Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Frouvne »

Stony wrote:
Frouvne wrote:Nu bliver der jo kastet flere bolde op i luften i disse dage, så det er måske ikke mærkeligt, hvis man er lidt tilbageholdende med at forpligte sig til noget, når man ikke kender arrangementets grundlæggende struktur. Mange påtager sig i forvejen regelforklarer-rollen, så det er jo ikke fordi folk ikke er klar på at påtage sig ansvar for afviklingen af spillene.
Jeg synes eller jeg har sådan rimeligvis har beskrevet konceptet, og så forsøgte jeg bevidst at prikke til nogle af dem der slet ikke stikker hovedet frem. Jeg er helt med på at nogle af disse slet ikke føler sig rustet til sådan en opgave, men jeg er samtidig overbevist om at andre dukker sig i det omfang de kan, selv om de sagtens kunne være med. Så det er bare min måde til at prikke lidt til flokken. For jeg synes vitterlig at der sagtens kunne være flere der bød ind med noget. Hvis vi alle sammen lænede os tilbage og tænkte at det er der nogen andre der må tage sig af, ville der slet ikke være en Djengis Con.
Ideen er meget sympatisk. Jeg tillader mig dog lige at tænke højt; brætspils-guruer ville få dem, der melder sig som guruer til at føle sig mere ansvarlige for arrangementets afvikling og der kan jeg godt se, at du kan opnå en effekt. Men en sekundær effekt kan vel også være, at andre i endnu videre omfang kan læne sig tilbage, da tjansen med at få igangsat spillene med regelforklaring m.v. nu bliver overført til guruerne. Det kan sagtens være, at det er en helt ubegrundet bekymring, men jeg ser det bare som om at alle burde se sig som (mere eller mindre) ansvarlige for spilafviklingen, som arrangementet har fungeret hidtil. Med denne model kunne man måske opnå at flere møder op med en forventning om at blive serviceret.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Sir William »

Skal Guruerne fungerer som regelforklarer eller skal bistå ved afklaring omkring regler?

Synes selv jeg er god til at sætte mig ind i reglerne, men synes også at jeg "stinker" til det med at forklare regler.

I min verden er der stor forskel i, at være godt inde i nogle regler til at kunne forklare dem til andre, så de kan spille spillet.

Sidstnævnte er nok noget man kan lære over tid, og forsøgte da også her i weekenden med "A Study in Emerald" og gennemgik det i store træk. Og da jeg ikke vandt, formoder jeg, at jeg gjorde noget rigtigt. Men alligevel følte jeg, at jeg brugte for megen tid, ikke fik alt med og var usikker omkring nogle spørgsmål der fremkom. Kan selvfølgelig også have noget med reglerne til pågældende spil.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Jonezy »

Lidt feedback herfra.

Belysningen i pejsestuen var noller, men et par Bugge-inspireret lamper og nogle kraftigere pærer burde løse det issue. Formen på bordene i pejsestuen kunne også være en udfordring til tider, men det lod til at løse sig selv.

Jeg frygter også lidt for max kapaciteten, men det lader til at vi prøver at ramme 60 næste år og så tage den derfra og det kan jeg tilslutte mig.

Angående sovepladser for 'de lange' er det svært at være kreativ. Tænker umiddelbart at det er bøvlet at rykke rundt i bagerste spil rum 4 gange i løbet af connen, men hvis det er det der skal til, så må vi prøve. Man kunne ikke lave noget luftmadras noget i leder rummene, når man piller bordene ud derfra?

Lyder godt med en madmor. Den er jeg helt med på, bare jeg eller andre ikke skal lave mad i flere timer. Jeg er ligesom Karsten (zutcorp), jeg ville helst bare betale mig fra det, men hylder også ideen om en fornuftig pris for hele connen.

'Spil biblioteket' skal der arbejdes på. Lidt ærgerligt at lede i store poser og det føltes også lidt forkert, når det ikke var ens egen pose.

Og så til 'spil-guru' ideen. Den er jeg ikke vild med og tænker også på om problemet virkelig er så stort eller om det handler om nogle enkelte som ikke få tilmeldt sig spil inden. Når nu Steen bringer det sådan på banen, så må det være et reelt problem, og så ville jeg personligt hellere melde mig til at holde et modul åbent til 'fri leg', hvor man kunne samle dem, som manglede et spil at spille og så kunne jeg have en håndfuld spil i kikkerten som jeg kunne stå for, men hvor jeg så selv spillede med og stod for regler (altså for et af spillene, som man valgte i fællesskab). Man kunne have et par stykker der gjorde det til hvert modul og så kunne problemet måske blive løst. Det virker for mig hektisk at skulle være tovholder på en stribe forskellige spil samtidigt og det kunne betyde at folk skal sidde og vente på een for at få en afklaring på et spørgsmål.

Ellers har jeg det også sådan lidt, at vi skal passe på med ikke at lave for meget om på noget som faktisk fungerer rigtig godt.
Last edited by Jonezy on Wed Apr 15, 2015 5:45 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

Frouvne wrote:Ideen er meget sympatisk. Jeg tillader mig dog lige at tænke højt; brætspils-guruer ville få dem, der melder sig som guruer til at føle sig mere ansvarlige for arrangementets afvikling og der kan jeg godt se, at du kan opnå en effekt. Men en sekundær effekt kan vel også være, at andre i endnu videre omfang kan læne sig tilbage, da tjansen med at få igangsat spillene med regelforklaring m.v. nu bliver overført til guruerne. Det kan sagtens være, at det er en helt ubegrundet bekymring, men jeg ser det bare som om at alle burde se sig som (mere eller mindre) ansvarlige for spilafviklingen, som arrangementet har fungeret hidtil. Med denne model kunne man måske opnå at flere møder op med en forventning om at blive serviceret.
Det tror/håber jeg ikke. Som jeg skrev, så er det tænkt som et supplement til den eksisterende planlægning. Der vil stadig være folk der ønsker at spille bestemte spil. Nogle vil gerne læse op på noget som de ønsker at spille, og påtager sig rollen som regelforklarer. Det gælder især for de lidt tungere spil af den slags der bare ikke kommer på bordet impulsivt. Og sådan skal det blive ved med at være. Guruerne tænker jeg først blive sat på moduler når vi kommer tæt på con'en, for det sigter alligevel mest mod det segment der ikke planlægger det hele på forhånd. Og jeg tænker at dette næppe vil stjæle for mange spillere fra planlægnings-segmentet, for spillene her vil gennemsnitligt være i den lidt lettere ende, hvor det er muligt at gennemgå regler til to-tre spil forholdsvis hurtigt. Spil af den type som man alligevel vælger, når man står 3-5 personer og kigger på hinanden og kollektivt tænker "Nå, hvad skal vi så spille?".

Jeg tænker at de to segmenter er så forskellige at de sagtens kan sameksistere uden at den ene går til pga. den anden.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

Jonezy wrote:Og så til 'spil-guru' ideen...
...og så ville jeg personligt hellere melde mig til at holde et modul åbent til 'fri leg', hvor man kunne samle dem, som manglede et spil at spille og så kunne jeg have en håndfuld spil i kikkerten som jeg kunne stå for, men hvor jeg så selv spillede med og stod for regler....
Den eneste forskel på det du her beskriver og så en decideret spil-guru, er at i den ene påtager du dig en rolle og det gør du ikke i den anden.
Der KAN så blive mere end et bord, hvor man bliver spurgt til regelintroduktion til, og det er noget man må tackle når man står i det. "Jeg skal lige forklare regler til dette først, og så skal jeg nok være der..." Nogle gange løser det sig selv, idet de i mellemtiden har fundet en anden der kender reglerne, eller måske har valgt noget andet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Jonezy »

Stony wrote:
Jonezy wrote:Og så til 'spil-guru' ideen...
...og så ville jeg personligt hellere melde mig til at holde et modul åbent til 'fri leg', hvor man kunne samle dem, som manglede et spil at spille og så kunne jeg have en håndfuld spil i kikkerten som jeg kunne stå for, men hvor jeg så selv spillede med og stod for regler....
Den eneste forskel på det du her beskriver og så en decideret spil-guru, er at i den ene påtager du dig en rolle og det gør du ikke i den anden.
Der KAN så blive mere end et bord, hvor man bliver spurgt til regelintroduktion til, og det er noget man må tackle når man står i det. "Jeg skal lige forklare regler til dette først, og så skal jeg nok være der..." Nogle gange løser det sig selv, idet de i mellemtiden har fundet en anden der kender reglerne, eller måske har valgt noget andet.
Det fik jeg også skrevet bøvlet. Jeg mente at så stod jeg for et bord og et spil, men spillet blev aftalt på stedet. Jeg ønsker ikke at stå for flere borde. Det er det jeg ikke kan lide ved guru ideen....
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

Jonezy wrote:Ellers har jeg det også sådan lidt, at vi skal passe på med ikke at lave for meget om på noget som faktisk fungerer rigtig godt.
Jeg læste lige igen, og fangede lige denne som jeg slet ikke fik adresseret.

Fungerer rigtig godt. For nogen. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at især de forummedlemmer der er fremme i skoene mht planlægning har en festlig weekend, hvor de får spillet en masse af de spil de godt kunne tænke sig at prøve.

Der findes også et segment, der af forskellige årsager ikke er aktive på forummet. Og dem vil jeg gerne se om ikke jeg kan få fanget. Så kan man sætte sig på halen med en "De kan da bare få oprettet en bruger, og så er den ude af verden" attitude. Eller også kan man aktivt forsøge at gøre noget for at få de to verdener til at mødes. Og det er bare det jeg forsøger.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Frouvne »

Stony wrote:
Jonezy wrote:Ellers har jeg det også sådan lidt, at vi skal passe på med ikke at lave for meget om på noget som faktisk fungerer rigtig godt.
Jeg læste lige igen, og fangede lige denne som jeg slet ikke fik adresseret.

Fungerer rigtig godt. For nogen. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at især de forummedlemmer der er fremme i skoene mht planlægning har en festlig weekend, hvor de får spillet en masse af de spil de godt kunne tænke sig at prøve.

Der findes også et segment, der af forskellige årsager ikke er aktive på forummet. Og dem vil jeg gerne se om ikke jeg kan få fanget. Så kan man sætte sig på halen med en "De kan da bare få oprettet en bruger, og så er den ude af verden" attitude. Eller også kan man aktivt forsøge at gøre noget for at få de to verdener til at mødes. Og det er bare det jeg forsøger.
Jeg føler mig meget tryg ved, at du forsøger at tilpasse ændringerne, så du forsøger at gøre arrangementet bedre for dem, der har den mindst-gode-oplevelse uden at det (i nævneværdig grad) ødelægger oplevelsen for dem, der i forvejen har en rigtig god oplevelse, Stony. Jeg kan godt forstå Jon's bekymring, men tænker, at den skal der nok blive taget højde for.

Jeg er helt enig i, at folk skal tilmelde sig dette forum af lyst, så jeg ser heller ingen grund til at prøve at presse nogen herind. Men det står vel ikke i modsætning til, at man i forbindelse med tilmeldingsproceduren kunne udbede sig folks e-mail adresse, så man kunne lave en mailingliste, der anvendtes i forbindelse med arrangementets milepæle, såsom når det fulde beløb for arrangementet opkræves, når folk går i gang med at lave spilaftaler i programmet, når der skal vælges dato for næste års arrangement, når tilmelding til den næste Con begynder, når der evalueres etc. Særligt sidstnævnte ville give værdifuld information i den situation vi står i lige nu. For du har nok ret i, at de fleste af dem, der giver deres mening har haft en god oplevelse og i store træk ønsker at arrangementet skal fortsætte som det er, hvilket jo også er en stor ros til arrangementet. Dem der kommer udefra ... ja, det er lidt sværere at sige hvilken oplevelse de har haft. Du har nok ret i, at de ikke alle har haft en optimal oplevelse. Men jeg tror nu en del af dem lurer med på forum og så tror jeg heller ikke man skal glemme, at de faktisk vender tilbage. Det er vel også et klap på skulderen til dig og dit arrangement, at de gør det på trods af et mindre tilhørsforhold til arrangementet. Så helt skidt har de fleste nok heller ikke vurderet det til at være.

En yderligere fordel ved mailinglisten er i øvrigt at man via den kan sikre sig at alle får de samme informationer forud for arrangementet, hvilket f.eks. kunne inkludere den forventningsafstemning ang. retningslinjer for yngre deltagere på Con'en.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Helle »

Jeg synes i princippet, at det er en god ide, men når jeg lige kigger, så er 7 af deltagerne, som ikke har sat sig på noget fra Sorø klanen. Jeg ved, at de har gode forbindelser til forum og at der er flergangsdeltagere, som ved at koordineringen sker. I modul 1-4 er der mellem 10-15, som ikke er på noget. Jeg ved, at jeg selv og andre i nogle moduler med vilje ikke sætter sig på noget, Steen ... Allan mm. Så spørgsmålet er, hvor stort det egentlig er. Jeg ved, at nogle spil blev aflyst pga. For få deltagere og at der derfor var lidt flere 'løsgængere' på et tidspunkt. Et af vores spil varede også kort, så vi skulle også finde noget andet. Det kan have bidraget til den almindelige forvirring.
Den del tænker jeg, at jeg selv vil løse vd at have to undermoduler i lørdag eftermiddags modulet.

Måske handler det i højere grad om, at der bliver koordineret lidt om fredagen blandt dem, som ikke er på noget i løbet af weekenden og gerne vil. Man kunne have en lille seance, omkring de enkelte moduler. Så ville nogen også have mulighed for at læse på konkrete spilleregler. Måske hellere det, end at du/vi forsøger at tage ansvar for nogen, som faktisk hellere vil dukke op og spille, hvad der nu lige kan komme på bordet. Boris og Maria dyrkede det nogle år, og det oplevede jeg som absolut selvvalgt.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by akwlinka »

Stony wrote:
Jonezy wrote:Ellers har jeg det også sådan lidt, at vi skal passe på med ikke at lave for meget om på noget som faktisk fungerer rigtig godt.
Jeg læste lige igen, og fangede lige denne som jeg slet ikke fik adresseret.

Fungerer rigtig godt. For nogen. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at især de forummedlemmer der er fremme i skoene mht planlægning har en festlig weekend, hvor de får spillet en masse af de spil de godt kunne tænke sig at prøve.

Der findes også et segment, der af forskellige årsager ikke er aktive på forummet. Og dem vil jeg gerne se om ikke jeg kan få fanget. Så kan man sætte sig på halen med en "De kan da bare få oprettet en bruger, og så er den ude af verden" attitude. Eller også kan man aktivt forsøge at gøre noget for at få de to verdener til at mødes. Og det er bare det jeg forsøger.
Jeg giver steen ret.
Jeg er aktiv bruger og især læser af forummet, og jeg synes hurtigt at spilplanlægningen bliver uoverskuelig. Jeg er glad for at jeg kun skal skrive ønsker og derefter checke op på at jeg så også får mine ønsker opfyldt.

Jeg vil gerne være med til at tage hånd om ikke organiseret spil i nogle af modulerne.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by akwlinka »

Helle wrote:Jeg synes i princippet, at det er en god ide, men når jeg lige kigger, så er 7 af deltagerne, som ikke har sat sig på noget fra Sorø klanen. Jeg ved, at de har gode forbindelser til forum og at der er flergangsdeltagere, som ved at koordineringen sker. I modul 1-4 er der mellem 10-15, som ikke er på noget. Jeg ved, at jeg selv og andre i nogle moduler med vilje ikke sætter sig på noget, Steen ... Allan mm. Så spørgsmålet er, hvor stort det egentlig er. Jeg ved, at nogle spil blev aflyst pga. For få deltagere og at der derfor var lidt flere 'løsgængere' på et tidspunkt. Et af vores spil varede også kort, så vi skulle også finde noget andet. Det kan have bidraget til den almindelige forvirring.
Den del tænker jeg, at jeg selv vil løse vd at have to undermoduler i lørdag eftermiddags modulet.

Måske handler det i højere grad om, at der bliver koordineret lidt om fredagen blandt dem, som ikke er på noget i løbet af weekenden og gerne vil. Man kunne have en lille seance, omkring de enkelte moduler. Så ville nogen også have mulighed for at læse på konkrete spilleregler. Måske hellere det, end at du/vi forsøger at tage ansvar for nogen, som faktisk hellere vil dukke op og spille, hvad der nu lige kan komme på bordet. Boris og Maria dyrkede det nogle år, og det oplevede jeg som absolut selvvalgt.
Jeg havde i år sørget for at være dækket ind i alle moduler, da jeg i 14 ikke havde gjort dette, og derfor kom til at deltage i flere spil der absolut ikke var min kop te.
I år synes jeg jeg så flere der vandrede hvileløst rund efter modulstart, men fair nok jeg har intet statistisk belæg for denne udtalelse.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Helle »

akwlinka wrote:
Helle wrote:Jeg synes i princippet, at det er en god ide, men når jeg lige kigger, så er 7 af deltagerne, som ikke har sat sig på noget fra Sorø klanen. Jeg ved, at de har gode forbindelser til forum og at der er flergangsdeltagere, som ved at koordineringen sker. I modul 1-4 er der mellem 10-15, som ikke er på noget. Jeg ved, at jeg selv og andre i nogle moduler med vilje ikke sætter sig på noget, Steen ... Allan mm. Så spørgsmålet er, hvor stort det egentlig er. Jeg ved, at nogle spil blev aflyst pga. For få deltagere og at der derfor var lidt flere 'løsgængere' på et tidspunkt. Et af vores spil varede også kort, så vi skulle også finde noget andet. Det kan have bidraget til den almindelige forvirring.
Den del tænker jeg, at jeg selv vil løse vd at have to undermoduler i lørdag eftermiddags modulet.

Måske handler det i højere grad om, at der bliver koordineret lidt om fredagen blandt dem, som ikke er på noget i løbet af weekenden og gerne vil. Man kunne have en lille seance, omkring de enkelte moduler. Så ville nogen også have mulighed for at læse på konkrete spilleregler. Måske hellere det, end at du/vi forsøger at tage ansvar for nogen, som faktisk hellere vil dukke op og spille, hvad der nu lige kan komme på bordet. Boris og Maria dyrkede det nogle år, og det oplevede jeg som absolut selvvalgt.
Jeg havde i år sørget for at være dækket ind i alle moduler, da jeg i 14 ikke havde gjort dette, og derfor kom til at deltage i flere spil der absolut ikke var min kop te.
I år synes jeg jeg så flere der vandrede hvileløst rund efter modulstart, men fair nok jeg har intet statistisk belæg for denne udtalelse.
Dejligt at høre fra nogen, som konkret har oplevet det.
Jeg vil gerne hjælpe, hvis der er en udfordring, men måske skal vi have spurgt/hørt noget om problemets omfang og løse på det niveau, som er nødvendigt.
Hvad tænker du om muligheden for, at de som ville have spilmuligheder i løbet af weekenden mødtes fredag ved opstart og fik talt sammen/koordineret i et 'arrangeret forum'?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

Jonezy wrote:Det fik jeg også skrevet bøvlet. Jeg mente at så stod jeg for et bord og et spil, men spillet blev aftalt på stedet. Jeg ønsker ikke at stå for flere borde. Det er det jeg ikke kan lide ved guru ideen....
Fair nok. Men det kan man jo så også vælge at arbejde ud fra. For hvis man har 2-3 deltagere, der hver især er villige til i et enkelt modul, at stille deres regelkundskaber til disposition, så kan de jo godt udbyde en pallette på 4-5 spil, og så bare nøjes med at introducere for et enkelt af dem, og selv spille med ved det bord. Og med den model, kan man endda tillade sig at tilbyde spil der har lidt længere regelintroduktioner.

Jeg tænker bare at det vil være lækkert, om der på forkant var tænkt nogle tiltag for at få sat løsgængerne igang med noget. Og hvis det utænkelige skulle ske, at disse 2-3 guruer ikke får nogen henvendelser, så kan de bare smække noget på bordet for dem selv.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

Helle wrote:Hvad tænker du om muligheden for, at de som ville have spilmuligheder i løbet af weekenden mødtes fredag ved opstart og fik talt sammen/koordineret i et 'arrangeret forum'?
Det kunne muligvis være en mulighed. Men jeg tænker at det et eller andet sted kun er et marginalt løft ift. et antal mennesker der står ved spilbordet og kigger på hinanden og spørger "Hvad skal vi spille", hvorefter det i langt de fleste tilfælde ender med et eller andet letvægtsspil, for det sædvanligvis dem folk kan huske.

Jeg er lidt overrasket over hvor svært det er at sælge ideen omkring spil-guruer. (Så skal man altså heller ikke lægge mere i "guru" delen end som så.) Jeg synes det kunne være et godt tiltag, og så tillod jeg mig i samme ombæring at prikke til folk for måske at få nogle andre til at øremærke et enkelt modul på den bekostning, så det ikke igen-igen er de samme der træder ind i arenaen, og tager en tørn for at få skabt en god con. Jeg synes der er nogen der lurepasser, men det er nok bare mig, og de tænker nok at det skal jeg ikke blande mig i. Men jeg synes det er lidt trist, når folk tænker JEG skal spille alt det jeg godt kunne tænke mig i alle fem moduler, men glemmer at der er folk der gør en indsats for at det kan ske, og det ville være rart at se folk give lidt igen, så det som sagt ikke er de samme mennesker der skal stå på mål hver gang.

Og nej, dem der allerede introducerer spil som en del af det planlagte program skal ikke også agere spilguruer. De må godt hvis de har lyst, men de trækker allerede en del af læsset.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Myde »

Stony wrote:
Helle wrote:Hvad tænker du om muligheden for, at de som ville have spilmuligheder i løbet af weekenden mødtes fredag ved opstart og fik talt sammen/koordineret i et 'arrangeret forum'?
Det kunne muligvis være en mulighed. Men jeg tænker at det et eller andet sted kun er et marginalt løft ift. et antal mennesker der står ved spilbordet og kigger på hinanden og spørger "Hvad skal vi spille", hvorefter det i langt de fleste tilfælde ender med et eller andet letvægtsspil, for det sædvanligvis dem folk kan huske.

Jeg er lidt overrasket over hvor svært det er at sælge ideen omkring spil-guruer. (Så skal man altså heller ikke lægge mere i "guru" delen end som så.) Jeg synes det kunne være et godt tiltag, og så tillod jeg mig i samme ombæring at prikke til folk for måske at få nogle andre til at øremærke et enkelt modul på den bekostning, så det ikke igen-igen er de samme der træder ind i arenaen, og tager en tørn for at få skabt en god con. Jeg synes der er nogen der lurepasser, men det er nok bare mig, og de tænker nok at det skal jeg ikke blande mig i. Men jeg synes det er lidt trist, når folk tænker JEG skal spille alt det jeg godt kunne tænke mig i alle fem moduler, men glemmer at der er folk der gør en indsats for at det kan ske, og det ville være rart at se folk give lidt igen, så det som sagt ikke er de samme mennesker der skal stå på mål hver gang.

Og nej, dem der allerede introducerer spil som en del af det planlagte program skal ikke også agere spilguruer. De må godt hvis de har lyst, men de trækker allerede en del af læsset.
På den måde som Jon beskrev det, ville jeg nok godt melde mig som "guru" for et bord. Jeg har ikke noget mod at forklare spil jeg kender godt.
Post Reply