Time Stories spørgsmål

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Time Stories spørgsmål

Post by Mikkel »

Fra regelbogen:
"Revealing a sealed card
When a reference is made to a sealed card that you can or must reveal immediately
at the same location, do not take the corresponding state token;
instead, the card in question simply replaces the one where you are and
you can read it immediately. In practice, it overwrites the previous card.
This doesn’t cost any TU."


Nu har jeg læst dette om og om igen, men kan simpelthen ikke få det til at give mening i mit hoved.
Vil en venlig sjæl skære dette ud i pap for mig?

Pft!
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Time Stories spørgsmål

Post by Jonezy »

Er du ved at forberede dig på at spille det eller er det noget som er dukket op i en gennemspilning? Det giver nemlig meget bedre mening når du møder en lignende situation i spillet, hvis det altså er det som jeg tænker på.

Når man er i en location er der nogle gange nogen kort som er sealed. De har så sådant et ikon på sig der ligner en af de der mærkelige firkantede brikker fra æsken med gule, grønne, blå eller pink mønstre. Når man så har klaret eller set et kort et andet sted som giver adgang til det kort kan man så vende det om og se hvad det er uden at bruge tid.

Det lyder top forvirrende, men det giver fin mening når man spiller.
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Time Stories spørgsmål

Post by Mikkel »

Jonezy wrote: Fri Jan 11, 2019 2:25 pm Er du ved at forberede dig på at spille det eller er det noget som er dukket op i en gennemspilning? Det giver nemlig meget bedre mening når du møder en lignende situation i spillet, hvis det altså er det som jeg tænker på.

Når man er i en location er der nogle gange nogen kort som er sealed. De har så sådant et ikon på sig der ligner en af de der mærkelige firkantede brikker fra æsken med gule, grønne, blå eller pink mønstre. Når man så har klaret eller set et kort et andet sted som giver adgang til det kort kan man så vende det om og se hvad det er uden at bruge tid.

Det lyder top forvirrende, men det giver fin mening når man spiller.

Vi har spillet en gang før, men det er noget tid siden, så derfor jeg lige måtte have fat i regelbogen :D
Men det er ikke noget vi oplevede i første spil, så tak for forklaringen!

Jeg må se om vi kommer ud for det og så vil jeg vende tilbage til dit svar, hvis vi kommer i tvivl. Tak for hjælpen!
Image
Post Reply