Månedens spiloplevelse marts 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse marts 2017

Post by Frouvne »

Hvilken spiloplevelse blev den største for dig i marts måned? :D

Min måned kom til at se således ud ... og det var såmænd meget bedre med antallet af spil, end hvad jeg havde forestillet mig forud for måneden.

Fugitive - 8
The Ravens of Thri Sahashri - 8
Schotten Totten - 5
Conan - 2
The Game: Extreme - 2
Anachrony - 1
A Game of Thrones: Hand of the King - 1
Pickomino - 1
Robo Rally (2016) - 1
Trick of the Rails - 1
Unlock! Squeek & Sausage - 1
Unlock! The Formula - 1

Fedt igen at få The Ravens of Thri Sahashri til bordet![ b]Conan[/b] var naturligvis en succes igen. Den mest positive overraskelse var at Fugitive holdt vand. Det var interessant, tilpas forskelligt afhængig af hvilken side man spiller. Spillet bliver aldrig et stort spil ... men det kommer til at blive spillet meget og leverede for mit vedkommende månedens spiloplevelse i marts 2017.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse marts 2017

Post by Goblen »

Santorini 16
Crisis 2
Fields of Green 2
Great Western Trail 2
Shakespeare 2
13 Days: The Cuban Missile Crisis 1
Concordia 1
Isle of Skye: From Chieftain to King 1
Kanagawa 1
Ra 1
Steam 1
Tokaido 1
Walk the Plank! 1

Fik spillet 32 spil, hvor halvdelen var Santorini. Det spil holdt faktisk vand, det er sjovt og nemt at gå til. Alle kan spille det, og hvert spil er noget nyt. Fik også endelig prøvet Fields of Green, og eftersom jeg kan lide Among the Stars er det selvfølgelig også et spil jeg synes er godt. Dog ikke på fod med AtS. Endnu engang kom Great Western Trail på bordet. Har spillet det rigtig meget og de fleste i familien synes det er skide godt. Shakespeare kom på bordet igen. Det holdt faktisk rigtig godt for to spillere, og glæder mig til at spille det igen. Det var bare ingen af dem der var månedens oplevelse. Dette går til Tokaido. Spillet er godt, men det var hele oplevelsen og sessionen med mine unger der gjorde det perfekt.

Månedens klart dårligste oplevelse går til Steam, men det skyldes ikke spillet er dårligt. Jeg vil så gerne kunne lide Martin Wallace spil, og er rigtig glad for Liberté. Mine forventninger er høje, men blev her slet ikke indfriet. Det er på bordet igen på torsdag, så det kan være jeg ændrer mening.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse marts 2017

Post by Larsine »

56 spil blev det til i marts, fordelt på følgende:

Unpublished Prototype x 11 (fordelt på 1x Vektor race, 1x Road Rally Racing, 2 x Pizza Delivery, 2 x Paper Planes, 5 x 13 Seconds)
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) x 7
Karuba x 5
Codenames x 4
Flamme Rouge x 3
Splatter SHOOT x 3
Colt Express x 3 (heraf 1 x med Horses & Stagecoach)
7 Wonders Duel x 2
Darjeeling x 2
Five Crowns x 2
Last Night on Earth: The Zombie Game 2
Village (inkl. masser af udvidelser) x 2
7 Wonders (inkl. Manneken Pis) x 1
Bohnanza (inkl. udvidelse) x 1
Carcassonne x 1
Dead of Winter: A Crossroads Game x 1
Jumping Frog x 1
KLASK x 1
Lords of Waterdeep (inkl. Rapid Expansion Promo Card) x 1
Mahjong x 1
Small World (inkl. alle udvidelser) x 1
Race x 1

Jeg har tilladt mig at tage Flamme Rouge med som et nyt spil, for godt nok spillede jeg det 5 gange i juli/august, men udelukkende på den første bane for det var hvad der var muligt. Men nu fik jeg mulighed for at spille det med bjerge (med stigninger og fald), og det blev et helt andet og meget mere interessant spil. Desværre har jeg også mødt andre spillere som har opgivet spillet efter at have spillet uden bjerge, og det er synd for dem. Hvis du er en af dem, så kan jeg kun anbefale at du prøver det igen med bjerge.

Af andre nyheder var der Vektor race som bygger på det gamle spil på ternet papir, Road Rally Racing med tændstikæskebiler, Paper Planes som "bare" er papirsflyvere med regler, 13 Seconds som er speedudgaven af 13 minutes hvor man fysisk smider med sine kort for at øve indflydelse over Cuba, og så Karuba som jeg synes er et godt spil som jeg bare ikke kan finde ud af.

Og månedens spiloplevelse bliver... Flamme Rouge som jeg faktisk er blevet så glad for at jeg overvejer selv at købe det.
Post Reply