Djengis Con - VII spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Frouvne »

Bugge wrote:[...] Endelig vil jeg gøre reklame for den sidste plads til Byzantium i Modul 2 (lørdag formiddag). [...]
Det vil jeg også gerne slå på tromme for, da det skulle være optimalt med fire spillere og vi dermed mangler én! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Bostrup »

TerrifiedTuna wrote:
Bostrup wrote:
BlueSwan wrote: Ja, helt klart i modul 3! Jeg skal så godt nok flytte mig fra Keyflower, men det går nok.
Modul 3:
Food Chain Magnate: Bostrup, BlueSwan, [ledig], [ledig]
Det ville jeg også gerne være med til, men hvor "erfaren" vil I anbefale man er før man kaster sig ud i det? Synes jeg har hørt at det kan være lidt af en mundfuld?
Nu har jeg som sagt ikke prøvet det selv.
En mulighed kunne være at kigge på BGGs statistik for Avg. Game Weight. Her står det til en score på 4,2/5 hvilket er på niveau med spil som Through the Ages og Mage Knight.
Du kan overveje at kigge på hvad de tungeste spil du normalt spiller ligger på i Avg. Game Weight. Hvis det er mere end f.eks. 0,5 point under de 4,2 (dvs. score under 3,7), vil jeg tro at det vil være et betydeligt spring op i kompleksitet.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Frouvne »

Larsine og Jeppe er tilføjet Patchwork-turnering, der nu ser således ud:

Patchwork-turnering udenfor modul: frouvne, Affenberg, Myde, APK, Tigrillo, Sir William, BlueSwan, Larsine, Jeppe [mange ledige pladser]
- spil medbringes af: frouvne, Tigrillo, BlueSwan

Der er stadig ledige pladser! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by BlueSwan »

Bostrup wrote:
TerrifiedTuna wrote:
Bostrup wrote: Modul 3:
Food Chain Magnate: Bostrup, BlueSwan, [ledig], [ledig]
Det ville jeg også gerne være med til, men hvor "erfaren" vil I anbefale man er før man kaster sig ud i det? Synes jeg har hørt at det kan være lidt af en mundfuld?
Nu har jeg som sagt ikke prøvet det selv.
En mulighed kunne være at kigge på BGGs statistik for Avg. Game Weight. Her står det til en score på 4,2/5 hvilket er på niveau med spil som Through the Ages og Mage Knight.
Du kan overveje at kigge på hvad de tungeste spil du normalt spiller ligger på i Avg. Game Weight. Hvis det er mere end f.eks. 0,5 point under de 4,2 (dvs. score under 3,7), vil jeg tro at det vil være et betydeligt spring op i kompleksitet.
Ingen af os har spillet det før, men hvad kompleksitet angår vil jeg sige at det næsten 100% afhænger af motivationen hos den enkelte. Jeg gik selv direkte fra Ticket To Ride til Eclipse og Bora Bora som de første "gamer games" jeg prøvede. Det var helt problemfrit fordi jeg havde sat mig ind i reglerne på forhånd. Det vil nok under alle omstændigheder være en fordel med spil som Food Chain Magnate at folk har sat sig i hvert fald lidt ind i det på forhånd, uanset hvor erfarne de så end er.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Tigrillo »

TerrifiedTuna wrote:
Bostrup wrote:
BlueSwan wrote: Ja, helt klart i modul 3! Jeg skal så godt nok flytte mig fra Keyflower, men det går nok.
Modul 3:
Food Chain Magnate: Bostrup, BlueSwan, [ledig], [ledig]
Det ville jeg også gerne være med til, men hvor "erfaren" vil I anbefale man er før man kaster sig ud i det? Synes jeg har hørt at det kan være lidt af en mundfuld?
Det er ikke særligt kompliceret, der er bare mange knapper at skrue på. Sæt dig ind i spillet på forhånd og forbered dig på eller give læsterlige klø. Det er et meget utilgivende spil.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Robert »

Der ser ikke ud til at være meget stemning for Perikles (selv om jeg er ret sikker på at det er godt) og jeg vil egentlig gerne prøve Food Chain Magnate hvor der, så vidt jeg kan bedømme, stadig er en plads.
Så tag Perikles af og sæt mig på FCM i modul 3.

Tempus ser ud til at være bedre besøgt. Vi ser ud til at være tre nu, og det er en god start.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by BlueSwan »

Robert wrote:Der ser ikke ud til at være meget stemning for Perikles (selv om jeg er ret sikker på at det er godt) og jeg vil egentlig gerne prøve Food Chain Magnate hvor der, så vidt jeg kan bedømme, stadig er en plads.
Så tag Perikles af og sæt mig på FCM i modul 3.

Tempus ser ud til at være bedre besøgt. Vi ser ud til at være tre nu, og det er en god start.
Herligt, så er vi fire, hvis TerrifiedTuna altså tør! :wink:

MODUL 3

Food Chain Magnate: Bostrup, BlueSwan, Robert, TerrifiedTuna (?)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Sir William »

Vi er faktisk 4 på Tempus, Robert.

Robert, Bugge, Sir William, Dingo, ledig
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by AndersC »

Jeg kunne godt spille en hyggelig euro søndag :)

Jeg vil gerne prøve:

Orleans
The Voyages of Marco Polo
Shakespeare

hvis der er nogen der har én af dem og har lyst til at få det luftet..
Sidst spillet:
Image
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Carlei »

BlueSwan wrote:
Robert wrote:Der ser ikke ud til at være meget stemning for Perikles (selv om jeg er ret sikker på at det er godt) og jeg vil egentlig gerne prøve Food Chain Magnate hvor der, så vidt jeg kan bedømme, stadig er en plads.
Så tag Perikles af og sæt mig på FCM i modul 3.

Tempus ser ud til at være bedre besøgt. Vi ser ud til at være tre nu, og det er en god start.
Herligt, så er vi fire, hvis TerrifiedTuna altså tør! :wink:

MODUL 3

Food Chain Magnate: Bostrup, BlueSwan, Robert, TerrifiedTuna (?)
Hvis Terrified Tuna springer fra, så vil jeg gerne have den sidste plads :wink:
TerrifiedTuna
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 43
Joined: Mon Aug 03, 2015 7:17 pm

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by TerrifiedTuna »

BlueSwan wrote:
Robert wrote:Der ser ikke ud til at være meget stemning for Perikles (selv om jeg er ret sikker på at det er godt) og jeg vil egentlig gerne prøve Food Chain Magnate hvor der, så vidt jeg kan bedømme, stadig er en plads.
Så tag Perikles af og sæt mig på FCM i modul 3.

Tempus ser ud til at være bedre besøgt. Vi ser ud til at være tre nu, og det er en god start.
Herligt, så er vi fire, hvis TerrifiedTuna altså tør! :wink:

MODUL 3

Food Chain Magnate: Bostrup, BlueSwan, Robert, TerrifiedTuna (?)
Jeg tør godt, så skriv mig på ;)
Beklager Carlei :)
Image
- Michael
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by zutcorp »

AndersC wrote:Jeg kunne godt spille en hyggelig euro søndag :)

Jeg vil gerne prøve:

Orleans
The Voyages of Marco Polo
Shakespeare

hvis der er nogen der har én af dem og har lyst til at få det luftet..
Har prøvet Marco Polo en enkelt gang, og det er fint, men vil også gerne prøve et af de andre... Så jeg er klar!
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Aratar »

Gunness wrote:
Aratar wrote:Jeg vil rigtig gerne spille nogle af de fire følgende:
- Above and below
- Fury of Dracula (3rd Ed.)
- Zombicide: Black Plague
- Raiders of the North Sea
Jeg er gerne med på Above and Below, hvis nogen skulle have lyst. Er ledig i modul 4 og 5 lige nu.
Det lyder godt. Har du spillet?
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Gunness »

Nej. Men måske vi kan låne det?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Larsine »

Uden at det behøves at programsættes, for jeg har ikke lyst til at binde mig i flere moduler, kan jeg garantere at der vil blive spillet Lap Dance og Jumping Frog om søndagen, da jeg direkte er blevet spurgt om jeg vil introduceret dem.

Derudover vil jeg være meget glad for hvis noget tager Castle of Mad king Ludwig med, for det kunne jeg vældig godt tænke mig at prøve. Gerne i modul 3 eller 4, og om ikek andet så skal jeg nok selv læse op på reglerne, bare spillet er til stede.
Post Reply