Månedens spiloplevelse maj 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse maj 2019

Post by Frouvne »

Så er det tid til at kigge tilbage på maj måned og finde ud af hvad der blev månedens spiloplevelse maj 2019.

Crokinole - 5
Speed Colors - 4
Red7 - 3
Taluva Deluxe - 3
Imperial - 2
Arboretum - 1
Brandon the Brave - 1
Enchanted Cupcake Party Game - 1
Finders keepers! - 1
Geisterwäldchen - 1
Monza - 1
Prinzessin Mina: Juwelen-Memo - 1
Quodd Heroes - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Shards of Infinity - 1
Wildlands - 1


Crokinole er altid en fed oplevelse. Wildlands var nok månedens mest positive overraskelse. Det var faktisk rigtig sjovt. Imperial blev dog månedens oplevelse. Jeg elsker den slags spil som man efterfølgende går og tumler med hvordan man kunne have spillet anderledes.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse maj 2019

Post by Gunness »

Space Race - 4
Red7 - 3
Deep Sea Adventure 2
Dreamwell - 2
Wingspan - 2
Azul - 1
Copenhagen - 1
Imperial - 1
Maquis - 1
Wildlands - 1

En lidt kedelig måned. Bedste oplevelse var vel trods alt Wingspan, men Wildlands var nu også et underholdende ølspil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse maj 2019

Post by Goblen »

Har ikke postet et stykke tid. Mit liv har været lidt stresset, og uden så mange brætspil som jeg plejer.

Men men men... har da spillet, og haft masser af fede oplevelser med det. Maj måned bød på 16 af de fede oplevelser. Bl.a. fik jeg endelig prøvet Brass: Birmingham, og jeg kan lide dem begge. Fik spillet Lancashire også så nåede dem begge, og de kunne sagtens have været månedens oplevelse. Den titel ryger dog til Pixie Queen som jeg også endeligt fik spillet. Rigtig sjovt og godt tema, en fed måde at avancere sine pixies på, alt med målet om færrest mulige strafpoint fra dronningen. Sjov oplevelse.

Månedens skuffelse stod mellem tre. Og det lyder som om de er forfærdelige spil. Det er de ikke - de var bare ikke for mig. Den ene er Dinosaur Island. Spillet tog alt for lang tid og blev bare gentagelse på gentagelse. Jeg tror dog at spillet er bedre end min oplevelse, og med færre af Long-term game enders kortene tror jeg faktisk det er rigtig fedt. Det andet er Chronicles of Crime. Det virkede ikke helt for mig, men måske fordi jeg var helt vildt opsat på det, og endte med en 'meh' følelse. Tror dog igen det er sjovere end min oplevelse. Den sidste titel "vinder" dog. Det er Robin Hood and the Merry Men. Spillet er alt for fiddly, og der er alt for mange små regler og regelnuancer. Slet ikke mig. Dog var det skide hyggeligt selskab, til alle spillene og jeg vil gerne spille dem alle igen.

Fordelingen af spil for maj var:

Dice Fishing: Roll and Catch - 2
Among the Stars - 1
Brass: Birmingham - 1
Brass: Lancashire - 1
Chronicles of Crime - 1
Dinosaur Island - 1
Escape Plan - 1
Explorers of the North Sea - 1
Isle of Skye: From Chieftain to King - 1
Memoir '44 - 1
Pixie Queen - 1
Robin Hood and the Merry Men - 1
Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island - 1
Shipwrights of the North Sea - 1
Terraforming Mars - 1
Post Reply