Figurmaling for *absolut* begynder

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
ThomasLund
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Thu Jan 15, 2015 3:36 pm

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by ThomasLund »

UPS!!! Glemte jeg at smide ind. SUK! Lidt som at glemme attachments i emails.

Check video her:

https://www.youtube.com/watch?v=1ZUsfAtyEM0
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by 40crew »

God fornøjelse. Jeg har malet næsten hele mit Star Wars Imperial Assault.. Tog vel kun 6 måneder :P Det er første gang jeg maler, så det er noget svingende kvalitet.

http://i.imgur.com/4DjaTTM.jpg?1

http://i.imgur.com/E2ffj39.jpg

Det var lige de eneste billeder jeg havde liggende på jobbet.

nu har jeg så bestilt en ordentlig stak maling mere, så jeg kan komme igang med Zombicide. Denne gang har jeg bestilt spray maling til at grunde med, og en spraymaling til "varnish".. Man lærer hurtigt ;-)
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by BACON! »

Lego manden er god stil :)
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by Larsine »

BACON! wrote:Lego manden er god stil :)
Det er ikke bare en Lego mand, det er selveste Han Solo i Lego udgave.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by Gunness »

Det ser godt ud! :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
mtdj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 46
Joined: Thu Feb 26, 2015 11:49 pm
Favoritspil: Mage Knight
Arkham Horror 2nd ed.
High Society
Location: Kastrup

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by mtdj »

Dette podcast episode syntes jeg kommer godt rundt om emnet og forklarer det fint for begyndere.
http://howtoplaypodcast.com/special-epi ... iniatures/
Mine spil
Tlf: 40 52 34 56
/Tonny
mtdj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 46
Joined: Thu Feb 26, 2015 11:49 pm
Favoritspil: Mage Knight
Arkham Horror 2nd ed.
High Society
Location: Kastrup

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by mtdj »

Her er en samling af links vedr. maleteknikker:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=2952.0
Mine spil
Tlf: 40 52 34 56
/Tonny
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by MesterLars »

Fik du maler, Gunness? :)

Overvejer selv.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by Gunness »

Ja, jeg er så småt kommet i gang - udfordringen er finde nogle figurer, hvor det ikke er jordens undergang, hvis de ikke bliver perfekte :)
(så.... Conan får lov til at vente lidt endnu).
Pt. er jeg i gang med Project: Elite-figurerne. I princippet burde det ikke være så svært, men det er lige det med at få kombineret farver, der passer godt sammen. Og så har jeg ikke vovet mig ud i dry brushing endnu. Det må være næste trin. Men sjovt er det i hvert fald!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by BACON! »

Læg et par billeder op hvis du har mod på det, så skal du få noget konstruktiv kritik :)
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by Mikkel »

Jeg er selv ny-starter inden for denne del af hobbyen, og her er mine første forsøg:
Attachments
trold.jpg
trold.jpg (7.31 KiB) Viewed 11510 times
drage2.jpg
drage2.jpg (8.74 KiB) Viewed 11510 times
drage.jpg
drage.jpg (19.78 KiB) Viewed 11510 times
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by Gunness »

BACON! wrote:Læg et par billeder op hvis du har mod på det, så skal du få noget konstruktiv kritik :)
Jeg skal lige tage mig mod til plus øve lidt mere, men så vil jeg da meget gerne tage mod tilbuddet :D

Mikkel, kan du linke til nogle lidt større udgaver?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by Mikkel »

Gunness wrote:
BACON! wrote: Mikkel, kan du linke til nogle lidt større udgaver?
Kommer her:
https://www.boardgamegeek.com/article/25186922#25186922
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by BACON! »

Gunness wrote:
BACON! wrote:Læg et par billeder op hvis du har mod på det, så skal du få noget konstruktiv kritik :)
Jeg skal lige tage mig mod til plus øve lidt mere, men så vil jeg da meget gerne tage mod tilbuddet :D
Bare gå til den! Bare husk at der ikke er nogen øvre eller nedre færdighedsgrænse for at få feedback og blive bedre, og vi er ikke skiderikker herinde :)
Mikkel wrote:Jeg er selv ny-starter inden for denne del af hobbyen, og her er mine første forsøg:
Du spurgte efter det i BGG tråden, så du får lidt feedback :)
De ser fornuftige ud og er helt sikkert en god start, men der er et par ting som du nemt kan forbedre.
Jeg går ud fra at du bruger Quickshade Ink sættet fordi det er i dit billede. Når du maler det på så "træk" farven så det ender i en fordybning eller på undersiden af figuren. Det giver en mere ensartet overflade hvor der er færre mørke pletter på figurens høje områder og giver den et renere udtryk.
"Push the highlight" har jeg selv hørt en milliard gange, og du kan lige så godt høre det nu :) F.eks. på slangefyrens tænder vil en lille smule næsten hvid få dem til at poppe mere frem som et fokus område at kigge på. Det samme kan gøres med dens rygfinner(?) med en smule lysere blå.
Og mal baserne på en eller anden måde. En mørk grå er altid god, men det kan også være et godt sted at øve drybrushing for at lave et sten look.

Som sagt rigtig god start :)
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Figurmaling for *absolut* begynder

Post by Gunness »

@Mikkel: det ser da godt ud :) (ikke synderligt konstruktiv feedback, men alligevel...)

@Bacon: tak, det er skrevet bag øret. Jeg vender tilbage snarest muligt - det kunne være fedt med noget input!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply