Vægmontering af Crokinole

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Vægmontering af Crokinole

Post by Frouvne »

Er der nogle, der har erfaring med eller gode ideer til, hvordan man monterer et Crokinole-bræt på væggen? Jeg ved at nogle gør det ved at montere en wire på bagsiden af spillet, så man hænger det op som et billede. Det ønsker jeg ikke at gøre. Jeg tænker, at det skal gøres med nogle beslag og gøres på en måde dels så man kan holde ud at se på det og dels så det er let at få op og ned.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Vægmontering af Crokinole

Post by Mik »

Nu ligger min spil jo sikkert og godt i sin tranporttaske,
men hvis jeg skulle hænge det op på væggen ville jeg lade det hvile på to skruer (a la skruerne omkring centerhullet) med en gummibelægning, således at hvilede blødt og behageligt. Og så ville jeg have en enkelt skrue i toppen med en vrider på, således at den kunne holdes fast, og nemt kunne tages ned når det benyttes.
Last edited by Mik on Tue Feb 03, 2015 12:30 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Vægmontering af Crokinole

Post by Helle »

Mik wrote:Nu ligger min spil so sikkert og godt i sin tranporttaske,
men hvis jeg skulle hænge det op på væggen ville jeg lade det hvile på to skruer (a la skruerne omkring centerhullet) med en gummibelægning, således at hvilede blødt og behageligt. Og så ville jeg have en enkelt skrue i toppen med en vrider på, således at den kunne holdes fast, og nemt kunne tages ned når det benyttes.
Jeg har ledt efter en sådan taske efter du anbefalede det sidst, men dem jeg har fundet, når jeg har søgt på nettet, er simpelthen ikke store nok.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vægmontering af Crokinole

Post by Frouvne »

Ja, jeg ved godt, jeg ikke er ene med at søge en løsning. Ser man billeder på nettet, har mange fundet en løsning. Jeg har dog ikke været i stand til at finde nogle "officielle" beslag.
Mik wrote:[...] men hvis jeg skulle hænge det op på væggen ville jeg lade det hvile på to skruer (a la skruerne omkring centerhullet) med en gummibelægning, således at hvilede blødt og behageligt. Og så ville jeg have en enkelt skrue i toppen med en vrider på, således at den kunne holdes fast, og nemt kunne tages ned når det benyttes.
Det er også en løsning i stil med den, jeg forestiller mig. Håbede at nogle måske havde et helt konkret forslag til noget i et byggemarked, der kan bruges, så jeg ikke skal sætte svigerfar i gang med at producere nogle.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Vægmontering af Crokinole

Post by Mik »

Helle wrote:Jeg har ledt efter en sådan taske efter du anbefalede det sidst, men dem jeg har fundet, når jeg har søgt på nettet, er simpelthen ikke store nok.
Jeg købte tasken hos tysk musikinstrumentbutik som i mellemtiden er lukket.
BGG havde en post fra en tysker med billede og det hele,
og jeg gjorde ligesom foreslået. købte en taske som var 75cm i diameter, da 80-tasken er for stor.
http://www.boardgamegeek.com/image/625727/crokinole

Image

her er et link til en butik med danske priser:
http://www.thomann.de/dk/thomann_gong_bag_80cm.htm
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Vægmontering af Crokinole

Post by Helle »

Mik wrote:
Helle wrote:Jeg har ledt efter en sådan taske efter du anbefalede det sidst, men dem jeg har fundet, når jeg har søgt på nettet, er simpelthen ikke store nok.
Jeg købte tasken hos tysk musikinstrumentbutik som i mellemtiden er lukket.
BGG havde en post fra en tysker med billede og det hele,
og jeg gjorde ligesom foreslået. købte en taske som var 75cm i diameter, da 80-tasken er for stor.
http://www.boardgamegeek.com/image/625727/crokinole

Image

her er et link til en butik med danske priser:
http://www.thomann.de/dk/thomann_gong_bag_80cm.htm
Tak!
Jeg ville have købt en taske, som en del af gaven ... nu må manden selv overveje, om han stadig vil have én :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vægmontering af Crokinole

Post by Frouvne »

Jeg fandt aldrig en kommerciel løsning på problemet. Til gengæld fik svigerfar en smed til at lave dette til mig! :D
Crokinole vaegholder.jpg
Crokinole vaegholder.jpg (40.87 KiB) Viewed 7870 times
frouvne, administrator

Image
Post Reply