Essen 2015 radaren

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Essen 2015 radaren

Post by Stony »

Jeg tænker jeg nok ikke er den eneste, der har kigget lidt på spil der udkommer lige om lidt, når årets messe i Essen starter.

Jeg vil lige lave en liste over det der - indtil videre - har pirket til min interesse. Dels for min egen skyld, men jeg tænker det kunne være der var andre der opdagede noget de ikke lige havde bemærket er på vej.

Jeg kan berolige eventuelle urolige læsere om at jeg absolut ikke har til hensigt at købe alle disse spil. Ikke engang halvdelen. Jeg vil holde øje med dem under og umiddelbart efter Essen, og så ender jeg nok med at bestille de 3-5 titler der ser ud til at holde - også efter at et antal spillere har haft fingre i det.

Så uden nogen særlig rækkefølge:

Exoplanets
Det er især temaet der trækker her. Designeren er et ubeskrevet blad, men tema og spilletid kombineret, sætter spillet på min radar.

504
Designeren og princippet i et antal spilmekanismer der kan kombineres på kryds og tværs, gør nok denne titel til mit eneste must-buy på listen. Der skal godt nok en skidt rating til, før jeg vil overtale mig selv til ikke som minimum at få det prøvet.

Pandemic Legacy
Og det er så det eneste der næææææsten må være et must-buy. Jeg har før overvejet om ikke jeg skulle skaffe mig Pandemic, men jeg har hver gang overtalt mig selv til at lade være. Konceptet omkring Legacy kunne meget vel blive det udslagsgivende i at jeg får taget det hjem.

Ships
Tja. Martin Wallace. Jeg har ikke læst reglerne til det, men brættet og spillets udtryk får mig til at tænke, at det meget vel kunne være en Automobiles version 2.0. Det er dermed ikke sikkert at det bliver noget jeg køber, men det er i hvert fald under observation.

Guilds of London
Designeren bag bl.a. Snowdonia er på banen med dette spil. Det er reelt set nok et af de nederst placerede spil på radaren, men jeg vil lige se hvordan det bliver modtaget. En pæn rating kombineret med ganske acceptabel spilletid, og så kunne det godt gå hent og blive noget der "kommer til" at falde ned i kurven.

Between Two Cities
Stonemaier Games. Op til syv spillere og rimelig spilletid. På radaren.

Dillvia Project
Spielworxx har det med at udgive i forholdsvis små oplag. De virker til at holde et pænt niveau for deres udgivelser, så dette bliver også et spil jeg holder et øje med i dagene efter Essen.

The Lord of the Icegarden
2nd. edition af et Kickstarter spil der udkom sidste år. Førsteudgaven lader til at være hæderligt modtaget, men som med så mange andre Kickstarter spil, er jeg lidt skeptisk mht. spillets kvaliteter. I anden udgaven kan det være de har fået luset ud i de værste Ikke-rigtigt-spiltestet fejl.

Concordia: Salsa
Udvidelse til Concordia. Heldigt at udvidelser "ikke rigtig tæller" i spilstatistikken. :)

Simurgh
Designeren bag bl.a. Hyperborea - et spil der er blevet pænt taget imod - er på banen igen. Temaet tiltaler mig, så det er på radaren.

Mistfall
Cooperative deckbuilding. Fantasy setting. Det er jeg nødt til at prøve. Om jeg så også er nødt til at eje det, må modtagelsen på Essen være med til at afgøre. Der er allerede begyndt at tikke ratings ind, og det ser indtil videre lovende ud.

Posthuman
Temaet trækker. Det gør spiltiden ikke. Jeg venter til der løber nogle flere ratings på.

Chaosmos
Science fiction, Adventure, Deduction, Bluffing... Spillet lyder utraditionelt nok til at det på et tidspunkt må prøves. Ratings er allerede begyndt at løbe ind, og de er hæderlige uden rigtig at imponere. Det kunne måske blive et spil der ryger i kurven, når man nu allerede er igang med en ordre, og der stadig er plads til et spil mere.

The Court of the Emperor Charles V
Økonomispil med en relativt kort spilletid. Måskeeeee...

Ars Uniersalis
Jeg blev lidt fænget af konceptet i at spillerne skal klare en række små "puzzles".

Eclipse: Shadow of the Rift
Det bliver nok noget jeg må have hjem.

Deception: Murder in Hong Kong
Relativt kort spilletid. Op til 12 spillere. Potentiel filler?

Blood Rage
Indtil videre pænt modtaget.

Terraforming Mars
FryxGames har endnu ikke formået at komme med noget der har fænget mig. Men denne gang har de fat i noget - for mig - tematisk godt.

Codenames
Et hurtigt spil fra Vlaada Chvátil. Det skal som minimum prøves.


Worthy mentions:
Spil der ret beset ikke er på MIN radar, men som jeg tænker sandsynligvis vil kunne interessere andre.

Starfighter
2-spiller spil hvor man skal finde frem til gode kortkombinationer. Det lyder som noget der kunne være sjovt at prøve, men nu har jeg ikke den bedste statistik for at få 2-spiller spil på bordet...

Watson and Holmes
Deduktionsspil. Det er nok noget jeg vil lejlighed vil prøve, men udsigten til at spillet er "uspilleligt" på et andet sprog, får mig til at tænke, at det er noget jeg er nødt til at prøve før jeg eventuelt køber.

Steam Ship Company
Mac Gerdts = Must try. Det udkommer desværre ikke endnu, men skulle være muligt at prøve på messen. Så jeg holder et vågent øje med hvordan det bliver modtaget.
Last edited by Stony on Mon Sep 14, 2015 9:41 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Essen 2015 radaren

Post by Goblen »

Stony wrote:Jeg tænker jeg nok ikke er den eneste, der har kigget lidt på spil der udkommer lige om lidt, når årets messe i Essen starter.

Jeg vil lige lave en liste over det der - indtil videre - har pirket til min interesse. Dels for min egen skyld, men jeg tænker det kunne være der var andre der opdagede noget de ikke lige havde bemærket er på vej.

Jeg kan berolige eventuelle urolige læsere om at jeg absolut ikke har til hensigt at købe alle disse spil. Ikke engang halvdelen. Jeg vil holde øje med dem under og umiddelbart efter Essen, og så ender jeg nok med at bestille de 3-5 titler der ser ud til at holde - også efter at et antal spillere har haft fingre i det.

Så uden nogen særlig rækkefølge:

Exoplanets
Det er især temaet der trækker her. Designeren er et ubeskrevet blad, men tema og spilletid kombineret, sætter spillet på min radar.

504
Designeren og princippet i et antal spilmekanismer der kan kombineres på kryds og tværs, gør nok denne titel til mit eneste must-buy på listen. Der skal godt nok en skidt rating til, før jeg vil overtale mig selv til ikke som minimum at få det prøvet.

Pandemic Legacy
Og det er så det eneste der næææææsten må være et must-buy. Jeg har før overvejet om ikke jeg skulle skaffe mig Pandemic, men jeg har hver gang overtalt mig selv til at lade være. Konceptet omkring Legacy kunne meget vel blive det udslagsgivende i at jeg får taget det hjem.

Ships
Tja. Martin Wallace. Jeg har ikke læst reglerne til det, men brættet og spillets udtryk får mig til at tænke, at det meget vel kunne være en Automobiles version 2.0. Det er dermed ikke sikkert at det bliver noget jeg køber, men det er i hvert fald under observation.

Guilds of London
Designeren bag bl.a. Snowdonia er på banen med dette spil. Det er reelt set nok et af de nederst placerede spil på radaren, men jeg vil lige se hvordan det bliver modtaget. En pæn rating kombineret med ganske acceptabel spilletid, og så kunne det godt gå hent og blive noget der "kommer til" at falde ned i kurven.

Between Two Cities
Stonemaier Games. Op til syv spillere og rimelig spilletid. På radaren.

Dillvia Project
Spielworxx har det med at udgive i forholdsvis små oplag. De virker til at holde et pænt niveau for deres udgivelser, så dette bliver også et spil jeg holder et øje med i dagene efter Essen.

The Lord of the Icegarden
2nd. edition af et Kickstarter spil der udkom sidste år. Førsteudgaven lader til at være hæderligt modtaget, men som med så mange andre Kickstarter spil, er jeg lidt skeptisk mht. spillets kvaliteter. I anden udgaven kan det være de har fået luset ud i de værste Ikke-rigtigt-spiltestet fejl.

Concordia: Salsa
Udvidelse til Concordia. Heldigt at udvidelser "ikke rigtig tæller" i spilstatistikken. :)

Simurgh
Designeren bag bl.a. Hyperborea - et spil der er blevet pænt taget imod - er på banen igen. Temaet tiltaler mig, så det er på radaren.

Mistfall
Cooperative deckbuilding. Fantasy setting. Det er jeg nødt til at prøve. Om jeg så også er nødt til at eje det, må modtagelsen på Essen være med til at afgøre. Der er allerede begyndt at tikke ratings ind, og det ser indtil videre lovende ud.

Posthuman
Temaet trækker. Det gør spiltiden ikke. Jeg venter til der løber nogle flere ratings på.

Chaosmos
Science fiction, Adventure, Deduction, Bluffing... Spillet lyder utraditionelt nok til at det på et tidspunkt må prøves. Ratings er allerede begyndt at løbe ind, og de er hæderlige uden rigtig at imponere. Det kunne måske blive et spil der ryger i kurven, når man nu allerede er igang med en ordre, og der stadig er plads til et spil mere.

The Court of the Emperor Charles V
Økonomispil med en relativt kort spilletid. Måskeeeee...

Ars Uniersalis
Jeg blev lidt fænget af konceptet i at spillerne skal klare en række små "puzzles".

Eclipse: Shadow of the Rift
Det bliver nok noget jeg må have hjem.

Deception: Murder in Hong Kong
Relativt kort spilletid. Op til 12 spillere. Potentiel filler?

Blood Rage
Indtil videre pænt modtaget.

Terraforming Mars
FryxGames har endnu ikke formået at komme med noget der har fænget mig. Men denne gang har de fat i noget - for mig - tematisk godt.

Codenames
Et hurtigt spil fra Vlaada Chvátil. Det skal som minimum prøves.


Worthy mentions:
Spil der ret beset ikke er på MIN radar, men som jeg tænker sandsynligvis vil kunne interessere andre.

Starfighter
2-spiller spil hvor man skal finde frem til gode kortkombinationer. Det lyder som noget der kunne være sjovt at prøve, men nu har jeg ikke den bedste statistik for at få 2-spiller spil på bordet...

Watson and Holmes
Deduktionsspil. Det er nok noget jeg vil lejlighed vil prøve, men udsigten til at deltagerne er "uspilleligt" på et andet sprog, får mig til at tænke, at det er noget jeg er nødt til at prøve før jeg eventuelt køber.

Steam Ship Company
Mac Gerdts = Must try. Det udkommer desværre ikke endnu, men skulle være muligt at prøve på messen. Så jeg holder et vågent øje med hvordan det bliver modtaget.
Sad og kiggede lidt på din liste Stony, og det ligner at Guilds of London er udskudt til 2016... Men det kan vel stadig komme på Essen.

/Brian
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Essen 2015 radaren

Post by Frouvne »

Blood Rage holdt jeg godt øje med, da det var på Kickstarter. Jeg tror, du skal foretage grundig research på det, før du kaster dig over det, for det har jeg svært ved at forestille mig, er noget for dig, Stony.

Codenames, Ships og Pandemic Legacy er jeg sikker på, kommer til Hellerup, så hvis du har tålmodighed til det, kan du jo prøve dem der.

504 lyder som en rigtig sjov idé, som det kunne være sjovt at dykke ned i. Jeg er dog meget skeptisk overfor hvor mange solide spil, der er i blandt og om man er så heldig, at man støder på dem før man lægger spillet fra sig.

Watson and Holmes var jeg ikke stødt på, men det bliver jeg da nødt til at læse op på, da det ligner noget, jeg ville kunne lokke familien til at spille.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Essen 2015 radaren

Post by Jens_Hoppe »

Puha, jeg tror bare jeg starter med det jeg har preordered, så må resten af listen komme senere... :)

Pax Porfiriana deluxe ed. (Sierra Madre Games)
Pax Pamir (Sierra Madre Games)
Neanderthal (Sierra Madre Games)
Greenland 2nd ed. (Sierra Madre Games) - jeg er "all in" med Phil Eklund's spil i år.

Codenames (Czech Games Edition) - da spillet kan fås i almindelig handel allerede nu, og da jeg ved der står et eksemplar i KBK, er der dog en god chance for at jeg springer fra denne igen.

Chenghuang: Guardian of the City (Big Fun Games) - card drafting med super artwork.

Cat Hiding DX (Big Fun Games) - søde katte (fra Taiwan)!

Joraku (Moaideas Game Design) - taiwanesisk spil med trick-taking og area control.

Watson & Holmes (Ludonova) - tema og mekanismer (deduktion, worker placement) lyder begge spændende.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Essen 2015 radaren

Post by Goblen »

Har selv lavet en liste inspireret af din Stony. Jeg skal ikke engang med, så jeg håber lidt på der er nogen herinde der kan tage med hjem :-) Det bliver ikke alle sammen. Dem med blå er nogle jeg rigtig gerne vil have. Har bare kigget på den liste på BGG der har top 50 likes.

Russian Railroads: German Railroads - https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... -railroads
Et af de spil jeg får spillet for lidt, men som jeg elsker. Ser spændende ud.

Porta Nigra - https://boardgamegeek.com/boardgame/172385/porta-nigra
Bygge i 3D. Lyder interessant :-)

Dice City - https://boardgamegeek.com/boardgame/179572/dice-city
Elsker terninger.

The Gallerist - https://boardgamegeek.com/boardgame/125153/gallerist
Elsker kunst, og nåede ikke backe det :-( Ærgerligt. Ser spændende ud på de videoer jeg har set.

Discoveries - https://boardgamegeek.com/boardgame/171669/discoveries
Igen terninger der bestemmer hvad du kan :-)

Shakespear - https://boardgamegeek.com/boardgame/180511/shakespeare
Igen kunst og teater. Lyder fedt.

Castles of Mad King Ludwig: Secrets - https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... ig-secrets
Udvidelse til en af mine favoritspil. Must have.

Thrash’n’Roll
- https://boardgamegeek.com/boardgame/176435/thrashn-roll
Som gammelt metalhovede må jeg da eje dette spil. Aner ikke om det er godt. Missede kickstarteren.

Så nu er der bare tilbage at håbe at nogen har plads og lyst til at tage lidt med hjem :-)

/Brian
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Essen 2015 radaren

Post by AndersC »

Interessant.. Her er min liste over spil jeg følger (og hvor over halvdelen ender med at komme med hjem :roll: ... De første 10 ser jeg som "must buy", men der er jo også flere expansions, og det tæller jo ikke rigtigt... De fylder jo ikke på hylden... :wink: )

Pandemic Legacy
Takenoko: Chibis
Imperial Settlers: Atlanteans
T.I.M.E Stories
504
Roll for the Galaxy: Ambition
Game of Thrones, the card game 2nd edition
Assault on Doomrock: Doompocalypse
Evolution: Flight
Codenames


Discoveries
Medieval Academy
Champions of Midgard
The Big Book of Madness
Nations: Dynasties
Favor of the Pharaoh
Ashes: Rise of the Phoenix born
Tragedy Looper expansion?
Magic: The board game
Legacy: Five Families
Kemet: Ta-Seti

Nu må det godt snart blive oktober... :D

Edit: Det skal måske lige nævnes at Blood Rage, Epic og Between Two Cities er på vej via Kickstarter.
Sidst spillet:
Image
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Essen 2015 radaren

Post by Jakob »

AndersC wrote: Magic: The board game
Hvad er dette?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Essen 2015 radaren

Post by Larsine »

På min liste, som jeg dog ikke selv skal afhente står kun:

Zooloretto: Kiwi
Colt Express: Horses & Stagecoach, Twinples og en hemmelig gave.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Essen 2015 radaren

Post by Michael_Olsen »

Jakob wrote:
AndersC wrote: Magic: The board game
Hvad er dette?
Jeg tænker AndersC mener "Magic: The Gathering - Arena of the Planeswalkers"? https://boardgamegeek.com/boardgame/167 ... neswalkers

Det fik jeg faktisk ind af døren i dag, og som forventet ligger det meget tæt op af Heroscape, dog med et andet system til aktivering af squads. Og summoning selvfølgelig. Nå ja, og så med kort med besværgelser, det er vel Magic : - )
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Essen 2015 radaren

Post by AndersC »

Michael_Olsen wrote:
Jakob wrote:
AndersC wrote: Magic: The board game
Hvad er dette?
Jeg tænker AndersC mener "Magic: The Gathering - Arena of the Planeswalkers"? https://boardgamegeek.com/boardgame/167 ... neswalkers
Ja, det var dét jeg tænkte på :-)
Sidst spillet:
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Essen 2015 radaren

Post by BACON! »

Nu skal jeg desværre ikke derned selv, men her er de spil som jeg umiddelbart er interesseret i:

Inhabit the Earth. Fra Richard Breese, så det er et jeg skal have. Igen er det et spil som er pakke ind i (næsten for) børnevenligt artwork.
Antarctica. Det ser egentlig bare ret interessant ud.
Through the Ages: A New Story of Civilization. En opdateret version af Through the Ages, tilpasset af Vladaa Chvátil selv.
M.U.L.E. The Board Game. Brætspillet over pc spillet som er inspireret af brætspil. Det er et spil som jeg tror jeg skal holde øje med.

Udvidelser tæller jo ikke som et nyt spil, så de har deres egen liste:
Orleans: Invasion. Jeg er fan af Orleans, så en udvidelse er kun en bonus. Det lyder som en "mere af det samme + noget nyt" udvidelse, så det kan ikke gå helt galt.
Tash-Kalar - Nethervoid. En ny faction til Tash-Kalar er kun godt!
Concordia: Salsa

Min honorable mention må være Small City som jeg har købt direkte fra designeren Alban Viard.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Essen 2015 radaren

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Exoplanets
Det er især temaet der trækker her. Designeren er et ubeskrevet blad, men tema og spilletid kombineret, sætter spillet på min radar.
Den er også højt på min liste, især selvfølgelig på grund af temaet. Men det mekaniske ser nu heller ikke dumt ud...
Stony wrote:504
Designeren og princippet i et antal spilmekanismer der kan kombineres på kryds og tværs, gør nok denne titel til mit eneste must-buy på listen. Der skal godt nok en skidt rating til, før jeg vil overtale mig selv til ikke som minimum at få det prøvet.
Også højt på min liste. Men som Allan kunne jeg godt være bekymret for, at man køber 504 ret middelmådige spil. Det virker usandsynligt at man skulle kunne mix'n'matche mekanismer på den måde, og få noget storartet ud af det.
Stony wrote:Ships
Tja. Martin Wallace. Jeg har ikke læst reglerne til det, men brættet og spillets udtryk får mig til at tænke, at det meget vel kunne være en Automobiles version 2.0. Det er dermed ikke sikkert at det bliver noget jeg køber, men det er i hvert fald under observation.
Endnu et spil jeg har et godt øje til. Personligt synes jeg det ser mere interessant ud end Automobiles, men nu må vi se...
Stony wrote:Posthuman
Temaet trækker. Det gør spiltiden ikke. Jeg venter til der løber nogle flere ratings på.
Det er også temaet jeg er tiltrukket af her. Men efter at have skimmet reglerne, har jeg en lurende fornemmelse af, at der ikke er så meget at komme efter rent mekanisk: Spillet virker både langt og uden meget interaktion.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Essen 2015 radaren

Post by AndersC »

Angående 504 så forventer jeg egentlig ikke 504 fantastiske spil. Jeg håber på at det bliver interessant at gå på opdagelse i de forskellige moduler og især hvordan de flettes sammen. Og at det måske giver et indblik i hvordan spil-mekanikker interagerer og danner et færdigt spil. Vi må se om det kan leve op til det. Om ikke andet så skal det da prøves. Som backup tænker jeg at der nok skal opstå nogle populære kombinationer som man kan finde på bgg.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Essen 2015 radaren

Post by Jens_Hoppe »

AndersC wrote:Angående 504 så forventer jeg egentlig ikke 504 fantastiske spil.
Nej, det ville nok være for meget at bede om. Men en ret stor procentdel af dem skal nu helst være rigtig velfungerende, ellers finder man dem da aldrig mellem alle de andre kombinationer. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen 2015 radaren

Post by Stony »

AndersC wrote:Som backup tænker jeg at der nok skal opstå nogle populære kombinationer som man kan finde på bgg.
Det var præcis min tanke. Jeg vil måske selv kunne finde på at gå på opdagelse i de spilmekanismer der tiltaler mig mest, men jeg tænker at spillet nok først vil komme til sin ret om et halvt til et helt år, hvor en række brugere har opdaget versioner der byder på noget interessant.
Sidst spillet:
Image
Post Reply