Coloretto - 12/5-07

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 635 times
Been thanked: 933 times

Coloretto - 12/5-07

Post by Frouvne »

Coloretto er et af de små spil, der godt kan fortjene en dag i lyset! Hvad der er småt i denne sammenhæng er samtidig stort! Simpelt og lidt halvkedeligt kan måske være ens første tanke, når man løber reglerne igennem. Og simpelt er det men samtidig på det nærmeste afhængighedsskabende. I Coloretto er der få og simple valg, men alligevel valg der kan være svære at tage... Coloretto er bestemt blandt mine favoritter, når det kommer til små filler-spil. Et spil det samtidig er let at lokke den ikke spillende del af familien til at deltage i! :D

Hvis ikke du har prøvet Coloretto, så giv det lige en chance f.eks. online via nedenstående link:

http://www.marquand.net/index.php?topic=coloretto
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Re: Coloretto - 12/5-07

Post by Andrea »

Jeg er helt enig - Coloretto er et supergodt spil! Absolut det, der har været lettest at introducere og 'sælge' til andre og meget fængende, når man først er i gang med at spille.

Ca. en gang om måneden spiller jeg brætspil med tre piger, jeg kender, og da jeg for nylig spurgte en af dem om, hvilke spil hun foretrak, svarede hun straks Coloretto! (jeg ved godt, hvad hun skal have i fødselsdagsgave... ;)).

Jeg har set, at Coloretto også findes i en Amazonas-version, men den har til gengæld ikke fået så gode anmeldelser. Hvordan er det spil i forhold til originalen?
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 635 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Vi prøvede Coloretto Amazonas for første gang i aftes. Og mit førstehåndsindtryk er da også, at det ikke kan konkurrere med originalen. Når det så er sagt spillede vi fire spil i træk! Der er lidt kabale-lægning over spillet, hvilket vel både er godt og ondt. Det går om muligt endnu hurtigere end Coloretto. Reglerne tager udgangspunkt i to-spillers versionen og først afslutningsvis forklares hvordan man spiller med tre og fire spillere. Jeg ved ikke om det så betyder, at det primært er et to spillers spil, men jeg tror nu, at det vil være en smule mere interessant med flere spillere. I hvert tilfælde ser jeg frem til at give det en chance med flere spillere og håber i aften at få det på bordet med den officielle to-spillers variant/udvidelse. Umiddelbart kan spillet Coloretto Amazonas ikke få samme varme anbefaling fra min side som Coloretto kan. Til gengæld har jeg fået et meget varmt blik på brætspilsudgaven: Zooloretto, som jeg håber snart at få prøvet. For en gangs skyld får en konvertering meget varme anbefalinger med på vejen og en enkelt gennemlæsning af reglerne tyder for mig på, at der kan være noget om snakken.
frouvne, administrator

Image
Post Reply