Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg er hoppet på Lifeform fra Tristan Hall (ham med Gloom of Kilforth). Det er et en-mod-mange spil, der læner sig kraftigt op ad Alien(s). Modsat det nylige Nemesis er det dog uden bunker af minis.
Der er nogle interessante bluff-mekanismer i, og det ligner et sjovt spil med en overkommelig spilletid.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Har nu set alle videoerne med Black Rose Wars, og forsøgt at overbevise mig selv om det skulle jeg ikke backe. Spillet ser dog for godt ud, så det er på listen over pre-orders også.
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by goldbaek »

Sidste sommer overvejede jeg kraftigt at backe Heroes of Land, Air and Sea, men endte med ikke at gøre det, da jeg egentlig ikke havde pengene til det på det tidspunkt. Siden da har jeg set/læst en bunke reviews, der har overbevist mig om, at det spil skal købes når det kommer i retail (så jeg har været fornuftig og sat nogle penge til side til det).

Nu har Gamelyn annonceret en ny kickstarter (bl.a. med 2 nye racer), der kommer den 29. maj - så den regner jeg absolut med at hoppe på!
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

goldbaek wrote:Sidste sommer overvejede jeg kraftigt at backe Heroes of Land, Air and Sea, men endte med ikke at gøre det, da jeg egentlig ikke havde pengene til det på det tidspunkt. Siden da har jeg set/læst en bunke reviews, der har overbevist mig om, at det spil skal købes når det kommer i retail (så jeg har været fornuftig og sat nogle penge til side til det).

Nu har Gamelyn annonceret en ny kickstarter (bl.a. med 2 nye racer), der kommer den 29. maj - så den regner jeg absolut med at hoppe på!
Det kan du roligt gøre. Jeg er ret glad for mit :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Jeg er simpelt hen nødt til at gøre opmærksom på Shadowrun Sprawl Ops, et spil som blev annonceret for en del år siden (under et helt andet navn Hostile Takeover, og andre mekanismer), som nu endelig ser ud til at blive til noget: https://www.kickstarter.com/projects/45 ... escription

Det ser ud som en balnding af Worker-Placement (Euro) og så en masse terninger (Ameritrash).

Men jeg elsker simplethen Shadowrun, så det burde være en insta-back fra min side... men alligevel er jeg endnu ikke hoppet på denne af en eller anden grund :shock:
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by goldbaek »

JoelP wrote:
goldbaek wrote:Sidste sommer overvejede jeg kraftigt at backe Heroes of Land, Air and Sea, men endte med ikke at gøre det, da jeg egentlig ikke havde pengene til det på det tidspunkt. Siden da har jeg set/læst en bunke reviews, der har overbevist mig om, at det spil skal købes når det kommer i retail (så jeg har været fornuftig og sat nogle penge til side til det).

Nu har Gamelyn annonceret en ny kickstarter (bl.a. med 2 nye racer), der kommer den 29. maj - så den regner jeg absolut med at hoppe på!
Det kan du roligt gøre. Jeg er ret glad for mit :)
Jeg røg på en Everything pledge :)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har røget på deckbuilderen Villagers, der ser ganske hyggeligt ud. Skulle minde lidt om Oh My Goods.

Og så en påmindelse om, at Mythic Battles: Pantheon er tilbage på KS for en kort bemærkning (ni dage endnu). Absolut et af mine bedste KS-køb til dato.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Besluttede mig for at backe Serengeti :-) To personers deck-builder med fed artwork, nemt at pakke ned og nemt at spille med hvad der ligner nogle fede mekanikker.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

Goblen wrote:Besluttede mig for at backe Serengeti :-) To personers deck-builder med fed artwork, nemt at pakke ned og nemt at spille med hvad der ligner nogle fede mekanikker.
Kun en anelse offtopic.

Jeg måtte lige ind og lure, for at se hvad det var du linkede til. Jeg undres over artwork på nogle af kortene... Hvorfor benytter man noget der mest af alt ligner en mand i skovskider-stilling? Og ikke nok med det. Du får den også som en meeple.
kort.png
kort.png (46.81 KiB) Viewed 11049 times
meeple.png
meeple.png (16.39 KiB) Viewed 11049 times
Skovskider-meeple... WTF!?!
Sidst spillet:
Image
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Skumle »

Stony wrote:
Goblen wrote:Besluttede mig for at backe Serengeti :-) To personers deck-builder med fed artwork, nemt at pakke ned og nemt at spille med hvad der ligner nogle fede mekanikker.
Kun en anelse offtopic.

Jeg måtte lige ind og lure, for at se hvad det var du linkede til. Jeg undres over artwork på nogle af kortene... Hvorfor benytter man noget der mest af alt ligner en mand i skovskider-stilling? Og ikke nok med det. Du får den også som en meeple.
kort.png
meeple.png
Skovskider-meeple... WTF!?!
Det var primært det der fik Brian til at backe....
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Skumle wrote:
Stony wrote:
Goblen wrote:Besluttede mig for at backe Serengeti :-) To personers deck-builder med fed artwork, nemt at pakke ned og nemt at spille med hvad der ligner nogle fede mekanikker.
Kun en anelse offtopic.

Jeg måtte lige ind og lure, for at se hvad det var du linkede til. Jeg undres over artwork på nogle af kortene... Hvorfor benytter man noget der mest af alt ligner en mand i skovskider-stilling? Og ikke nok med det. Du får den også som en meeple.
kort.png
meeple.png
Skovskider-meeple... WTF!?!
Det var primært det der fik Brian til at backe....
Lige præcis. Har jo også Who Soiled the Toilet, og ingen vil spille det med mig :-)

Den er ligt kikset, men til gengæld var den et stretch goal. Jeg kan godt lide game playet efter at have set videoerne med spillet. Det er to personers og passer fint ind i den stil af spil min datter og jeg spiller sammen, så derfor hoppede jeg på. Synes godt om artwork på kortene, og så må den skovstillingsskidende person bare være en bonus.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Snowdonia er for tiden på Kickstarter i en ekstra lækker version: Snowdonia Deluxe Master Set. Da Snowdonia er et spilsystem i samme stil som Steam og der medfølger samtlige udgivne udvidelser og mere til er det efter min mening et yderst favorabelt tilbud på et super-solidt spil.

https://www.kickstarter.com/projects/ns ... master-set
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Black Orchestra er på KS igen, nu med udvidelser. Så vidt jeg kan se herinde, har både Frouvne og Jens Hoppe købt det, men jeg kan ikke lige finde nogen spilrapporter. Ligeledes er der gabende tomt i min Geekbuddy Analysis??
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Jeg kan heller ikke finde ud af det. Så vidt jeg har forstået bruger det de klassiske spil-mekanismer fra Pandemic, blot med mere held (læs: Terninger) og med et andet tema, som nogen vil synes er mere spændende.

Men ja, jeg kan heller ikke finde ud af om vi skal have det.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Black Orchestra er på KS igen, nu med udvidelser. Så vidt jeg kan se herinde, har både Frouvne og Jens Hoppe købt det, men jeg kan ikke lige finde nogen spilrapporter. Ligeledes er der gabende tomt i min Geekbuddy Analysis??
Det er et af de spil, jeg havde læst op på og gjort klar til at få spillet på en spilaften, hvor det så ikke kom på bordet. Så kom der en opgradering af spillet, jeg valgte at vente på, før det skulle på bordet. Og det hele ligger nu trygt og godt i den samme æske. Det er åbenbart en relativt kort kampagne, så jeg tror ikke en gang, vi kan nå at spille det inden den er i mål. Jeg tror ens oplevelse af spillet kan afhænge meget af om man kan acceptere at man prøver at forbedre sine odds for at lykkes med attentatet, men at man i sidste ende er afhængig af have heldet med sig, når man forsøger at udføre det. Jeg tænker, at det for mig giver mening rent tematisk, men jeg kan også sagtens forstå, hvis andre har det på anden vis.
frouvne, administrator

Image
Post Reply