Samkøb på Food Chain Magnate?

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BlueSwan »

Jeg har faktisk aldrig spillet et Splotter spil, men efter at have lyttet en del til den glimrende podcast Heavy Cardboard, er jeg blevet interesseret i deres (ret tunge) spil. Især Food Chain Magnate, hvor der netop nu modtages preorders til den fjerde trykning af spillet. Går det som ved de tidligere trykninger, bliver de lynhurtigt udsolgt (ved ikke hvorfor Splotter ikke opererer med større oplag, deres spil er altid kronisk udsolgt). Jeg har derfor overvejet at bestille det, men der er en del fragtomkostninger. Disse kan nedbringes til nul ved et samkøb (hvis vi der tre). Så tænkte om nogle andre end mig var interesserede. Besparelsen er ikke gigantisk, men hvis vi køber sammen kan det fås for kr.566, hvilket trods alt er noget under den normale pris for spillet i DK. Kræver dog at du bor i Københavnsområdet eller Nordsjælland.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BACON! »

Jeg skal ikke have et spil, men de laver så få af gangen fordi de er to makkere som driver en spilbutik og så laver spil ved siden af.
Men hvis I får købt nogen og der stadig er erstatningsbrikker med til 1st trykningen, så er jeg interesseret i dem.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BlueSwan »

BACON! wrote:Jeg skal ikke have et spil, men de laver så få af gangen fordi de er to makkere som driver en spilbutik og så laver spil ved siden af.
Ja, men man skulle bare synes at det ville være en langt bedre forretning for dem at trykke lidt større oplag. Der er jo helt åbenbart et betydeligt marked for deres spil siden de konstant er udsolgt. Men jeg forstår selvsølgelig godt at de nødig vil brænde inde med spil. Lige netop Food Chain Magnate er dog så hypet at det burde være ret sikkert med et større oplag.
Men hvis I får købt nogen og der stadig er erstatningsbrikker med til 1st trykningen, så er jeg interesseret i dem.
Det skal vi nok finde ud af! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BACON! »

Selv GMT kører P500 på Twilight Struggle, som i lang tid var nr. 1 på BGG. Hvis du ikke er et kæmpe firma, så er det måske både økonomisk umuligt at betale for et stort oplag, samtidig med at det er forretningsmæssigt uforsvarligt at satse stort på et enkelt produkt hvis markedet pludselig kan mættes. Selvom brætspil er en voksende hobby, så er den stadig forholdsvis lille og tunge brætspil er en endnu mindre niche. Jeg kan sagtens se at de hellere vil lave flere, mindre oplag for at sikre sig at interessen er der, samtidig med at de bruger pengene fra et oplag til at betale for det næste.

Ikke at det er noget som er super relevant for den her tråd :)

Spillet er fantastisk, køb det alle sammen :D
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BlueSwan »

Ja, jeg tænker også at det er nu der skal rykkes, hvis man vil have Food Chain Magnate indenfor en overskuelig fremtid. Pt har Splotter 99 eksemplarer tilbage til preorder.

Har du erfaringer med Splotters andre spil? Har kigget lidt på Indonesia og The Great Zimbabwe som de begge tager preorders på lige nu til et forbedret genoptryk.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by Mikkel »

Jeg vil gerne være med :)
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BACON! »

Det eneste af deres andre spil jeg har spillet er Roads & Boats, og det er kun et enkelt spil. Det er jeg også stor fan af, men det er nok endnu mere knastørt for mange spillere end Food Chain Manager er. Jeg prøver stadig at vride armen rundt på forskellige folk for at få spillet det mere :)
Jeg har forudbestilt både Great Zimbabwe og Indonesia fordi jeg er stor fan af koncepterne i spillene, men også fordi de umiddelbart holder værdien hvis jeg ender med ikke at kunne lide dem. Jeg tror det er et ret sikkert køb hvis man er til den slags spil.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BlueSwan »

BACON! wrote:Jeg har forudbestilt både Great Zimbabwe og Indonesia fordi jeg er stor fan af koncepterne i spillene, men også fordi de umiddelbart holder værdien hvis jeg ender med ikke at kunne lide dem. Jeg tror det er et ret sikkert køb hvis man er til den slags spil.
God pointe! Overvejer lidt at gøre det samme!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BlueSwan »

Mikkel wrote:Jeg vil gerne være med :)
Fedt! Kunne være nice hvis én til ville være med.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
chrismalene
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 90
Joined: Tue Mar 01, 2011 12:12 pm
Favoritspil: Race for the Galaxy, Wiz-war, Bridge, Game of Thrones the Card Game, Lord of the Rings the card game, Arkham Horror the card game, Mage Knight, Time Stories
Location: Hillerød

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by chrismalene »

Hejsa,

Jeg vil også gerne være med.

Vh.
Christian
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BlueSwan »

Fantastisk! Så er vi sådan set nok! Jeg vil dog lige give andre en dags tid til at respondere, hvis der skulle være flere der vil være med. Jeg monitorerer dog antallet af kopier af spillet der er til rådighed, så vi ikke misser dem!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by APK »

Aaaaargh, for h...., BlueSwan! :-)
Med Indonesia og Antiquity stående uspillet på hylden har jeg prøvet at overbevise mig selv om vanviddet i at bestille endnu en tung Splotter...

Men til 566 kan jeg ikke længere stå i mod. Jeg skal selvfølgelig også have en med! Man har vel snart fødselsdag...

P.S.: Hvorfor laver vi ikke en månedlig Splotter-aften så vi kan få spillet vores spil? :-)
/APK
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by larkin »

Jeg vil gerne købe med :-)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by BlueSwan »

Cool! Godt at jeg lige ventede med at bestille så!

Og god idé med Splotter aftener! Jeg vil mega gerne prøve Indonesia og Antiquity.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Samkøb på Food Chain Magnate?

Post by Skumle »

Er der plads til flere, så er jeg også på.
Post Reply