Monolith udgiver Batman-spil

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Monolith udgiver Batman-spil

Post by Frouvne »

For nogle dage siden hørte jeg, at Monolith's næste spil blive Batman. Umiddelbart ikke noget, der på samme måde tænder mig, som deres to forrige titler, hvor jeg syntes, de har været fabelagtige til at udvælge stærke temaer. Men måske man alligevel skulle lade sig begejstre? Jeg er ikke den store kender af Batman-universet / Gotham City men tænker alligevel, at det måske er tilpas nuanceret til, at det alligevel kunne være et interessant univers at kaste sig ud i. Superhelte er jo både super-fortærskede og samtidig rigtig interessante som tema. Det tætteste på et velfungerende superhelte-spil jeg har været, har været Sentinel Tactics: The Flame of Freedom - men måske er det alligevel et for stort problem, at folk ikke på forhånd har et forhold til helte og skurke. Hvad siger I andre? Kan I lade jer begejstre af udsigten til en stor Kickstarter med Monolith og Batman i hovedrollen?
frouvne, administrator

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by JoelP »

SKADAHA! Der mangler et godt Batman-spil, det der kommer nærmest er Gotham Strategy game, men det var laaangt og ikke super spændende. Gad vide om de kører med Conan spilmekanismen?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by Gunness »

Hvis det endelig skal være superhelte, så ja tak til Batman. Jeg kender dog mest universet fra film, tv-serier og Frank Millers tegneserier (+ lidt andet), så jeg ved ikke, om jeg er fan nok.

Og bare de husker, hvad de skylder Conan-backerne, og bare de også har fokus på Mythic Battles...
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by Frouvne »

Er lidt spændt på hvordan det kan udvikle sug. Det har sikkert en større fan-skare at appellere til end de forrige projektet men til gengæld nok også nogle større licenser der skal betales for at kunne bruge branded Batman.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by Gunness »

På filmfronten sejler DC rundt lige nu, men de hiver stadig masser af penge hjem, så ingen tvivl om, at Monolith vil have basis for at betale nogle heftige licenser.
I øvrigt måske en kommende "ugens tema" - spil baseret på en licens (ikke at forveksle med det her DR-sjov; hvem ville gide at køre rundt i en pejlevogn?). Lige nu er der fx. et Terminator-spil, der ligner en gigantisk omgang rod, men til gengæld kommer Eric Lang jo med sit Godfather-spil lige om lidt, og *det* ser interessant ud.

Så... er licensspil bare en doven måde at undgå at opfinde sine egne ting på, er de der primært for at hive penge ud af fans, eller er niveauet generelt bedre/dårligere end for øvrige spil?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by JoelP »

Nanananananananana Conan!

(Jeg fik ret)

https://twitter.com/boardgamegeek/statu ... 3157764096
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by Frouvne »

... og så nåede Monolith lige at annoncere endnu et spil, der bliver presset ind før Batman på Kickstarter, nemlig Time of Legends - Joan of Arc. Man kunne godt blive lidt bekymret for om de tager munden lidt for fuld.

https://www.facebook.com/MythicBattles/ ... 351327481/
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by digter »

Jeg har ikke backet Conan. Spillede 2 scenarier enkelt gang var en smule skuffet.

Men er da en smule bekymret for fremtidige projekter, hvis man skal tro SU&SD kommentar på det rygtede Batman-spil:

https://www.shutupandsitdown.com/games-news-270217/


Har Monolith for mange jern i ilden?
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by Gunness »

Frouvne wrote:... og så nåede Monolith lige at annoncere endnu et spil, der bliver presset ind før Batman på Kickstarter, nemlig Time of Legends - Joan of Arc. Man kunne godt blive lidt bekymret for om de tager munden lidt for fuld.

https://www.facebook.com/MythicBattles/ ... 351327481/
Batman er rigtig nok Monolith, men Joan of Arc udgives af Mythic Games. De samarbejder bare om Mythic Battles-spillene. Pantheon er jo færdigdesignet, og så vidt jeg ved er en pæn del af efterfølgeren, Ragnarok, også på plads. Så mon ikke hver af de to firmaer kan håndtere et spil mere?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by Frouvne »

Gunness wrote:
Frouvne wrote:... og så nåede Monolith lige at annoncere endnu et spil, der bliver presset ind før Batman på Kickstarter, nemlig Time of Legends - Joan of Arc. Man kunne godt blive lidt bekymret for om de tager munden lidt for fuld.

https://www.facebook.com/MythicBattles/ ... 351327481/
Batman er rigtig nok Monolith, men Joan of Arc udgives af Mythic Games. De samarbejder bare om Mythic Battles-spillene. Pantheon er jo færdigdesignet, og så vidt jeg ved er en pæn del af efterfølgeren, Ragnarok, også på plads. Så mon ikke hver af de to firmaer kan håndtere et spil mere?
O.K. Jamen lad os da håbe, at de kan håndtere også dette spil. På mange måder er det rigtig sympatisk, at de har adskilte teams til at tage sig af enkeltudgivelserne. Jeg syntes dog også, at det i den grad blev brugt som en teflon-undskyldning hver gang der kom lidt berettigede kritiske rygter op om Conan-udgivelsen i forbindelse med Mythic Battles-spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Monolith udgiver Batman-spil

Post by Gunness »

Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply