Dungeon Twister har været en af de helt store overraskelser for mig. Præsentationen af spillet via æsken fik mig umiddelbart til fuldkommen at afvise det. Da jeg så langt om længe fik øjnene op for det, var jeg ikke i tvivl om, at der var en lille perle, der var smuttet under min radar!
I bund og grund er Dungeon Twister et ret abstrakt spil, der fordrer, at man lægger hovedet i blød. Og så alligevel ikke rigtigt. Spillet er alligevel takket være de forskellige karakterers egenskaber og muligheden for at bluffe præget af tilpas store dele af tilfældigheder, at der ikke behøver at gå totalt brainburner med deraf lange ventetider til følge i den...
Et spil som jeg har fået et fantastisk godt førstehåndsindtryk af, jeg håber holder!
Dungeon Twister - 7/4-07
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 190 times
Det er til gengæld et spil, som jeg bliver mere og mere bange for, at jeg ikke rigtig får spillet
Jeg synes på ingen måde, at spillet er tilfældigt - men der er rigtig mange muligheder i spillet, og det er en stor fordel at kunne/ville tænke en del træk frem ligesom i skak. Jeg håber på, at jeg får prøvet det med kæresten igen, men eftersom ingen af os er til 100%-strategi-spil, så tror jeg desværre ikke, at spillet har en fremtid hos os.

Jeg synes på ingen måde, at spillet er tilfældigt - men der er rigtig mange muligheder i spillet, og det er en stor fordel at kunne/ville tænke en del træk frem ligesom i skak. Jeg håber på, at jeg får prøvet det med kæresten igen, men eftersom ingen af os er til 100%-strategi-spil, så tror jeg desværre ikke, at spillet har en fremtid hos os.
- Kanzler
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 2 times
Jeg har prøvet det 2 gange og er nok ligeså imponeret som Allan. På mange måder minder det mig om Lord of The Rings - Confrontation, da man har forskellige karakterer der har forskellige egenskaber. Jeg synes nu godt man kan komme til at side og gruble temmelig meget over sit træk, men det er nok bare mig.
Bestemt et spil jeg kunne finde på at investere i

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 635 times
- Been thanked: 933 times
Sammenligningen er oplagt på flere planer. Det var også et af de spil, jeg først tænkte på, da jeg prøvede Dungeon Twister, men jeg tænkte mest på det grundet de styrke-kort man spiller og som tilføjer et element af bluf og gambling til spillet!Kanzler wrote:Jeg har prøvet det 2 gange og er nok ligeså imponeret som Allan. På mange måder minder det mig om Lord of The Rings - Confrontation, da man har forskellige karakterer der har forskellige egenskaber. Jeg synes nu godt man kan komme til at side og gruble temmelig meget over sit træk, men det er nok bare mig.

frouvne, administrator

Jeg kunne godt tænke mig bare at prøve det i det mindste
Jeg overvejer at købe det, men er lidt bange for at der er for meget socialt spil ind over.. Memoir'44 kan man altid skyde skylden på terningerne og de kort man har.. men hvordan er tilfældighedsfaktoren i Dungeon Twister. Er det en énmands oplevelse, eller er det reelt Helten(e) mod DungeonMaster ? Eller oplever man det ligefrem sammen?
For jeg har det på samme måde - jeg afviste det også først jeg så det, mest pga. det lignende endnu en pakke spækket med figurer fremfor indhold. Men efter at se det på Vikingcon 25 tænkte jeg alligevel, at det måske var værd at prøve. Først senere fandt jeg ud af det kun var for to personer, hvilket så igen gjorde mig lidt utryg.

For jeg har det på samme måde - jeg afviste det også først jeg så det, mest pga. det lignende endnu en pakke spækket med figurer fremfor indhold. Men efter at se det på Vikingcon 25 tænkte jeg alligevel, at det måske var værd at prøve. Først senere fandt jeg ud af det kun var for to personer, hvilket så igen gjorde mig lidt utryg.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 635 times
- Been thanked: 933 times
Dungeon Twister er i bund og grund et yderst abstrakt spil og de eneste "tilfældigheder" kommer via din modstanders træk, ved at en del af brikkerne placeres med bagsiden opad og derfor indledningsvis er hemmelige, den tilfældige fordeling af spillebrættet, der afsløres efterhånden som man bevæger sig ind på dem og så ved at man kan forøge brikkernes styrke ved at spille nogle kort, der giver et element af bluf.
frouvne, administrator