Djengis Con - VII spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Sir William »

Medbringer Steampunk Rally.

Der kan være op til 8 personer.
Har kun prøvet med max. 5 og BGG anbefaler 3-5 spillere men 45% der anbefaler 8 så...

Nogen der er friske på væddeløb?? Modul 2 lørdag formiddag.

Skulle kunne klares på maks. 3 timer med personer evt. 2 spil eller hvis vi er flere, kunne vi lave en turnering forudsat vi har nogle ekstra spil.

Spiller med denne modifikation, som skulle afhjælpe nogle af de "kedelige" elementer :P

http://www.boardgamegeek.com/thread/147 ... y-20151119
Valby2500
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 52
Joined: Mon Apr 28, 2014 10:34 am

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Valby2500 »

Stony wrote:Der lød til at være marginalt størst efterspørgsel på Origins, så jeg har skrevet Origins på som Hoppe's Phil Ekslund spil. Jeg har indtil videre skrevet fire spillere på i alt. Hvis der stadig er en ledig plads, må du lige sige til Jens.

Der lader til at være efterspørgsel på Concordia, så jeg har sat det på, da det er et af dem jeg sagtens kan introducere til.
Vil gerne sættes på Concordia i modul 2
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by akwlinka »

Tigrillo wrote:Hvis der stadig er plads til Origins vil jeg voldsomt gerne være med der. Jeg spiller med glæde også andet fra Sierra Madre, Pax Porfiriana fx. Et COIN-spil lyder også fedt. Hvis APK sætter Indonesia op springer jeg også på der.

Er der nogen der kunne have lyst til at indføre mig i 18xx-verdenen? Jeg har selv 1830 i AH-udgaven og 1860. Men det kan også være et andet.

Age of Steam vil jeg også meget gerne have prøvet. Kan selv tage med.

Er der nogen der har lyst til Container eller Imperial? Dem og følgende fra Splotter kan jeg tage med: Roads and Boats, The Great Zimbabwe, Food Chain Magnate, Antiquity.
Jeg vil gerne introducere 1830 i modul 4. Kan måske nås i modul 3, men det er et spil der kan trække ud.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by akwlinka »

Jeg vil gerne på quadropolis i modul 2
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by akwlinka »

Myde wrote:
BlueSwan wrote:Vil helt sikkert gerne spille nogen spil jeg ikke kender, eksempelvis:

Madeira (kan medbringe)
Jeg er frisk på Madeira, har kun prøvet et spil hvor vi nåede 3 af de 5 runder
Jeg vil også gerne spille Madeira
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by AndersC »

TerrifiedTuna wrote:
AndersC wrote:Jamen så lad os lave en Blood Rage session lørdag aften med Sir William og BlueSwan. :)

Der er plads til 1-2 mere.
Kan ikke lige lure om der er flere ledige pladser, men hvis der er, vil jeg gerne skrives på.
Så vidt jeg kan tælle snupper du 5. og sidste plads, så du er med :wink:
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by BlueSwan »

akwlinka wrote:
Myde wrote:
BlueSwan wrote:Vil helt sikkert gerne spille nogen spil jeg ikke kender, eksempelvis:

Madeira (kan medbringe)
Jeg er frisk på Madeira, har kun prøvet et spil hvor vi nåede 3 af de 5 runder
Jeg vil også gerne spille Madeira
Skal vi prøve at sætte Madeira op til søndag formiddag så? BlueSwan, Myde, akwlinka og så er der plads til éen mere. Jeg tænker dog at det er et spil af en sådan kompleksitet at det næsten er et krav at folk har sat sig lidt ind i reglerne på forhånd. Jeg har ikke prøvet spillet før, men jeg har det og har læst reglerne. Ville helst ikke skulle kaste mig ud i en timelang regelforklaring i det spil! :)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Larsine »

Sir William wrote:Medbringer Steampunk Rally.

Der kan være op til 8 personer.
Har kun prøvet med max. 5 og BGG anbefaler 3-5 spillere men 45% der anbefaler 8 så...

Nogen der er friske på væddeløb?? Modul 2 lørdag formiddag.

Skulle kunne klares på maks. 3 timer med personer evt. 2 spil eller hvis vi er flere, kunne vi lave en turnering forudsat vi har nogle ekstra spil.

Spiller med denne modifikation, som skulle afhjælpe nogle af de "kedelige" elementer :P

http://www.boardgamegeek.com/thread/147 ... y-20151119
Har lige modtaget mit eget eksemplar i går, så jeg spiller meget gerne med. Hvis der er spillere til det kan vi evt. sætte to borde i gang.

Men det undre mig at du siger det skulle tage 3 timer, når tidsangivelsen er 60 minutter på kassen?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Sir William »

Har kun spillet med 5 spillere og der tog det over 1 time. Så med op til 8, lidt længere og så ville det jo passe ind i det modul.

Hvis det er første spil for nogle, så kan det kræve lidt tid at forklare reglerne.

Kan jo så nå flere spil, det kan spilles flere gange da der både er en udendørs og indendørsbane.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Myde »

BlueSwan wrote:
akwlinka wrote:
Myde wrote:
Jeg er frisk på Madeira, har kun prøvet et spil hvor vi nåede 3 af de 5 runder
Jeg vil også gerne spille Madeira
Skal vi prøve at sætte Madeira op til søndag formiddag så? BlueSwan, Myde, akwlinka og så er der plads til éen mere. Jeg tænker dog at det er et spil af en sådan kompleksitet at det næsten er et krav at folk har sat sig lidt ind i reglerne på forhånd. Jeg har ikke prøvet spillet før, men jeg har det og har læst reglerne. Ville helst ikke skulle kaste mig ud i en timelang regelforklaring i det spil! :)
Enig - det kræver man kommer forberedt
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by thomassvan »

Myde wrote:
BlueSwan wrote:
akwlinka wrote: Jeg vil også gerne spille Madeira
Skal vi prøve at sætte Madeira op til søndag formiddag så? BlueSwan, Myde, akwlinka og så er der plads til éen mere. Jeg tænker dog at det er et spil af en sådan kompleksitet at det næsten er et krav at folk har sat sig lidt ind i reglerne på forhånd. Jeg har ikke prøvet spillet før, men jeg har det og har læst reglerne. Ville helst ikke skulle kaste mig ud i en timelang regelforklaring i det spil! :)
Enig - det kræver man kommer forberedt
Jeg er klar på det og jeg har det, har spillet det og kan reglerne.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Goblen »

Jeg vil gerne på en gang Concordia, så hvis der er plads der så er jeg på :-)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by BlueSwan »

thomassvan wrote:
Myde wrote:
BlueSwan wrote: Skal vi prøve at sætte Madeira op til søndag formiddag så? BlueSwan, Myde, akwlinka og så er der plads til éen mere. Jeg tænker dog at det er et spil af en sådan kompleksitet at det næsten er et krav at folk har sat sig lidt ind i reglerne på forhånd. Jeg har ikke prøvet spillet før, men jeg har det og har læst reglerne. Ville helst ikke skulle kaste mig ud i en timelang regelforklaring i det spil! :)
Enig - det kræver man kommer forberedt
Jeg er klar på det og jeg har det, har spillet det og kan reglerne.
Nice! Skal vi så ikke sige søndag formiddag. Altså:

MODUL 5:
Madeira: BlueSwan, Myde, awlinka, Thomassvan.
Tid: 3 timer (?)
Regelforklaring: Spillerne sætter sig ind i reglerne på forhånd.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by BlueSwan »

Vil der være stemning for noget Food Chain Magnate eller Indonesia i modul 3 (lørdag eftermiddag?).
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by BlueSwan »

SÅ vidt jeg kan se har vi også:

MODUL 4:
Blood Rage: AndersC, BlueSwan, Sir William, Jeppe, Terrified Tuna
Regelforklarer: AndersC
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply