Spilkøb i Tyskland

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Spilkøb i Tyskland

Post by Gunness »

De seneste par gange, jeg har været i Tyskland (bl.a. Hamborg og Berlin), har jeg spejlet efter spil. Hvad er mere oplagt end at købe German Games i Tyskland? Men jeg har ledt forgæves.
Se, det var min indtryk, at spillemarkedet syd for grænsen var relativt større end vores eget, så jeg havde forventet, at man ikke partout skulle i deciderede spillebutikker for at finde noget. Men jeg kiggede hos boghandlere, i supermarkeder og stormagasiner uden at finde noget særligt.
Har I andre nogen erfaringer med køb i Tyskland (selvsagt fraregnet Essen!!)?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Ja, jeg har haft god erfaring med at finde spil i Tyskland. Generelt synes jeg f.eks. legetøjsbutikker har et godt udvalg af tyske spil, de mere familieegnede i særdeleshed, naturligvis.

Senest jeg var i Flensburg, opdagede jeg denne dejlige forretning på byens gågade: http://www.gandalph.de - og DE havde et enormt udvalg!

Her er en af væggene med spil:

Image
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Spilkøb i Tyskland

Post by qute »

Gunness wrote:De seneste par gange, jeg har været i Tyskland (bl.a. Hamborg og Berlin), har jeg spejlet efter spil. Hvad er mere oplagt end at købe German Games i Tyskland? Men jeg har ledt forgæves.
Se, det var min indtryk, at spillemarkedet syd for grænsen var relativt større end vores eget, så jeg havde forventet, at man ikke partout skulle i deciderede spillebutikker for at finde noget. Men jeg kiggede hos boghandlere, i supermarkeder og stormagasiner uden at finde noget særligt.
Har I andre nogen erfaringer med køb i Tyskland (selvsagt fraregnet Essen!!)?
Jeg vil klart anbefale dig at spørge de folk du møder når du går rundt og leder.
1: Det er sjovt
2: Du lærer højst sandsynligt noget.

De fleste folk man møder er ret glade for at hjælpe.
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

qute wrote: Jeg vil klart anbefale dig at spørge de folk du møder når du går rundt og leder.

Det er skam prøvet - adskillige gange :) Men jeg blev blot henvist til spillebutikker, der lå et ikke nærmere defineret sted. Så selv om tyskere er et venligt folkefærd, hjalp det ikke udpræget.
Det var også mest for at få et indtryk af, om den tyske spilbegejstring var så stor, at spillene kunne købes overalt.

Jens, tak for tippet om Flensburg, det vil jeg se på, når jeg besøger næste gang!
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Gunness wrote:
qute wrote: Jeg vil klart anbefale dig at spørge de folk du møder når du går rundt og leder.

Det er skam prøvet - adskillige gange :) Men jeg blev blot henvist til spillebutikker, der lå et ikke nærmere defineret sted. Så selv om tyskere er et venligt folkefærd, hjalp det ikke udpræget.
Ja okay, hvis ikke de ved hvor der er legetøjforretning er du på dybt vand (Mens de beskriver bølgerne).
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

qute wrote:Ja okay, hvis ikke de ved hvor der er legetøjforretning er du på dybt vand (Mens de beskriver bølgerne).
Mere systematisk har jeg altså heller ikke lavet min rundspørge, så det kan da være, at jeg bare har spurgt for klodset.
Post Reply