Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Bugge »

PeterLageri wrote: Jamen, så hopper jeg med på Yunnan.


Hæ hæ, Balinesisk Risbonde lørdag formiddag og Kinesisk Teabonde søndag eftermiddag. Skal vi så have boller i karry fredag aften?


Mvh
Peter
Super :)

Du Steen må også gerne komme mig officielt på Kablamo. Det burde ikke tage mere end 45 minutter, og 'en kugle for panden' er en værdig afslutning på Djengis Con :wink:

Søren
User avatar
Jeppe
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 128
Joined: Tue Jun 06, 2006 1:03 pm
Location: Roskilde
Been thanked: 19 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Jeppe »

Modul 5

Verräter, The King is dead, dit spil, dit spil: Jeppe, MartinK, ledig, ledig

MartinK og jeg foreslår, at alle tager er spil med med på max 5 kvarter, som man kan introducere. Man må gerne ved tilmeldingen foreslå sit spil, men det er ikke bindende før vi sidder der om søndagen, fordi det kan jo være, at man finder et i løbet af connen, som man gerne vil nå at prøve den sidste dag.

Martin og jeg kunne rigtig godt tænke os at prøve Flamme Rouge, så hvis nogen vil introducere det, så kunne det være fedt.
MartinK
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 115
Joined: Tue Aug 18, 2009 4:59 pm
Favoritspil: Conquest of Nerath, 1812, Age of Steam, Puerto Rico
Location: Roskilde

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by MartinK »

Jeg vi gerne sætte 1812 på fredag aften, modul1

1812 - The Invasion of Canada [MartinK] [Jeppe] [Ledig] [Ledig] [Ledig]

Spillet er et krigsspil hvor to sider kæmper mod hinanden, hver spiller kontrollerer sine egne styrker, men strategien skal diskuteres og finpudses med sine allierede, hvilket jeg synes gør spillet rigtig godt. Derudover er det gode ved dette spil er at reglerne er simple, der er terninger der skal rulles. Det er academygames som har produceret spillet.
Se mere her:
https://boardgamegeek.com/boardgame/942 ... ion-canada

Hilsen Martin
MartinK
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 115
Joined: Tue Aug 18, 2009 4:59 pm
Favoritspil: Conquest of Nerath, 1812, Age of Steam, Puerto Rico
Location: Roskilde

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by MartinK »

Jeppe wrote:Modul 5

Verräter, The King is dead, dit spil, dit spil: Jeppe, MartinK, ledig, ledig

MartinK og jeg foreslår, at alle tager er spil med med på max 5 kvarter, som man kan introducere. Man må gerne ved tilmeldingen foreslå sit spil, men det er ikke bindende før vi sidder der om søndagen, fordi det kan jo være, at man finder et i løbet af connen, som man gerne vil nå at prøve den sidste dag.

Martin og jeg kunne rigtig godt tænke os at prøve Flamme Rouge, så hvis nogen vil introducere det, så kunne det være fedt.
Traders og Osaka kunne jeg også godt tænke mig at spille i dette modul
User avatar
bozzteam
Posts: 4
Joined: Sat Mar 04, 2017 12:49 pm
Location: Farum

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by bozzteam »

Hep

Har så først lige opdaget denne tråd. Kan godt se der er rift om pladser... :-/

Jeg vil dog gerne tilmelde mig følgende:
Modul 1: Mechs vs Minions
Modul 2: Flamme Rouge
Modul 3: Terraforming Mars (meget gerne hvis der er plads) :-/ Alternativt må jeg starte et spil op, da jeg ikke lige kan se mig i de andre.
Modul 4: Betrayal at House on the Hill
Modul 5: Brass

Fylder bagagerummet med spil - også spil jeg endnu ikke selv har prøvet, så lørdag eftermiddag, 3. modul (for eksempel, jf. ovenfor) er jeg også frisk på at lade lysten bestemme, herunder tage hul på et spil jeg ejer, men endnu ikke selv har prøvet. :-)
Senest spillet:
Image
Spilsamling (BGG): https://goo.gl/xgvgxH
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by zutcorp »

Jeppe wrote:Modul 5

Verräter, The King is dead, dit spil, dit spil: Jeppe, MartinK, ledig, ledig

MartinK og jeg foreslår, at alle tager er spil med med på max 5 kvarter, som man kan introducere. Man må gerne ved tilmeldingen foreslå sit spil, men det er ikke bindende før vi sidder der om søndagen, fordi det kan jo være, at man finder et i løbet af connen, som man gerne vil nå at prøve den sidste dag.

Martin og jeg kunne rigtig godt tænke os at prøve Flamme Rouge, så hvis nogen vil introducere det, så kunne det være fedt.
Flamme rouge er hurtigt forklaret
:-)
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Carlei »

Jeg vil gerne sætte Cavern Tavern på i Modul 5

(Carlei, ?, ?, ?)
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by chr88 »

MartinK wrote:
Jeppe wrote:Modul 5

Verräter, The King is dead, dit spil, dit spil: Jeppe, MartinK, ledig, ledig

MartinK og jeg foreslår, at alle tager er spil med med på max 5 kvarter, som man kan introducere. Man må gerne ved tilmeldingen foreslå sit spil, men det er ikke bindende før vi sidder der om søndagen, fordi det kan jo være, at man finder et i løbet af connen, som man gerne vil nå at prøve den sidste dag.

Martin og jeg kunne rigtig godt tænke os at prøve Flamme Rouge, så hvis nogen vil introducere det, så kunne det være fedt.
Traders og Osaka kunne jeg også godt tænke mig at spille i dette modul
Efter at have tjekket op på nogle af disse spil, tror jeg egentlig, at jeg hellere vil spille disse end MoM i modul 5, da jeg tænker, at jeg nok skal få prøvet sidstnævnte på et tidspunkt - og der er måske andre (ameritrashere), der vil nyde at spille det mere, end jeg sikkert vil! :P

Jeg vil meget gerne prøve Traders of Osaka, da det er på min "thinking about it"-wishlist på BGG (har en af jer det?). Men da modulet kun er 4 timer, tænker jeg, at der ikke er plads til fire spil a 5 kvarter... :) Så spørgsmålet er, om de tre nævnte spil er nok, og så kan vi altid spille et af dem igen? Med regelforklaringer osv. kan de jo godt løbe op. Ellers er jeg også frisk på et fjerde kort fillergame. Uanset hvad skal vi (ifølge BGG) bruge en fjerde spiller til især de to første spil.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Bugge »

Hej Stony,

Du må gerne komme PeterLageri officielt på Yunnan i modul 5. Dvs. at vi er 4 :) Og hvad med jer to zfire og Ney. Er i også med på Kablamo efter Yunnan?

Til alle, så ser der desværre ikke ud til at være den store interesse for The New Science i modul 3. Her er derfor nogle forslag til spil, som jeg kan introducere i stedet for. Håber de også passer din smag Nicolai. Alle er til max. 4, men under alle omstændigheder er de 'go', hvis vi bare bliver 3, og til det tidspunkt vil jeg bede dig Steen om at sætte det pågældende ind i spilplanen.

- Imperial Settlers (2014) - Portal Games (10+/ 2 / 2-4 / 4 / 45-90)
- My Village (2015) - Eggertspiele_Pegasus Spiele (12+/ 2 / 2-3 / 4 / 90)
- Reef Encounter 2nd Ed. (2005) - What's Your Game? (12+/ 3 / 3-4 / 4 / 120)
- Coal Baron (2013) - Eggertspiele_R&R Games (10+/ 3-4 / 2-4 / 4 / 75)

Mvh,
Søren
Last edited by Bugge on Sun Apr 23, 2017 11:08 am, edited 1 time in total.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Taibi »

Bugge wrote:Til alle, så ser der desværre ikke ud til at være den store interesse for The New Science i modul 3. Her er derfor nogle forslag til spil, som jeg kan introducere i stedet for. Håber de også passer din smag Nicolai. Alle er til max. 4, men under alle omstændigheder er de 'go', hvis vi bare bliver 3, og til det tidspunkt vil jeg bede dig Steen om at sætte det pågældende ind i spilplanen.

- Imperial Settlers (2014) - Portal Games (10+/ 2 / 2-4 / 4 / 45-90)
- My Village (2015) - Eggertspiele_Pegasus Spiele (12+/ 2 / 2-3 / 4 / 90)
- Reef Encounter 2nd Ed. (2005) - What's Your Game? (12+/ 3 / 3-4 / 4 / 120)
- Coal Baron (2013) - Eggertspiele_R&R Games (10+/ 3-4 / 2-4 / 4 / 75)

Mvh,
Søren
Jeg er frisk på disse, så lad os se, om der er andre. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Tommy
Posts: 9
Joined: Sat Feb 08, 2014 2:47 pm
Location: Kolding

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Tommy »

Jeg starter lige med at tilmelde mig til:

Modul 5: Brass inden pladsen forsvinder
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Hvis der er nogen der kan lokkes til at medbringe et eksemplar mere af Brass, så introducerer jeg gerne for to borde.
Sidst spillet:
Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by APK »

Stony wrote:Hvis der er nogen der kan lokkes til at medbringe et eksemplar mere af Brass, så introducerer jeg gerne for to borde.
Jeg kan godt tage Brass med. Og vil også gerne selv spille med i modul 5, hvis Flamme Rouge ikke ender med at blive flyttet hertil...
/APK
Image
Ney
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 17
Joined: Thu Mar 02, 2017 10:07 pm

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Ney »

Bugge wrote:
PeterLageri wrote: Jamen, så hopper jeg med på Yunnan.


Hæ hæ, Balinesisk Risbonde lørdag formiddag og Kinesisk Teabonde søndag eftermiddag. Skal vi så have boller i karry fredag aften?


Mvh
Peter
Super :)

Du Steen må også gerne komme mig officielt på Kablamo. Det burde ikke tage mere end 45 minutter, og 'en kugle for panden' er en værdig afslutning på Djengis Con :wink:

Søren
Så tager jeg med til Kablamo efter Yunnan også!
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by zutcorp »

APK wrote:
Stony wrote:Hvis der er nogen der kan lokkes til at medbringe et eksemplar mere af Brass, så introducerer jeg gerne for to borde.
Jeg kan godt tage Brass med. Og vil også gerne selv spille med i modul 5, hvis Flamme Rouge ikke ender med at blive flyttet hertil...
Det er for sent at flytte nu, synes jeg.

/k
Post Reply