Spil, du bare måtte købe - men ikke regner med at spille

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Spil, du bare måtte købe - men ikke regner med at spille

Post by Andrea »

Ind imellem støder jeg på spil, hvor jeg tænker "det ser vildt spændende/flot/interessant ud - men det er desværre ikke min type spil". Det kan f.eks. være Junta, hvor jeg synes, at spilideen er ret genial, eller Vampire: Prince of the City, hvis tema jeg elsker - men jeg er bare ikke til backstabbingspil :(

Alligevel kan jeg godt blive fristet til at købe et spil, selvom jeg har en mistanke om, at det ikke bliver blandt de spil, jeg til enhver tid vil smide på spilbordet. F.eks. overvejer jeg at købe Mall of Horror - mest af alt pga. temaet - men også The Hell Game har jeg flere gange kigget på. På Fastaval fik jeg mulighed for at gramse :!: lidt på sidstnævnte spil, da den velassorterede brætspilscafé havde det med, og det var en sand fornøjelse at sidde og kigge kortene igennem. Faktisk så meget, at jeg besluttede mig for, at det må jeg erhverve mig på et tidspunkt - om ikke andet så for at bruge det til at udsmykke mit kommende gaming rum! (altså det værelse til brætspil, som vi skal indrette, når vi vinder en masse millioner og køber et hus ;)).

Nu hvor jeg også havde mulighed for at kigge nærmere på spillet, så fandt jeg ud af, at jeg nok godt kan finde på at spille det som topersoners spil (der er trods alt grænser for, hvor meget backstabbing og forhandling, der så er i spillet ;)).

Er der andre, der har overvejet at købe spil, som egentlig ikke matcher ens 'normale' ønsker til et brætspil - og i så fald hvilke og hvorfor?
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Spil, du bare måtte købe - men ikke regner med at spille

Post by qute »

Andrea wrote:Faktisk så meget, at jeg besluttede mig for, at det må jeg erhverve mig på et tidspunkt - om ikke andet så for at bruge det til at udsmykke mit kommende gaming rum! (altså det værelse til brætspil, som vi skal indrette, når vi vinder en masse millioner og køber et hus ;)).
Well, hvis du bliver ved med at købe unødvendige spil så får du/I jo aldrig råd til et gaming rum :lol:

Og skulle du ikke spille computer?
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Re: Spil, du bare måtte købe - men ikke regner med at spille

Post by Andrea »

qute wrote: Well, hvis du bliver ved med at købe unødvendige spil så får du/I jo aldrig råd til et gaming rum :lol:
Ha! Her i Roskilde koster husene på den forkerte side af tre millioner, så et spil fra eller til gør ikke den store forskel (desværre :( ). Så en milliongevinst ville være fremragende! :)
Og skulle du ikke spille computer?
Jo! Men jeg havde lige et par bugs, der skulle ordnes. Firefox er ikke helt på omgangshøjde med Vista endnu, og så skulle jeg også hente plugins til en del programmer. Men nu om lidt, så...!

Og øh... så tilbage til trådens emne :)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Altså jeg måtte have meisterdiebe, men har godt nok ikke brugt det nok gange til at legitimere de ret mange penge jeg har givet for det - men jeg håber, jo, at få det i brug, når verden ser anderledes ud her på arbejdsfronten...
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Tag det med d. 29. og spil det med os andre. :)
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Stony wrote:Tag det med d. 29. og spil det med os andre. :)
Den idé stemmer jeg for! :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 635 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Selv efter en halv dags selvransagelse føler jeg mig ikke rigtig ramt af dit indlæg. Det nærmeste jeg kan komme på det, er, at jeg indenfor det sidste år eller halvanden har anskaffet mig en række ældre spil såsom Dune, Gunslinger, Republic of Rome, Titan, Die Macher, Up Front... Jeg skal da blankt tilstå, at jeg ikke er sikker på, at det vil lykkedes mig at få spillet dem alle, men så må de forlade samlingen på et tidspunkt. Og takket være vakse brugere her på forum, er det allerede lykkedes mig at spille et par af dem med relativt kort varsel, så jeg er meget fortrøstningsfuld! Og det kan man jo så grine eller græde over... :roll:
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Mener du Meisterdiebe ????

Hmmm jeg har jo set gemalens reaktion på spillet, og det er vist mest et hyggespil .... der er ikke så meget strategi i det endda ....
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Helle wrote:
Mener du Meisterdiebe ????

Hmmm jeg har jo set gemalens reaktion på spillet, og det er vist mest et hyggespil .... der er ikke så meget strategi i det endda ....
Jamen, jeg har også set Allans ansigtsudtryk, når strategien i spillet bliver for dyb. Så ser han opgivende ud, og foregiver at det er et hyggespil. Det skal du ikke lade dig narre af. :D

Der er vel også plads til hyggespil?
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 635 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Er det så her, jeg skal komme med en forsvarstale eller hvad?!?!?

Om strategien i Meisterdiebe er synderlig dyb, vil jeg nok stille spørgsmålstegn ved, men at den ikke eksisterer vil jeg på ingen måde forsøge at antyde... Når snakken nærmer sig Meisterdiebe, lader jeg det altid stå klart, at det lige så godt kan være min hjerne, der ikke er skruet sammen til det stil, som det er spillet, der er noget i vejen med. I forvejen har jeg mine problemer med memory-spil og når jeg så skal huske hvor en genstand befinder sig i et tredimensionelt rum, der drejes og vendes og hvor alle rum i øvrigt har åbninger både opad og nedad... tja, så sker der en kortslutning i min hjerne... :roll:

Spillet er utrolig lækkert og jeg kunne også sagtens finde på at give det op til flere nye chancer, hvis ikke det var fordi, det tager en time at spille... og det er meget for et memory-spil, når ens hjerne er gået i baglås!
frouvne, administrator

Image
Post Reply