
Hatting
Posts: 8
Joined: Fri Jan 09, 2015 5:55 pm
Favoritspil: Star Wars: Imperial Assault, Game of Thrones: The Board Game, Blood Bowl, Descent 2nd. Men er frisk på at prøve alt
Location: Aalborg/Vanløse

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Hatting »

Mit primære (brætspils)mål for 2015 er at få spillet en hel Imperial Assault kampagne igennem.
Fik startet med et par gutter for to uger siden, men udfordringen ligger i at finde en stabil gruppen der har tiden.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Så er vi en måned inde i året og jeg syntes sådan set, at det endnu ser lyst ud for mine forsætter. Jeg er ikke sluppet af med så mange spil endnu, men det sker jo gerne i klumper. Til gengæld er der heller ikke kommet så mange spil ind i huset i denne måned. I forhold til at få dyrket nogle spil lidt mere intensivt, så er jeg næsten nået i mål med det ene af spillene på min liste, Warfighter: The Tactical Special Forces Card Game, og angående Crokinole vil målopfyldelsen ske helt automatisk indenfor ganske kort tid. At jeg overhovedet tog det med på listen handlede mere om at få taget mig sammen til at få det bestilt. Med spillet i huset, skal det nok blive spillet. Ligesom flere andre inkluderede jeg også nogle løbemål. Vejret har jo været storslået taget i betragtning at det er januar, så der har ikke rigtig været nogen undskyldninger for ikke at komme ud. Og jeg har da også været ude 11 gange i januar, hvilket passer meget godt med min ambition om at komme ud 3 gange om ugen. Jeg følte mig ærlig talt meget tung de første gange, men selvom jeg i de foregående måneder ikke har gjort så meget ved løberiet, har jeg heldigvis været så fornuftsstyret, at jeg har været ude mindst en gang om ugen. Og det har jeg hurtigt kunne mærke på mine løbetider. Der har været en rest af en grundform tilbage og det gør at jeg allerede nu har nogle tider, jeg normalt først vil kunne løbe på tidligt på sommeren. Så nu skal jeg bare have nogle kilometer i benene og holde mig skadesfri... og hvis vejret så også arter sig, så er det slet ikke umuligt, at jeg kan få nogle hæderlige tider lidt senere på sæsonen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Februar måned fortsatte stort set som januar, når det gælder reduktionen af spilsamlingen. Jeg fik foræret en håndfuld spil væk og holder relativt lav profil med at anskaffe mig nye. Så der var nok i store træk stilstand i samlingen i denne måned. Mit mål med Crokinole blev som forudsagt let indfriet, da spillet kom ind i huset. Det blev til 32 spil og da hvert spil gerne går over 3-4 runder, har det fyldt godt op blandt de spillede spil. Jeg blev i løbet af måneden introduceret til Cuba Libre og fik spillet yderligere et spil og så havde vi Innovation med i sommerhus, hvorved det også blev spillet nogle gange. Så det går i den rigtige retning i forhold til at få spillet nogle af de spil, jeg har sat mig for. På løbefronten har jeg ikke været ude helt så mange gange, som jeg gerne ville. Det skyldes dog primært at jeg holdt en uges pause, da jeg syntes benene begyndte at brokke sig. Og jeg gider bare ikke skader. Måneden startede med frost og relativt positive tider. Til gengæld sluttede måneden med noget der mest af alt minder om forårsvejr ... og desværre ringere tider. Nå, men det kan hurtigt ændre sig igen og selvom jeg ikke fik løbet nær så mange gange, tror jeg, jeg har løbet lige så mange kilometer, da min distance er blevet justeret op til 10 km.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stony »

Jeg får ikke løbet helt så ofte og så meget som jeg kunne tænke mig. Jeg tror og håber at det ændrer sig til det bedre, efterhånden som temperaturen stiger. Indtil nu har året løbetræning udelukkende været på løbebånd. Det blev dog til en tur på 16 km forleden. Så jeg bilder mig ind at det går i den rigtige retning.

Spilmæssigt er jeg til gengæld foran. For at nå mit mål, skal jeg i gennemsnit strege (mindst) 2 spil fra listen om måneden. Det er på to måneder blevet til 6 stykker, så jeg har lidt i hånden. Det er nok også fint, for man kan hurtigt rende på et par sommermåneder, hvor der ikke bliver spillet så meget.
Sidst spillet:
Image
Post Reply