Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Modtog idag Guns & Steel med posten. Det lugter da lidt af Spiel! For nyligt modtog jeg iøvrigt to-spillers brætet til Brass i en printet udgave.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Stony wrote:...og så fulgte jeg op med 504, som jeg vidste at jeg måtte have hjem. Jeg kan se at den engelske udgave er cirka €25 dyrere end den tyske, og at komponenterne ser ret sproguafhængige ud, så jeg bestilte en tysk version hjem. [...].
Det er en stor difference. Jeg ville alligevel nok have overvejet den engelske for at få et kvalitetstryk af regelhæftet, som jeg tror, man bliver meget afhængig af undervejs.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Frouvne wrote: For nyligt modtog jeg iøvrigt to-spillers brætet til Brass i en printet udgave.
Hvad har du givet for det?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote:
Frouvne wrote: For nyligt modtog jeg iøvrigt to-spillers brætet til Brass i en printet udgave.
Hvad har du givet for det?
29 USD. Men det meste var forsendelsesomkostninger, så ingen yderligere udgifter ved ankomsten til landet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg var en (kort) smuttur forbi Viking Con idag. Jeg måtte vanen tro en smuttur forbi Fantask og ose lidt, og jeg så at Chaosmos var kommet hjem. Så det stak jeg under armen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Larsine »

På Viking-Con havde Faraeos Cigarer som sædvanligt et bord med beskadigede spil, og da jeg har kickstartet Red Dragon Inn 5, som indeholder en boks hvor man kan have komponenterne far de andre RDI, havde jeg intet imod at købe RDI 3 med en bulet kasse, og RDI Erin hvor de havde sat RDI Ozrik på som underkasse. Begge dele var til ca. halv pris.

Jeg fik også købe Machi Koror Harbour far Fantasks bod på VC.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg tror jeg fik sat et foreløbigt punktum for årets Essen indkøb.

Det blev til en bestilling af:

Pandemic Legacy. Som tidligere beskrevet har jeg været tæt på at købe Pandemic. Nu bider jeg til bolle, og får samtidig prøvet hvad Legacy konceptet kan tilføre spiloplevelsen.

Nippon. Designerduoen bag bl.a. Panamax (som jeg har prøvet og synes godt om) samt Madeira (som jeg ejer men desværre endnu ikke har prøvet, men er pænt modtaget på BGG) er ude igen i år med et spil. Det er også blevet pænt modtaget i de første ratings på bgg, så det tager jeg chancen på.

T.I.M.E Stories. En titel der fuldstændig var smuttet under min radar i måneden op til Essen, men som har skabt lidt hype på messen. Det lyder anderledes, og med "decksploring", bliver jeg nok som minimum nødt til at prøve det. Så det fik lov til at dumpe ned i kurven som det sidste spil, nu jeg allerede var igang med at betale for portoen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg kom hjem fra Essen med disse spil:

Store spil:
Ships
Dilluvia Project
Watson & Holmes
Inhabit the Earth

Asiatiske mystikerspil:
Joraku
Animals Frightening Night
Chenghuang
Eight Epics + Eight Epics Exceed
Fram R'lyeh
Falling Coin
TimeBomb
Guns & Steel

Diverse:
BEARanoia
...and then, we held hands
Age of Industry extra boards
Terra Mystica countersheet
Incan Gold

Sierra Madre spil:
Pax Porfiriana Deluxe ed. + wooden box
Pax Pamir
Neanderthal
Greenland
Greenland Sea Sami

Jeg ville gerne have haft Quined's Haspelknecht, men jeg blinkede lige en gang for meget fredag, og pludselig var det helt væk. Andenudgaven af Haru Ichiban havde jeg forudbestilt, men spillet endte med ikke at nå frem til messen. Den franske udgiver skrev mig på en liste over folk der ville få spillet sendt i stedet, så nu må vi se om det dukker op på et tidspunkt.

T.I.M.E. Stories var (og er) jeg lidt usikker på, men da alle engelske eksemplarer forlængst var væk da jeg dukkede op torsdag over middag, behøvede jeg heldigvis ikke tænke mere på det. Pandemic Legacy synes jeg egentlig ser cool ud, men jeg tror det er et spil, hvor jeg skal finde spillegruppen inden jeg kaster penge efter spillet... :) Z-Man havde i øvrigt bunker af dem liggende alle dage.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by AndersC »

I midten af sidste uge var jeg forbi Føtex postkontoret og hente en pakke. Den viste sig at være fyldt med en masse små pakker og én stor boks: Blood Rage og en masse Kickstarter udvidelser.. Så tog jeg på forlænget weekend og dér faldt også et par spil i kurven:

T.I.M.E Stories + The Marcy Case,
Pandemic Legacy,
Takenoko: Chibis,
Imperial Settlers: Atlanteans,
Roll for the Galaxy: Ambition,
Game of Thrones - the card game - 2nd edition,
Legacy: Five Families,
Medieval Academy,
The Big Book of Madness,
Welcome to the Dungeon,
Magic: Arena of the planeswalkers,
Champions of Midgard,
Evolution: Flight,
Nations: Dynasties,
6 nimmt,
Skullking,
Homeland - The board game (søndags-tilbud til 20 Eur)
La Isla (Heidelberger, 10 Eur)
The Battle of Five Armies (Heidelberger, 40 Eur)
Smash Up + 2 expansions,
Valley of the Kings - Afterlife
A Study of Emerald, 2nd edition.

Det var dem jeg lige kunne komme i tanke om... :roll:
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by JoelP »

Æv, sku ha været forbi GF9 hvis man ku få Homeland til 20. Var wrestling spillet også sat ned?
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by AndersC »

JoelP wrote:Æv, sku ha været forbi GF9 hvis man ku få Homeland til 20. Var wrestling spillet også sat ned?
Hvis jeg ikke kan li´ det kan du overtage det bagefter :wink: Men det står ikke øverst på listen, der skal spilles med det samme..

Jeg så ikke på Wrestling-spillet, men de andre GF9 spil jeg så (Sons of Anarchy og Spartacus) var også meget billige søndag.
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by JoelP »

AndersC wrote:
JoelP wrote:Æv, sku ha været forbi GF9 hvis man ku få Homeland til 20. Var wrestling spillet også sat ned?
Hvis jeg ikke kan li´ det kan du overtage det bagefter :wink: Men det står ikke øverst på listen, der skal spilles med det samme..

Jeg så ikke på Wrestling-spillet, men de andre GF9 spil jeg så (Sons of Anarchy og Spartacus) var også meget billige søndag.
Heh, det er jo ellers ikke fordi jeg mangler spil efter sidste uge :D Brugte mine sidste ecu på Xenon Profiteer søndag, så havde alligevel ikke råd til Homeland til 20 hvis jeg havde opdaget det.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by JoelP »

Nåmen jeg har også modtaget en del på det sidste, af interesse for dette forum er måske Prodigals Club, My Village (Village the dice game), Through the Ages (den nye og meget pænere), Nippon, Bloody Inn (godt spil og kandidat til årets artwork), the Gallerist (shit en god produktion. Håber spillet kan leve op til det), Xenon Profiteer, 7 Wonders Duel og Ashes, begge stærke kandidater til det bedste 2 player spil jeg har prøvet i år, Ships, TIME Stories, Champions of Midgaard, Trickerion, Inhabit the Earth (et spil, der ligner et børnespil, men som har mere til fælles med RFTG eller lignende..bare som racing game), Pandemic Legacy, udvidelser til både RFTG og RFTG og ikke mindst CARCASSONNE: STAR WARS!!!! (er det bedre end Blood Rage? Der er i hvert fald mere terninge combat i carcassonne: SW)
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by APK »

JoelP wrote:Nåmen jeg har også modtaget en del på det sidste, af interesse for dette forum er måske Prodigals Club, My Village (Village the dice game), Through the Ages (den nye og meget pænere), Nippon, Bloody Inn (godt spil og kandidat til årets artwork), the Gallerist (shit en god produktion. Håber spillet kan leve op til det), Xenon Profiteer, 7 Wonders Duel og Ashes, begge stærke kandidater til det bedste 2 player spil jeg har prøvet i år, Ships, TIME Stories, Champions of Midgaard, Trickerion, Inhabit the Earth (et spil, der ligner et børnespil, men som har mere til fælles med RFTG eller lignende..bare som racing game), Pandemic Legacy, udvidelser til både RFTG og RFTG og ikke mindst CARCASSONNE: STAR WARS!!!! (er det bedre end Blood Rage? Der er i hvert fald mere terninge combat i carcassonne: SW)
Wow. Just wow! :D
/APK
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Lørdag kom der en pakke fra Boardgamer, der bl.a. indeholdt Inhabit the Earth og Watson & Holmes, hvilket redede weekendens mini Essen arrangement.
frouvne, administrator

Image
Post Reply