Nytårsforsæt 2019

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Nytårsforsæt 2019

Post by Stony »

Nogen der - som jeg - er optimistiske nok til at prøve igen? :D

Jeg vil i år....

Wait for it...

...højst købe fem brætspil. Eventuelle udvidelser er dog holdt udenfor.

Status. Antal spil købt i 2019 : røvmange :(
Last edited by Stony on Fri Nov 08, 2019 4:04 pm, edited 8 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

:lol:

... og skal vi så lige blive seriøse! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Stony »

I’m serious as cancer! (When I say rythm is a dancer)

Jeg skal også have spillet nogle af mine uspillede spil. Men det forsæt tænker jeg at gå lidt anderledes til værks med i år. Jeg vælger tolv titler, som alle skal på bordet i løbet af året. Det er så en enkelt titel om måneden i snit, som jeg skal have læst op på, og så få arrangeret mindst en gennemspilning.

De tolv titler det trækker mest i mig for at få taget hul på er

Status :
Underwater Cities
Nemesis
Everdell
Edge of Darkness
Dinosaur Island
The Enigma Box
Wildlands
Teotihuacan

Tsukuyumi: Full Moon Down
Star Trek: Frontiers
Magnastorm
Twilight Imperium Fourth Edition
Container

Det giver 13 titler. Så er det okay om jeg misser en enkelt af dem. :)
Last edited by Stony on Sat Sep 07, 2019 4:46 pm, edited 15 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by BlueSwan »

OK her er mine. Vil ikke have en monster lang liste som sidste år.

1) Når året er omme må jeg kun mangle at spille 5 spil fra BGG's top 100. Pt mangler jeg følgende:

#14 Twilight Imperium 4
#78 Pandemic Iberia
#81 Forbidden Stars
#96 Arcadia Quest
#97 Champions Of Midgard
#98 Raiders Of The North Sea
#99 Root
#100 Chaos In The Old World

Forventer dog at Arcadia Quest, Champions Of Midgard og Chaos In The Old World ryger ud af top 100 inden året er omme, så det er nok nogle nye kometer der istedet skal prøves.

2) Skal have spillet en Sunstalker kampagne i Kingdom Death Monster. Jeg elskede spillet i sommer, men er siden kommet helt væk fra det. Nu har jeg en kæmpe bunke udvidelser der ikke er pakket op.

3) Skal have spillet flere spil end i 2018. 2018 var meget sløjt hvad angår spil ift årene før.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Helle »

Jeg har stort set ikke spillet de sidste 3 år... udover den faste gruppe, som mødes 1-2 gange om måneden. Heller ikke meget derhjemme er det blevet til.

Mit mål for i år er derfor...
- Jeg skal spille mindst et voksenspil hver uge
- Die Macher skal på bordet
- Der skal et strikkeprojekt over pindene hver måned
- Der skal flere ‘hobby-gæster’ i huset end i 2018
....
Og mon ikke gemalen kan bakke op om dem?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Stony »

Helle wrote: Wed Jan 02, 2019 5:41 pm Jeg har stort set ikke spillet de sidste 3 år... udover den faste gruppe, som mødes 1-2 gange om måneden. Heller ikke meget derhjemme er det blevet til.

Mit mål for i år er derfor...
- Jeg skal spille mindst et voksenspil hver uge
- Die Macher skal på bordet
- Der skal et strikkeprojekt over pindene hver måned
- Der skal flere ‘hobby-gæster’ i huset end i 2018
....
Og mon ikke gemalen kan bakke op om dem?
Det kan være at du og gemalen vil hjælpe mig med at få prøvet The Enigma Box...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Helle »

Stony wrote: Wed Jan 02, 2019 6:02 pm
Helle wrote: Wed Jan 02, 2019 5:41 pm Jeg har stort set ikke spillet de sidste 3 år... udover den faste gruppe, som mødes 1-2 gange om måneden. Heller ikke meget derhjemme er det blevet til.

Mit mål for i år er derfor...
- Jeg skal spille mindst et voksenspil hver uge
- Die Macher skal på bordet
- Der skal et strikkeprojekt over pindene hver måned
- Der skal flere ‘hobby-gæster’ i huset end i 2018
....
Og mon ikke gemalen kan bakke op om dem?
Det kan være at du og gemalen vil hjælpe mig med at få prøvet The Enigma Box...?
Deal :D
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Kanzler »

Det bliver vist med overnatning da spilletiden er op til 10.000 min 😉. Det må være for dem der ikke kan løse koden...
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by digter »

Jeg har fået struktureret min arbejdstid noget bedre i år, så jeg er optimistisk om at jeg faktisk får en nogenlunde spillerytme i gang. Et nytårsforsæt er vist et godt sted at starte:

- Gloomhaven kampagnen skal tilbage på sporet
- Jeg skal finde en semifast spillegruppe
- Jeg skal have øget mængden af spillede spil betragteligt, gerne med mere tid til de lidt længere og tungere af slagsen
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

Jeg kaster mig også ind i kampen og laver forsætter på de tre områder, jeg også tidligere har gjort det på:

1) Der skal spilles nogle spil - og jeg vil følge op på sidste års gode takter med at forsøge at få nogle af de gode gamle spil på bordet flere gange. Jeg er dog mindre ambitiøs / mere realistisk og har et mål på fem gennemspilninger pr. titel. Blandt de ti spil jeg har ambitionen for er de otte nogle af mine absolutte favoritter og de to sidste spil jeg endnu ikke har fået fingrene i men som jeg har store forhåbninger til.


¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage


2) Der skal skæres i spilsamlingen. Sidste år røg der flere spil ud end der kom ind og i år skal der yderligere reduceres.


3) Der er åbenbart også behov for et løbemål for sidste år gik det stort set helt i stå. Jeg vil prøve at finde motivationen og så vil jeg gerne i løbet af sommeren igen have en 10K som en af de distancer, jeg jævnligt løber.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

Så er januar overstået og jeg er så småt kommet igang med den første del af mit nytårsforsæt. Jeg har fuldført i.f.t. The Ravens of Thri Sahashri, men det var nok også den letteste opgave på spillet, da det kan tages frem en hverdagsaften og det er et spil, der generelt er velvilje i.f.t. at spille både hos mig og Helle. Jeg fik også taget hul på et af de spil, Wingspan, jeg ikke havde ved årets begyndelse og heller ikke tidligere har prøvet men det følte jeg som en lille succes og tænker at det er et spil, det er realistisk at få prøvet nogle gange. Så jeg er i gang! :)


¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

Jeg skal nok nå at fejle på årets nytårsforsætter, men i princippet ser det ikke helt tosset ud. Siden sidst er det primært Gaia project, der er blevet gjort noget ved, men den del af udfordringer er nu også i hus - og mere til!


¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage


At få tyndet i spilsamlingen står lidt i bero - men mange kasser af spil er sorteret fra. Så nu skal jeg bare få taget mig sammen til at få dem ud af huset.


Løbemotivationen er der ikke kommet voldsomt gang i, men kan jeg holde mig skadesfri er jeg overbevist om, at der vil være positivt nyt inden næste gang jeg opdaterer her i tråden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Helle »

Innovation vil jeg gerne hjælpe med 😊
... og Ravens hvis dit mål evt blev 10, 20 eller 30 spil :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm1) Der skal spilles nogle spil [...]


¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage [...]

Det går meget langsomt fremad. Men dog fremad. :) Det kan være jeg skal åbne op for at jeg kan spille nogle af spillene digitalt?!

Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]2) Der skal skæres i spilsamlingen. Sidste år røg der flere spil ud end der kom ind og i år skal der yderligere reduceres. [...]

Der står stadig 10 eller flere flyttekasser og venter på at jeg får taget mig sammen til at få dem ud af huset. Der er dog andre ting der i stedet er blevet prioriteret i.f.m. ombygningsarbejde. Men der kommer til at ske noget... Det tror jeg stadig på.

Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm3) Der er åbenbart også behov for et løbemål for sidste år gik det stort set helt i stå. Jeg vil prøve at finde motivationen og så vil jeg gerne i løbet af sommeren igen have en 10K som en af de distancer, jeg jævnligt løber.

Løbefeberen er ved at have fået bidt sig fast. Motivationen har det med at komme af sig selv, når vi er på ferie, så i anden halvdel af april kom der godt gang i løbeskoene. Jeg føler mig stadig meget tung, når jeg løber og det lykkes mig ikke rigtigt at komme ud tre gange om ugen, som jeg gerne vil. Men jeg kan komme under de 25 min. på min 5K og har da været ude at løbe 8K, så det varer nok ikke mange uger før jeg drister mig ud på en 10K.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Stony »

Statusopdatering... Fuck it! I caved!

Teknisk set er jeg stadig indenfor mit mål, men det kan jeg se ikke kommer til at holde på sigt. Så det ene af mine to nytårsforsæt er nu omtrent lige så dødt som min ambition om at sætte en ny bedste halvmarathon tid.

Fear of Missing Out fik mig til at springe tilbage på Etherfields igen. Endda i en opgraderet version, så jeg får sundropped mini'er.

Jeg tror nu stadig mit nytårsforsæt har sparet mig for nogle indkøb indtil nu. Og jeg tænker at jeg fortsat vil forsøge at være lidt mere fokuseret i hvad jeg simpelthen er nødt til at købe, og hvad jeg strengt taget ikke behøver eje selv.

Nu skal det blive interessant at se, hvor mange procent jeg overskrider min målsætning med. :lol:
Sidst spillet:
Image
Post Reply