Bøn om hjælp

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
jdkj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jun 12, 2014 4:57 pm

Bøn om hjælp

Post by jdkj »

Kære GG'ere,

Jeg håber det er i orden, at jeg kommer med en bøn om hjælp.

På BoardGameGeek er der en liste med "The most anticipated games of 2016".

Jeg har inkluderet mit spil "Fog of Love" på listen og har brug for jeres hjælp.

Stem her, hvis du vil hjælpe med at få skabt opmærksomhed om spillet: https://boardgamegeek.com/geeklist/2016 ... tem4349556

"Fog of Love" er et forsøg på at lave et markant anderledes spil, som bryder med de gængse temaer og mekaniker inden for brætspil. Det blev kørt første gang på Fastaval 2015 og har siden været præsenteret i Essen, hvor blandt andet Rahdo udtalte, at det var et af de mest innovative spil på messen. Det endte på 10. pladsen på den store GeekBuzz liste på BGG.

Jeg laver en kickstarter den 14. februar 2016 og får i den forbindelse brug for al den støtte jeg kan få, for at få spillet ud i verden.

Du stemmer ved at trykke på "thumbs up" som vist på billedet (og være logget ind på BGG). Spillet har brug for ca. 60-65 stemmer mere for at komme med i finalen i afstemningen.


Af hjertens tak!
Jacob

Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Bøn om hjælp

Post by APK »

Thumbed!
Jeg glæder mig til at se hvordan et to personers cooperative bluffing game fungerer! :-)
/APK
Image
jdkj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jun 12, 2014 4:57 pm

Re: Bøn om hjælp

Post by jdkj »

APK wrote:Thumbed!
Jeg glæder mig til at se hvordan et to personers cooperative bluffing game fungerer! :-)
Tak for stemmen!

At lave et to personers semi-cooperativt bluff spil har også været den helt store design-udfordring kan jeg hilse og sige :-)

Men det er faktisk lykkedes at få det til at virke. Endda ret godt.

Jeg har fundet på en ny mekanisme, som gør det usikkert, om man spiller coop eller ej. Man har som spiller 7 "Story Ending" cards på hånden i starten af spillet. Hvert kort har forskellige victory conditions. Som spillet udvikler sig, skal man discarde flere og flere af disse kort. Nogle af kortene er coop-orienterede, andre er mere selviske. Der er også mulighed for at være "Heart Breaker".

Man skal læse hinandens spil undervejs for at afgøre hvilke slutninger man satser på og hvilke man kaster bort. Her er der en del mulighed for bluff - hvis man ønsker det.

Det er nogenlunde som i et nyt forhold. Mener den anden det seriøst? Er den anden et røvhul? Tør jeg forpligte mig? Eller skal jeg holde døren åben, så jeg let kan slå op? Som spillet går, bliver valgene mere og mere bindende.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Bøn om hjælp

Post by Gunness »

Det lyder både spændende og originalt - har givet det en thumb. Håber du får nok af dem :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
jdkj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jun 12, 2014 4:57 pm

Re: Bøn om hjælp

Post by jdkj »

Gunness wrote:Det lyder både spændende og originalt - har givet det en thumb. Håber du får nok af dem :D
Tusind tak Jacob.

Det har virkelig rykket med stemmer fra i går til i dag. Der mangler nu ca. 35 stemmer for at komme i top 50, så hver stemmer tæller.
Krydser sådan fingre for, at det går, da det vil være en stor boost for min kickstarter, der vil starte en 3 uger efter det endelige resultat.

PS:
Havde sendt dig en PM via Facebook om afhentning af Trickerion. Men den er sikkert havnet i "andet" mappen.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Bøn om hjælp

Post by Stony »

Jeg bliver altså nødt til at spørge til hvordan "bluffing" og "cooperative" passer ind i et og samme to spiller spil...? Det lyder ret... modsat rettet.
Sidst spillet:
Image
jdkj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jun 12, 2014 4:57 pm

Re: Bøn om hjælp

Post by jdkj »

Stony wrote:Jeg bliver altså nødt til at spørge til hvordan "bluffing" og "cooperative" passer ind i et og samme to spiller spil...? Det lyder ret... modsat rettet.
Fedt du spørger!

Det er semi-cooperative. Altså ligesom spil som Dead of Winter. I DoW får man sin rolle udleveret på forhånd. Man ved ikke, om de andre er modstandere eller samarbejdspartnere, da de kan være enten det ene eller det andet. Men som hovedregel skal der samarbejdes. Forræderen skal holde sig skjult og hemmeligt sabotere kolonien.

I Fog of Love er ens rolle ikke på samme måde strengt givet fra starten, men den formes ved hjælp af de valg man foretager sig (på basis af de kort man nu engang har trukket). De syv Story Ending cards man har på hånden fra starten svarer lidt til roller i DoW (men har flere mulige udfaldsrum). Efterhånden som man spiller, skal man discarde disse kort og man ender med at vælge et kort til sidst. Dette kort vil give dig dine victory conditions. Disse victory conditions kan fx være samlet mængde satisfaction (dvs coop, da begge spilleres satisfaction tæller med), have mere satisfaction end den anden (dvs konkurrence), over-opfylde egne personlighedsmål (mere solitaire orienteret) eller fx knuse den andens hjerte (hvilket svarer til en forræder rolle, da den anden ikke kan vinde.... med mindre den anden foregriber dette ved selv at slå op).

Det forhold man spiller, udvikler sig altid i en eller anden retning. Hvorfor det udvikler sig sådan er ikke entydigt. Der er selvfølgelig bygget en dramatisk kurve ind, så det bliver vanskeligt hen ad vejen. En del afgøres også af tilfældigheder og fejltolkninger. Hvis det går rigtig skidt, er det så fordi den anden er et røvhul (dvs satser på de story ending cards, der er "forræderiske" eller egoistiske) eller er det pga tilfælde i spillet? Denne tvetydighed giver mulighed for flere strategier og tilgange i spillet og dermed også for bluff.
Post Reply