Jeg fik spillet hele 47 spil, hvilket er et imponerende antal for mig. Når man ser nærmere på, hvad det reelt dække over, er det væsentlig mindre imponerende. Januar måned spillede jeg nemlig rigtig mange børnespil...

Socken zocken - 10
Animal Upon Animal - 8
A Game of Thrones: Hand of the King - 8
My Very First Games: Animal upon Animal - 5
Klumpeduns - 4
Quips - 4
Conan - 2
The Game: Extreme - 2
Mare Nostrum: Empires - 2
Fabled Fruit - 1
Power Grid: The Card Game - 1
Heldigvis er alle børnespillene slet ikke så ringe endda og spil som Socken zocken, Animal Upon Animal, My Very First Games: Animal upon Animal og Klumpeduns vil jeg også med god samvittighed anbefale til en småbørnsfamilie.
A Game of Thrones: Hand of the King blev månedens familiespil for os og det hyggede vi os rigtig fint med ... det er godt nok også lang tid siden hele familien har spillet sammen, så alene det faktum, at vi kunne forenes omkring spillebordet var en fornøjelse. Power Grid: The Card Game fik nok ikke lov til at vise sig fra sin bedste side, så det skal blive sjovt at måle to-spiller-oplevelsen imod et andet spillerantal, hvis det en dag lykkes mig at finde det frem igen. Af større spil bød måneden på to oplevelser: Conan og Mare Nostrum: Empires. Mare Nostrum: Empires virker sådan set som et solidt konstrueret spil, der også er god underholdningsværdi i. Men slutspillet har jeg det lidt stramt med - det bliver en dans om den varme grød, hvor alle prøver at holde hinanden fra at kunne tage det sidste lille skridt mod en sejr. I bund og grund er det temmelig anti-klimatisk... desværre, da det ellers kunne være et rigtig godt spil. Conan har jeg glædet mig til som et lille barn og var rigtig godt underholdt i de to spil, vi spillede. Så enhver anden måned ville det være blevet månedens spil for mig. Men nu forholder det sig altså sådan at jeg fik spillet mit første spil (My Very First Games: Animal upon Animal) med min lille datter, Hannah Pi, og den oplevelse overskygger naturligvis alle andre spiloplevelser i månedens løb!