Hvordan skal forum se ud?

Her kan du læse mere om nye spil på lager, tilbud, nye beskrivelser på siden og meget mere.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvordan skal forum se ud?

Post by Frouvne »

Lige nu har forum standardindstillingen i forhold til udseende. Det bryder jeg mig personligt ikke om af flere årsager, men primært fordi jeg har svært ved at overskue det. I den version af forum der nu foreligger, kan man desværre ikke anvende den typografi, der hidtil har været anvendt. Det havde ellers været det letteste valg blot at anvende den. Jeg tænker, at vi på sigt skal have en typografi som den nye standard, der minder om den gamle på de parametre at den skal gøre brug af en stor del af skærmens bredde, den skal være rimelig neutral i farvevalg og samtidig tilpas klassisk til at man ikke bliver træt af den de første par år. Man kan fylde meget (forskelligt) i de parametre, men hvis der er nogle, der har gode forslag til alternativ typografi, må man meget gerne fremkomme med dem her.

På kort sigt har jeg installeret en typografi, jeg selv kan holde ud, der hedder Simplicity (Light Blue). Jeg er ikke så vild med den, at jeg har gjort den til standardtypografien, men alle kan aktivere den, hvis de foretrækker den fremfor den nuværende:

Brugerkontrolpanel - Boardindstillinger - Min boardtypografi - Simplicity (Light Blue)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Myde »

Jeg fik postet en kommentar i den anden tråd jeg lige vil gentage her; siden lige nu er meget mere mobilvenlig end den var før; det håber jeg den bliver ved med?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Frouvne »

Har du prøvet med begge boardtypografier og er de i givet fald lige mobilvenlige?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Larsine »

Sinmplicity (Light Blue) er i hvert fald ikke noget jeg umiddelbart bryder mig om. Måske fordi jeg har en bred skærm, og det nærmest ender med at jeg mister hvilken linie jeg var på, så jeg har sat den tilbage til det den stod på orindeligt.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Frouvne »

Larsine wrote:Sinmplicity (Light Blue) er i hvert fald ikke noget jeg umiddelbart bryder mig om. Måske fordi jeg har en bred skærm, og det nærmest ender med at jeg mister hvilken linie jeg var på, så jeg har sat den tilbage til det den stod på orindeligt.
Tak for input. Jeg kan godt se problemet ... måske man kan finde en mellemting mellem de to. Grafisk er der meget mere ro over designet i Simplicity, hvilket jeg godt kan lide.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Jens_Hoppe »

Efter at have prøvet Simplicity (light blue) er jeg også gået tilbage til prosilver. Den synes jeg faktisk er OK.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Myde »

Frouvne wrote:Har du prøvet med begge boardtypografier og er de i givet fald lige mobilvenlige?
Umiddelbart fungerer de begge fint, men pro silver fungerer lidt bedre på mon iphone
User avatar
retry
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Jul 19, 2008 10:10 pm
Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
Location: Farum
Contact:

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by retry »

Jeg har valgt Simplicity (Light Blue) fordi:
  • Farven er ok (og ikke grøn)

    Avatar til venstre for det, der siges, virker mest naturligt. Som i "Avataren siger:"

    Det var nemt at fjerne logoet i toppen af siden med min adblocker. Logoet tager ellers et par dyrebare cm i toppen. I det oprindelige layout er søgefeltet også foroven, så der kan man ikke genvinde pladsen.

    Linket "nye indlæg" er vist ikke med i det oprindelige layout?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Larsine »

retry wrote:Linket "nye indlæg" er vist ikke med i det oprindelige layout?
[/list]
Til gengæld har det Notifikationer, hvor man kan se indlæg i tråde som man selv har skrevet i, og det finder jeg praktisk.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by JoelP »

Hvordan får jeg alm visning på mobil? Jeg savner de sædvanlige shortcuts osv
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by zutcorp »

Jeg savner en "posts siden sidst" funktion, som jeg brugte meget på det gamle forum...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Gunness »

Den ligger under hurtige links øverst - nye links.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by Jonezy »

Jeps 'hurtige links' oppe i venstre hjørne og så 'ulæste indlæg'. :) Den bruger jeg hele tiden.
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvordan skal forum se ud?

Post by zutcorp »

Takker
Post Reply