Djengis Con VI - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by akwlinka »

Helle wrote:Die Macher fredag aften. Jeg vil gerne selv på og reserverer en plads til gemalen også.
Jeg vil gerne have en plads på die macher fredag
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Frouvne »

akwlinka wrote:
Helle wrote:Die Macher fredag aften. Jeg vil gerne selv på og reserverer en plads til gemalen også.
Jeg vil gerne have en plads på die macher fredag
Så melder spørgsmålet sig om de særlige Consim-regler Mik flere gange har nævnt. Vi spiller det med standard-reglerne ... dog gerne med den variant, der korter det med de sidste to runder.


Og hvis du helst vil klippe-klistre, Stony, så er spillet her:

Modul 1 - fredag 19 - :
Die Macher [Helle, frouvne, akwlinka, ledig, ledig]
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Sir William »

Myde wrote:
Sir William wrote:Kunne godt tænke mig følende

Terra Mystica - Evt. med udvidelsen
Hansa Teutonica - Evt. med udvidelseskort
Crokinole
AquaSphere
Age of Empires III - Evt. med Builder Expansion
Viticulture - Evt. med Tuscany udvidelsen
A Game of Thrones - Evt. med en af udvidelserne
Castles of Mad King Ludwig
A Study in Emerald

Men generelt kunne jeg bare godt tænke mig nogle lidt tungere og længere spil, som dagligdagen ellers ikke giver tid til.
Har du overvejet arkham horror som vi har snakket om flere gange, men aldrig nået?
Jeps, men ville ikke være fair over for Pernille, da det er et af hendes foretrukne spil og hun også meget gerne vil spille det. Så det vil jeg gerne holde til en aften i Skævinge.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

Yeah årets tråd er tilbage.... :D Det skal nok blive forvirrende...

Jeg har nogle spil højt på 'dem gad jeg vildt at prøve' listen, som jeg ikke ejer selv. Så jeg melder mig frivilligt som prøve kanin, hvis der er nogen, som har lyst til at tage dem med og introducere til dem....;)

Det drejer sig om:

Abyss
Dead of Winter
Deus
Dogs of War
Eldritch Horror
Orleans
Wallenstein
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Stony »

Jonezy wrote:Wallenstein
Med mindre det er vigtigt for dig, at det netop er Wallenstein, så tror jeg du kan udvide mulighederne en anelse ved at angive Wallenstein/Shogun.
Jeg har selv Shogun incl. udvidelse, mens jeg har afhændet Wallenstein. Det kunne evt. være en mulighed til en aften i Taastrup-gruppen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Frouvne »

Modul 4:
Castaways [Helle, frouvne, Jonezy, Maibritt]
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

Stony wrote:
Jonezy wrote:Wallenstein
Med mindre det er vigtigt for dig, at det netop er Wallenstein, så tror jeg du kan udvide mulighederne en anelse ved at angive Wallenstein/Shogun.
Jeg har selv Shogun incl. udvidelse, mens jeg har afhændet Wallenstein. Det kunne evt. være en mulighed til en aften i Taastrup-gruppen.
Jeg har prøvet Shogun for nogle år siden uden udvidelse og det var en ordentlig mundfuld da vi alle var relativt uerfarne brætspillere på det tidspunkt, så det trænger til at blive prøvet igen, da jeg elskede kubetårns mekanikken og at man valgte aktioner samtidigt. Det er dog faktisk præcis Wallenstein, som jeg gerne vil prøve, da jeg tror det kort indbyder til mindre turtle spil; og så kunne vi måske nappe Shogun en fredag i Taastrup, så jeg endelig kan finde ud af hvilken version, som jeg foretrækker og om det er noget som skal i samlingen.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Goblen »

Så starter jeg en Imperial Assault - Modul 1.

Zutcorp ville på, og jeg er med :-)

/Brian
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Bugge »

Hejsa :D

Her er en lille bruttotrup af spil jeg gerne slæber med, hvis der er nogen af jer, der vil spille dem med mig (fra alder / bedst med / anbefalet med / spilletid i min. iht. BGG),

Asgard (2012) - What's Your Game? (12+/ 4 / 4 / 90)
Expedition: Northwest Passage (2013) - Matagot (12+/ 4 / 3-4 / 60)
Urbanization (2012) - Queen Games (12+/ 4 / 3-4 / 75)
Concordia (2013) - PD-Verlag (13+/ 4 / 2-5 / 100)
Lancaster (2011) - Queen Games (12+/ 4 / 3-5 / 60)
Lewis & Clark 2nd Ed. (2014) - Ludonaute (13+/ 3 / 3-4 / 120)
Mount Everest (2013) - Rebel.pl (10+/ 3-4 / 3-4 / 60)
New Science, The (2013) - Conquistador Games, Inc. (12+/ 5 / 3-5 / 90)
Rokoko (2013) - Eggertspiele_Pegasus Spiele (12+/ 3 / 2-5 / 90)
Baltimore & Ohio 2nd Ed. (2009) - Winsome Games_Eagle Games (16+/ 4 / 3-6 / 180)
Parthenon: Rise of the Aegean (2005) - Siren Bridge Publishing_Z-Man Games (12+/ 3,6 / 3-6 / 120)

Der er jo mange, mange flere. Tjek bare min 'Want to Play' liste på BGG, men et sted skal man sætte grænsen.

Og så håber jeg at du Stony vil sætte et Thunder Alley op. Så vil jeg gerne deltage.

Mvh,
Søren
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by digter »

Sir William wrote: A Study in Emerald
Det vil jeg meget gerne spille med dig! Jeg tror også vi en gang prøvede at få en aften på plads, men det gik lidt i vasken.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at få afprøvet nogle flere historiedrevne spil, som er en genre jeg føler, har været stærkt underrepræsenteret for mit vedkommende. Så her følger en liste over spil, som jeg ikke selv ejer, som får en hver eurofanatiker til at løbe skrigende væk, men som jeg håber, der er nogen der kunne få lyst til at tage med:

A Touch of Evil
Mansions of Madness
Shadows of Brimstone
Fotune & Glory: The cliffhanger Game
Betrayal at House on the Hill
Agents of Smersh


Jeg foreslår et lukket rum, med passende underlægningsmusik til ovenstående spil. Det blir for fedt! :)

Derudover kunne jeg godt tænke mig at prøve et Phil Eklund spil. Greenland, High Frontier eller Pax Porfiriana. Ærgeligt at Hr. Hoppe ikke kommer :(

Jon: Jeg kunne godt overtales til at introducere Wallenstein. Måske.

Edit: Space Empires 4X! Jeg har det ikke, men kunne vildt godt tænke mig at få det på bordet :)
Image
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Maibritt »

Jeg vil gerne være med til Viticulture :)
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by zutcorp »

digter wrote:
Sir William wrote: A Study in Emerald
Derudover kunne jeg godt tænke mig at få afprøvet nogle flere historiedrevne spil, som er en genre jeg føler, har været stærkt underrepræsenteret for mit vedkommende. Så her følger en liste over spil, som jeg ikke selv ejer, som får en hver eurofanatiker til at løbe skrigende væk, men som jeg håber, der er nogen der kunne få lyst til at tage med:

A Touch of Evil
Mansions of Madness
Shadows of Brimstone
Fotune & Glory: The cliffhanger Game
Betrayal at House on the Hill
Agents of Smersh


Jeg foreslår et lukket rum, med passende underlægningsmusik til ovenstående spil. Det blir for fedt! :)
ER også klar på både historiespil og study in emerald, men ejer ingen af de nævnte.
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Carlei »

chr88 wrote:Jeg vil meget gerne prøve Viticulture, evt. med Tuscany-udvidelserne - men kun hvis det er med maksimalt 4 deltagere, da jeg ellers har hørt og læst, at spillet kan trække for meget ud. Så hvis der er andre, der kunne være interesseret i at prøve det, så sig til. :)

Jeg kan også godt selv tage nogle få spil med (har ikke bil, så ikke plads til mange spil) - sig bare til, hvis der er spil fra min samling, I gerne vil prøve. Så skal jeg se, om jeg kan få læst op på reglerne.
Jeg er også klar på Viticulture :)
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Jamen så er vi vist 4 til Viticulture:

chr88
Sir William
Maibritt
Carlei

Medmindre I foretrækker noget andet, kan vi jo lægge det i modul 2 - det kan jo altid rykkes, hvis vi senere finder ud af, at det passer dårligt. :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Sir William »

chr88 wrote:Jamen så er vi vist 4 til Viticulture:

chr88
Sir William
Maibritt
Carlei

Medmindre I foretrækker noget andet, kan vi jo lægge det i modul 2 - det kan jo altid rykkes, hvis vi senere finder ud af, at det passer dårligt. :)
Fint med mig! Har ingen aftaler endnu.

Skal nok medbringe A Study in Emerald!
Post Reply