Lidt blev der spillet i oktober, nye oplevelser i
orange:
Junk Art x4
Mechs vs. Minions x4
Zombicide: Angry Neighbors x3
Kingdomino x2
Orléans: Invasion x2
Terraforming Mars x2
Zombicide: Wulfsburg x2
Dale of Merchants 2 x1
Diamant x1
Evolution: Climate x1
Fields of Green x1
Scythe x1
Single Card Game x1
Telestrations x1
Udvidelserne til
Zombicide,
Dale of Merchants og
Evolution er bare mere af det samme fra de spil. Jeg lærte at jeg er klart mere til middelalder
Zombicide end moderne
Zombicide, men at det stadig er god underholdning og så er Balzac (vi kalder ham naturligvis Ball-Sack..

) blevet min yndlings dværg. Jeg lærte at
Dale of Merchants absolut ikke skal have kaos og take that decks indblandet når man spiller med 4 spillere, da det blev en unødvendig lang (tænk meget meget lang...) og tilfældig session; og at
Evolution: Climate bringer nye facetter til et intenst og interessant kortspil med muligvis verdens lækreste artwork!
Junk Art er en herlig samling af stacking spil og jeg er sgu ikke den absolut mest kropmulige stacker ved bordet hele tiden har jeg fundet ud af (yay me!

)...

, og så ligner det sgu næsten kunst, det som man får bygget hver gang. Cool spil.
Kingdomino er en fin lille puzzle tilelayer som kan spilles lynhurtigt og derfor sikkert clicker mange spil ind fremover.
Single Card Game var rent ligegyldigt, men
Telestrations var en god griner, som må være perfekt som ice-breaker til større grupper selvom det jo egentlig ikke rigtigt er et spil.
Fields of Green var solidt uden at give noget kæmpe godt førstehånds indtryk, selvom det burde være lige min boldgade med drafting og tilelaying. Tror det skal prøves igen med reglerne for scoring helt på plads for mit vedkommende.
Mechs vs. Minions var topklasse underholdning en dag i efterårsferien. Vi spillede det kun 2 spillere og jeg glæder mig vildt til at prøve med flere spillere og få udforsket nogle flere missioner. Appetitten er ihvertfald stor på at prøve mere af denne herlige kombo med samarbejde, programmering og minion-smask!
Terraforming Mars er al hypen værd. Det er bare drønsjovt at finde synergier i sine kort og kæmpe om milestones, awards og tileplaceringer; og så holder temaet faktisk overraskende godt. Det bliver nok sådan et spil, som bliver spillet meget, da det er et, som alle kan være med på og som jeg tror at de fleste synes er sjovt og interessant, så selvom man måske ikke lige altid deler samme spilsmag kan man alligevel blive enige om at Terraforming Mars er værd at spille. Jeg glæder mig ihvertfald til at spille det noget mere!
Så lige bortset fra en håbløs
Dale of Merchants session var det en måned fyldt med gode og sjove oplevelser og hvor jeg især må fremhæve
Mechs vs. Minions og
Terraforming Mars som de helt store oplevelser!