Månedens spiloplevelse april 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Månedens spiloplevelse april 2019

Post by Frouvne »

Hvad blev månedens spiloplevelse for dig i april måned 2019?

---

Min måned var meget svag på den brætspilsmæssige front:

Rory's Story Cubes: Fantasia - 4
The Little Orchard - 2
Crokinole - 1
Gaia Project - 1
Palm Island - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Tramways Engineer's Workbook - 1

11 spil hvoraf de 7 er spillet med min datter på 3 år, 2 var solospil, 1 blev spillet med min kone og det sidste med min brætspilsgruppe. Til gengæld har jeg spillet 100+ spil Shards of Infinity på iOS og det har da også været det spil der har optaget mig mest. Tramways Engineer's Workbook var interessant - men det kan svinge begge veje. Håber jeg får kigget nærmere på det, da Tramways stadig er et af de spil det ærgrer mig mest ikke at have nogle til at udforske med. Månedens spiloplevelse bliver nok igen Gaia Project om ikke andet fordi det er så fedt at få de absolutte topspil på bordet igen og igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse april 2019

Post by Goblen »

Nåede samlet op på 32 spil i april, og de var stort set alle fede oplevelser. Når jeg kigger på hvilken der var den bedste er der et par stykker der er favoritterne, og hvor det er svært at vælge. Valget er mellem UBOOT som er en helt fantastisk simulator i brætspilsform. Et spil jeg håber jeg kommer til at spille meget mere. Det næste er Robinson Crusoe, som har mange fede valg og som er super tung på interaktion og dialog; noget jeg elsker i brætspil og så også Wingspan som jeg synes virker rigtig godt.

Det er bare ingen af dem der løber med den bedste spiloplevelse - det er Terraforming Mars som jeg spiller med min fantastiske kone Eva. Vi har ikke meget tid uden børn, arbejde og alt det andet man fylder sin hverdag med, og Terraforming Mars er et af de spil hun gerne vil spille og selv foreslår. Vi morer os altid med det. Derfor ryger min stemme på dette. Det bedste spil har for mig været Robinson Crusoe, som jeg synes er rigtig sjovt. Har nu selv bestilt det, og glæder mig til at det ankommer, så jeg kan få spillet det med familien.

Den mest skuffende oplevelse må være The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth. Det spil holdt ikke, og selvom app'en fungerede godt virkede historien ikke særlig dyb.

Spillene fordelte sig på følgende:

Wingspan - 5
The Grizzled - 3
Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island - 3
Dice Throne: Season Two – Battle Chest - 2
NMBR 9 - 2
Pandemic Legacy: Season 2 - 2
Terraforming Mars - 2
UBOOT: The Board Game - 2
Blackout: Hong Kong - 1
Clans of Caledonia - 1
Coimbra - 1
The Colonists - 1
Gaia Project - 1
The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth - 1
Raiders of the North Sea - 1
That's Pretty Clever - 1
Twice As Clever - 1
Underwater Cities -1
Yamataï - 1

Der var en del spil som jeg faktisk oplevede jeg var glad for at få på bordet igen og som gør jeg bare skal spille flere af mine "gamle" spil i stedet for at blive ved med at smide på toppen. Colonists, Clans of Caledonia og The Grizzled er gode eksempler på dette.

En god spil-måned med 32 spil.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2019

Post by Gunness »

36 spil i april, ikke mindst præget af årets DC :)

Skull - 5
Getaway Driver - 4
Maquis - 4
A la carte - 3
Near and Far - 3
Deep Sea Adventure - 2
Evolution: Climate - 2
Lords of Hellas - 2
AuZtralia - 1
Azul - 1
Azul: Stained Glass of Sintra - 1
Blackout: Hong Kong - 1
Chronicles of Crime - 1
Claustrophobia 1643 - 1
Gùgōng - 1
The Quacks of Quedlinburg - 1
Twice As Clever - 1
Welcome to the Dungeon - 1
Western Legends - 1

Månedens spil må trods alt være Near and Far, som det var rart endelig at få taget hul på. Men Lords of Hellas og Quacks of Quedlinburg var også stærkt underholdende på hver deres måde.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply