Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

Pharmand wrote:Pledge manager til AQ Inferno er online, og jeg har stadig ikke besluttet mig for Pets eller ej. Hvad gør folk? Bliver det en fed expansion?
Jeg tror jeg springer over.. Synes mekanikken ser lidt "fiddly" ud. Og så er det måske en god idé at prøve spillet før man køber sig fattig i udvidelser :D Selvom det er fristende..
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Fik en mail om at Colosseum er annonceret på KS.

Nogen der har planer og har vurderet i forhold til den gamle udgave?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

1) Det er grimmere end den gamle udgave.
2) Der er metalmønter med.
3) Der er to ekstra programmer/events med.
4) Der er en regelændring: At man kun kan tjene en medalje per runde.

Men ellers er det stadig et spil som jeg meget gerne spiller.

Jeg tager gerne min gamle udgave med til DC, så kan du evt. prøve det først.
TerrifiedTuna
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 43
Joined: Mon Aug 03, 2015 7:17 pm

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by TerrifiedTuna »

Der er også lidt info omkring Colosseum her fra TMGs interview med The Dice Tower:
http://youtu.be/WEZLeI1Ykng
2:01:34 inde.
Image
- Michael
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Dine døtre introducerede mig til det for et år siden, deres første DC deltagelse i Allerød.

Men spiller det gerne i år :P

Ikke mange forventninger til dette spil, men mest i relation til artwork. Der kan jo ske en del inden det er færdigt, måske folk bliver positivt overrasket.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

Sir William wrote:Fik en mail om at Colosseum er annonceret på KS.

Nogen der har planer og har vurderet i forhold til den gamle udgave?
Er det TMG der udgiver det? Så vil jeg personligt gå laaaaaaaaaaangt uden om Kickstarteren, og bare vente på at det kommer i butikkerne. Så får du det billigere og måske endda hurtigere.

TMG bruger i den grad KS til at mindske den økonomiske risiko, men der er ikke rigtig nogen fordele at hente for dem der er med til at Kickstarte. Tværtimod. Eller sådan har det været i de par TMG kickstartere jeg har deltaget i, og efterfølgende har jeg valgt konsekvent at ignorere alle KS tiltag fra deres side.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Tak for input.

Så venter jeg bare, måske nogen sælger deres DoW udgave inden da
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Stony wrote:
Sir William wrote:Fik en mail om at Colosseum er annonceret på KS.

Nogen der har planer og har vurderet i forhold til den gamle udgave?
Er det TMG der udgiver det? Så vil jeg personligt gå laaaaaaaaaaangt uden om Kickstarteren, og bare vente på at det kommer i butikkerne. Så får du det billigere og måske endda hurtigere.

TMG bruger i den grad KS til at mindske den økonomiske risiko, men der er ikke rigtig nogen fordele at hente for dem der er med til at Kickstarte. Tværtimod. Eller sådan har det været i de par TMG kickstartere jeg har deltaget i, og efterfølgende har jeg valgt konsekvent at ignorere alle KS tiltag fra deres side.
Men så får du jo ikke den eksklusive Kickstarter sleeve :roll:
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Er hoppet på Santorini:
https://www.kickstarter.com/projects/ro ... t-for-life

Kombinationen af kort spilletid, mange variationsmuligheder og lækre komponenter var svær at sige nej til.
Der er samkørsel for hhv. København og Århus på FB, da portoen for et enkelt eksemplar er ret heftig.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Gunness wrote:Er hoppet på Santorini:
https://www.kickstarter.com/projects/ro ... t-for-life

Kombinationen af kort spilletid, mange variationsmuligheder og lækre komponenter var svær at sige nej til.
Der er samkørsel for hhv. København og Århus på FB, da portoen for et enkelt eksemplar er ret heftig.
Fristende, da jeg har gode erfaringer med Roxley games (Steampunk Rally). Hvor på FB er der lavet samkøb? Hvilken gruppe?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

I "Brætspil på Kickstarter" (https://www.facebook.com/groups/5192603 ... 0/?fref=ts)
Københavngruppen er dog lukket for yderligere tilmeldinger, da vi er 25 (!)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Gunness wrote:I "Brætspil på Kickstarter" (https://www.facebook.com/groups/5192603 ... 0/?fref=ts)
Københavngruppen er dog lukket for yderligere tilmeldinger, da vi er 25 (!)
ja, det kan jeg se.

Nå, så venter vi da bare. Kan jo være det bliver solgt brugt :P Men ser sødt ud.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jens_Hoppe »

Jeg ved ikke. Santorini ser selvfølgelig lækkert ud, og med alle de mange års udviklingstid er der vel også håb om, at det er mekanisk velfungerende.

Men... Er det ikke bare et tørt, abstrakt to-spillerspil? Ja, nu trods alt med stretch goal variant til tre spillere, men i sin natur et klassisk to-spillerspil: Man skiftes til at rykke en brik. Der er ingen tilfældigheder med, og reglerne kan forklares i tre sætninger.

Ikke at der er noget galt med abstrakte to-spillerspil, men jeg kan altså ikke forstå hvordan spillet forsøges solgt som "highly thematic". Medmindre det tematiske blot betyder at der er en masse plastikdimser med, for i så fald er det selvfølgelig meget tematisk...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Tematisk? Står der det? Der er vist noget, der skal have fat i en ordbog i en fart ;)

Jeg er helt på det rene med, at det er et tørt, abstrakt spil, men jeg satser på, at kombinationen af kort spilletid, mange variationsmuligheder (pga de forskellige kort) og selvfølgelig de lækre komponenter gør det let at få på bordet. Spillet er jo udviklet over mange år, så jeg regner med, at det trods alt var opgivet for længst hvis det var drønkedeligt :)

Men du har da ret - jeg er ikke sikker på, at spillet reelt kan holde til de forventninger, der automatisk følger med massiv funding (host host Tiny Epic Kingdoms host Exploding Kittens host host)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply