Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by akwlinka »

Var det en mulighed at man fredag før første modul samlede alle foran et modulskema, hvor der også var listet ledige pladser, og så få dem der ikke er forhåndstilmeldt fordelt ud over weekende.

Her ville man så også kunne se om der skulle være et behov for at sætte yderlig spil op i det hele taget.

Dem der har besat hele deres weekend, kan jo der vælge ikke at være tilstede, hvis de ikke mener de har noget at byde ind med og at denne seance er spild af deres tid.

Her ville der også være mulighed for at ytre ønsker til spil uden for modulerne, både i den lette og tunge ende. Nogen gange er det jo lidt lettere at finde sammen når det ikke er gennem en liste på en væg.

Bare et forslag til en anden måde at gøre det på. :)
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Helle »

akwlinka wrote:Var det en mulighed at man fredag før første modul samlede alle foran et modulskema, hvor der også var listet ledige pladser, og så få dem der ikke er forhåndstilmeldt fordelt ud over weekende.

Her ville man så også kunne se om der skulle være et behov for at sætte yderlig spil op i det hele taget.

Dem der har besat hele deres weekend, kan jo der vælge ikke at være tilstede, hvis de ikke mener de har noget at byde ind med og at denne seance er spild af deres tid.

Her ville der også være mulighed for at ytre ønsker til spil uden for modulerne, både i den lette og tunge ende. Nogen gange er det jo lidt lettere at finde sammen når det ikke er gennem en liste på en væg.

Bare et forslag til en anden måde at gøre det på. :)
Det var noget i den retning, jeg prøvede at foreslå. Forskellen til at det ligger i de enkelte moduler er, at den som evt. skal forklare regler, ville kunne nå at kigge på reglerne og læse op, hvis der pludselig kom et super forslag, som der var tilslutning til.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Larsine »

Siden Djengis Con har jeg snakket med Larna, og fik i går snakket med Laban og Jens.

Larna var glad for connen (bortset fra aftensmaden fredag), og syntes ikke hun havde problemer med at få spillet selvom hun ikke havde tilmeldt sig nogle spil på forhånd.

Hverken Jens eller Laban syntes at de manglede muligheder for at spille spil, selvom de ikke var tilmeldt noget i forvejen. Men de er begge meget åbne for en eller anden form for koordinering på stedet, for de havde også på fornemmelsen at nogle folk gik lidt hvileløst omkring.

Laban takkede mange gang for alle dem der inddrog Morgan i spillene, det var rart at se at der blev taget godt imod ham, og Morgan var selv rigtig glad for at have spillet alle de spil han nåede.

Jens er også en af de højere personer, men han oplevede ikke problemer med sengelængden.

Personligt oplevede jeg ikke den manglende belysning i pejsestuen, men jeg spillede heller ikke i det lokale om aftenen.

Og så vil vi alle hellere betale 50,- mere per person, end fylde huset helt op, da vi tror at det rent spilmæssigt vil blive lidt trængt.
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by zutcorp »

Jeg mente sådan set bare at nogle spil, jeg gerne ville have prøvet "fyldte op", mellem 2 logins, og det var lidt ærgeligt. Men, egentligt tror jeg min grundholdning er at DC i store træk fungerer godt som det er, og hvis vi med ganske få tweaks kan gøre det lidt bedre for ikke-forummerne, så fint med mig!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

akwlinka wrote:Var det en mulighed at man fredag før første modul samlede alle foran et modulskema, hvor der også var listet ledige pladser, og så få dem der ikke er forhåndstilmeldt fordelt ud over weekende.

Her ville man så også kunne se om der skulle være et behov for at sætte yderlig spil op i det hele taget.

Dem der har besat hele deres weekend, kan jo der vælge ikke at være tilstede, hvis de ikke mener de har noget at byde ind med og at denne seance er spild af deres tid.

Her ville der også være mulighed for at ytre ønsker til spil uden for modulerne, både i den lette og tunge ende. Nogen gange er det jo lidt lettere at finde sammen når det ikke er gennem en liste på en væg.

Bare et forslag til en anden måde at gøre det på. :)
Ideen er i princippet fin, men jeg er bange for at den rummer en betragtelig risiko for at trække ud rent tidsmæssigt. :(
Larsine wrote:Og så vil vi alle hellere betale 50,- mere per person, end fylde huset helt op, da vi tror at det rent spilmæssigt vil blive lidt trængt.
Loftet er allerede sænket fra 66 til 60, men du tænker det skal længere ned? Jeg kan forstå hvis folk synes det mad-mæssigt bliver trangt i spisesalen, men jeg kan ikke selv se problemet omkring spilleplads.
zutcorp wrote:Jeg mente sådan set bare at nogle spil, jeg gerne ville have prøvet "fyldte op", mellem 2 logins, og det var lidt ærgeligt.
Men hvad skal alternativet være, hvis ikke folk kan tilmelde sig efter først til mølle? Jeg kan forstå din ærgelse, men jeg kan ikke se hvad alternativet skulle være.
Sidst spillet:
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by zutcorp »

Stony wrote:
zutcorp wrote:Jeg mente sådan set bare at nogle spil, jeg gerne ville have prøvet "fyldte op", mellem 2 logins, og det var lidt ærgeligt.
Men hvad skal alternativet være, hvis ikke folk kan tilmelde sig efter først til mølle? Jeg kan forstå din ærgelse, men jeg kan ikke se hvad alternativet skulle være.
Næh, eneste andet alternativ jeg lige kan tænke er et eller andet sindrigt system med et åben dokument, som folk kan skrive sig på i, med nogle lodtrækninger og et eller andet seedningsystem. Måske det næste tema til et Tysk brætspil? Med point for at sikre sig flest første og anden prioriteringer? Kort sagt aaalt for kompliceret i forhold til hvad det koster. Eller også skal vi blive så store at vi kan gøre det som Viking Co - men det er nu også så usexet igen.

Så skal vi ikke bare lade det være som det er?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

Jeg har tænkt lidt over det, og det giver nok bedst mening at forsøge at "fange" folk ved indmeldelsen, og gøre opmærksom på at det kan være en god ide at booke spil på forhånd. Og så naturligvis gøre dem opmærksom på når spilplanlægningen starter. Hvis der så næste år stadig ser ud til at være en udfordring, så må jeg forholde mig til det en gang til, og så overveje om spil-guruen skal hives op af hatten.

Jeg bukker og takker for feedback. Jeg tror jeg trasker en tur igennem hele tråden en gang til, plukker de bedste bær, og gemmer dem til næste år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Foppwin »

Jeg vil først og fremmest sige tak for endnu en perfekt Con.

Jeg har intet imod børn på Con'en og synes kun at det var fedt, at de (Laban og fam.) alle var taget med. Det er klart, at det sætter nogle begrænsninger for dem, men det var de klar over. Jeg oplevede ingen problemer ved det og havde selv mulighed for at spille med Morgan, og så fik Martin solgt sit Klickado.

Jeg kan godt lide lørdagsmaden, da man får lidt mulighed for at sidde sammen med folk og at skære tiden ned til en halv time vil være trist.

Hvad angår tilmeldingen, så kan jeg godt se at tråden hurtig blev uoverskuelig, og krævede et stort vedligehold fra din side.
Måske man skulle overveje at bruge Doodle til det eller måske google docs, hvor man kan dele arket. Jeg nyder at kunne tilmelde mig spil som jeg rigtig gerne vil spille, og forklarer også gerne regler igen. Jeg vælger min familie fra i en weekend, så for mig handler det om maximere underholdningen, og det gør jeg ved at forudbooke mig.

Jeg tænkte faktisk da du forklarede regler til Terra mystica, at det kunne en af deltagerne havde klare. Der var flere der havde prøvet det et par gange. Jeg tror godt at du kan træde et skridt tilbage når det kommer til regelforklaring. Jeg synes du gør det mega godt, men så helst, at du brugte tiden på at få spillet :)

Det kan være, at jeg kommer på mere, men det var alt for nu.
Danny

Image
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Carlei »

Jeg vil da også gerne komme med lidt kommentarer.

Jeg synes ikke det var et problem at der var børn med, og så længe forældrene tager ansvar for dem, og sørger for de er underholdt, med mindre de som Morgan er ret selvkørende, så er det fint med mig.

Mht. maden, så synes jeg det er fint der afsættes en time, så dem der gerne vil sidde og hyggesnakke lidt uden at spille samtidig kan gøre det. Hvis der er andre som gerne vil hurtigt i gang med et nyt spil, kræver det jo bare at de aftaler det med de øvrige de skal spille sammen med og spiser lidt hurtigere, eller spiser som de sidste. Jeg havde f.eks. selv gang i et spil Waggle Dance lørdag eftermiddag som trak ud, men vi var enige om at spille færdig og spiste derfor aftensmad som de sidste kl. 18.40.

Mht. spilplanlægningen så foretrækker jeg helt klart den model vi brugte i år, hvor folk melder sig til et spil efter først til mølle princippet. Jeg synes det er rart at jeg ved hvad jeg skal spille inden jeg tager afsted. Jeg kan sagtens se udfordringen at dem der ikke er så aktive herinde, eller slet ikke har en bruger bliver hægtet lidt af.
Men måske dette kan klares via mail korrespondance, som vist også er nævnt tidligere i denne tråd. Nu der skrives meget om at Steen har lidt for mange pligter, og vi andre gerne vil hjælpe til hvor vi kan for at aflaste ham lidt, kunne der være en, eller flere personer som tog tjansen med at holde "ikke-brugere" opdateret med hvilke spil der bliver sat op. Det tager ikke lang tid at kopiere spiloversigten og smide den afsted i en mail.
Ikke-brugerne kunne melde tilbage til mellemmanden, som derefter kunne skrive i tråden i forum. Det er lidt snørklet, men jeg kan ikke se hvordan de ellers kan blive involveret, med mindre man venter til på selve con'en, og der synes jeg det bliver for sent.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Black Sea »

Mht. regelforklarer/guru:

For mig skal lysten til at forklare regler komme naturligt. Jeg har intet problem med at introducere en gruppe til et spil, hvor jeg selv spiller med. Ej heller et problem at forklare regler for en anden gruppe til et let (læs: ikke-tungt) spil, når jeg ikke selv spiller med. Men tanken om at reservere et modul til at forklare regler til et tungere spil (eller flere lette spil) uden at jeg spiller med (eller spiller noget andet), huer mig bestemt ikke.
Stony wrote:... Jeg ved der er lidt udfordringer for con'ens højeste deltagere. Lyder det som en brugbar løsning at lave den mindste sal i den anden ende om til intermistisk sovesal efter eksempelvis kl. 22.00?
Jeg var vist den, der var mest udfordret. Løsningen for mig vil bedst være, at jeg medbringer et telt og sover udenfor. Selve madrasserne var heller ikke for lange :wink:
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
Post Reply