Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Frouvne »

Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

God fornøjelse! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Frouvne »

Tirsdag bød på Terraforming Mars med Prelude-udvidelsen, som det er første gang jeg fik prøvet. Jeg er positivt stemt overfor Terraforming Mars men har nok aldrig helt forstået at det er blevet populært. Terraforming Mars: Prelude er en af de udvidelser der umiddelbart ser ud til at gøre et spil endnu skarpere, så det var bestemt en positiv oplevelse og en oplevelse der minder mig om, at jeg bør give spillet nogle flere forsøg.

Vi sluttede af med tre spil Crokinole. Vi er klart blevet skarpere de forløbne år, hvilket kun gør spillet mere interessant.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Neumann »

Her bliver der ikke rigtig spillet noget :(

Dels bliver der læst til eksamen til den store guldmedalje, dels har jeg været udenlands hele sidste uge.

Alligevel fik jeg i dag chancen for at prøvekøre mit hjemmeoversatte eksemplar af "Til Roms Ære", som jeg fik fremstillet i sidste måned.


Image


Det endte som sådan noget altid gør med et solidt nederlag til mig, da min datter fik bygget sig et forum og jeg ikke fik forhindret hendes sidste nødvendige klient for at komplettere klientellet (vi spiller imperialt).

Jeg er bange for, at spillet her kommer til at pensionere Uchronia, selvom datteren er meget glad for sidstnævnte. De to spil ligner hinanden ret meget, men jeg har problemer med at læse Uchronias bygninger på afstand og synes temaet her er sjovere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Frouvne »

Genlæste reglerne til Terraforming Mars inden vi skal genspille det i morgen og tog så lige et solospil med Prelude-udvidelsen. Det fungerer rigtig fint som solo-spil og denne udvidelse kan jeg umiddelbart rigtig godt lide.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Goblen »

I går var mandagsgruppen samlet. Vi fik spillet Newton. Et spil hvor du via kort skal tage actions, nogle af disse kort giver så adgang til andre elementer som farvede bøger. Du skal besøge universiteter, aktivere masters og lære endnu mere. Lyder komplekst, men det er det ikke.

Spillet virker rigtig godt, og var en positiv overraskelse efter blandede anmeldelser. Spiller det meget gerne igen.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Frouvne »

Til den ugentlige spilaften kom Terraforming Mars på bordet med Terraforming Mars: Prelude. Det øgede min fornøjelse gevaldigt, at jeg havde fået genlæst reglerne. Et relativt kort spil, hvor der ikke blev bygget så meget på brættet. Vi rundede aftenen af med LAMA, der delte vandene. Jeg så fint potentiale i det som et spil, man kan hive frem som en afløser til UNO, hvis man er i en sammenhæng, hvor det ville være passende at spille. Et spil med et raskt spilletempo, der naturligvis er præget af held.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Gunness »

På det seneste har vi (igen) taget hul på Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr. Mekanisk er det ikke det vilde sus, men det er en spændende og original historie, og når man nu er gift med en sygeplejerske, der har det her som arbejdsområde, bliver den samlede oplevelse lidt sjovere.

I går blev vi færdige med Exit: The Secret Lab, som vi har fordelt over et par aftener. Vi spillede The Abandoned Cabin for nogen tid siden, som jeg syntes bedre om. Jeg ved ikke, om det var fordi vi spillede den danske udgave denne gang (der var i alt fald én oversættelse, som gjorde en ellers simpel opgave komplet forvirrende), eller om det bare var en kedeligere setting, der ikke bruges til noget som helst. Jeg kan godt lide ideen om de her escape-room-in-a-box-spil, men efter at have "spillet" Journal 29 synes jeg, at en del af opgaverne i Exit virker obskure eller bare lidt fortænkte - og så kunne det have været sjovt, hvis der blev bygget på historien undervejs. Oh well, til 99 kroner er det vel rimeligt nok.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Frouvne »

Vi fik endnu en gang Terraforming Mars på bordet og denne gang var det med både Prelude- og Hellas & Elysium-udvidelsen. Sidstnævnte udvidelse kan jeg - i hvert tilfælde lige nu med min sparsomme rutine - godt undvære. Prelude syntes jeg til gengæld er en rigtig god tilføjelse.

Vi rundede aftenen af med Tales & Games: The Hare & the Tortoise, som jeg tidligere har hørt godt om men aldrig har fået prøvet. Jeg kan godt se, hvad det er det forsøger at gøre og syntes det er et sympatisk lille spil - men det fungerede ikke rigtigt i aftes, hvor vi derfor nøjedes med en enkelt runde.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Neumann »

I går blev det til en enkelt gang romersk genopbygning, hvor jeg ikke rigtig fik mit Forum i spil (manglede lige en legionærklient), inden datteren lukkede spillet med et pænt pointforspring og vandt 35-24.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Stony »

Jeg spillede sjovt nok også Terraforming Mars i går aftes med Prelude samt Hellas & Elysium.

Prelude synes jeg er en fin udvidelse. Men jeg synes der er både fordele og ulemper.

Hvis man ønsker at korte spiloplevelsen ned med et par generationer, så er det en fin måde at gøre det på. Men bagsiden af medaljen er at nogle af de kort der kræver en stor investering på forkant, for på sigt at give en gevinst, hurtigt bliver uinteressante, fordi spillet ganske enkelt ikke har generationer nok at løbe på. Eksempelvis du betaler 9 guld for at øge din titanium produktion med 1 og intet andet. (Tænkt eksempel) Kortet har kostet 3 at købe og 9 at spille. Det er en investering på 12. Så vil det tage fire hele generationer, før der er break-even for det kort, da hver titanium den producerer som udgangspunkt har en værdi på 3. Jo kortere du gør spillet, jo mindre bliver vinduet hvor den slags kort har en reel værdi. Jeg synes jeg oplever der er en del kort der tidligere kunne være interessante at spille selv om jeg først trak dem midt i spillet. Nu bliver de bare smidt væk. Det synes jeg er lidt ærgerligt.

Fremadrettet vil jeg nok forsøge at være lidt skarpere på, hvilken spiloplevelse det er der søges efter. Eller i dette tilfælde hvilken spilletid jeg ønsker at dedikere til netop dette spil. Jeg ser ikke Prelude som en decideret forbedring af spillet. Hvis jeg har den fornødne tid, vil jeg nok foretrække at spille uden Prelude. Men kniber det, kan Prelude være det der gør, at spillet alligevel er en mulighed.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Goblen »

Spillede Newton med mandagsgruppen i mandags :-)

... igen...

Det er faktisk et ret så sjovt spil, og jeg endte med at skulle forklare regler, og har kun prøvet det en gang. Det lykkedes faktisk rigtig godt, så selvom der er mange små ting er spillet nemt at lære og forklare. Spiller det gerne igen.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Frouvne »

Til aften fik jeg spillet mit første spil Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition. Det er nok det spil jeg har glædet mig mest til at spille i lang tid. Og så var jeg så uheldig at få et ikke komplet eksemplar som jeg kom til at vente på at få de resterende dele til fra forlaget i over to måneder. Men nu har jeg dem og førstehåndsindtrykket er meget positivt. Jeg spillede solo, hvor jeg styrede to spillere, da jeg tænkte at jeg hellere måtte kaste mig ud i hoved-scenariet, Crossfire. Og jeg fik gigantiske tæv. Prime Runner Edition skulle ellers være blevet gjort lidt lettere i forhold til den første version - men den havde også ry for at være barsk mod spillerne. Men erfaring og opgradering skulle gøre livet lidt lettere, så jeg må bare op på hesten igen! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Stony »

Jeg fik spillet lidt solo Descent her til aften.

Det er utroligt så meget lettere det spil bliver, når man ikke skal trækkes med Jon. :p

Jeg spillede blot med to helte. Jeg valgte at gå med rød og blå. (hhv kriger og healer)

Den ene ville jeg have skulle være en tank, som kunne stå imod noget skade. Den anden en healer.

Jeg gik med Trenloe som Beastmaster samt Ispher sim Spiritspeaker. Jeg pissede lige igennem. Okay, jeg fandt også en relic i første mission, og fik nogle hæderlige rustninger. Jeg fik end ikke brug for heroic feats. Overhovedet. Og indkasserede ingen K.O. undervejs.

Næste spil må vise om jeg bare var heldig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Frouvne »

Søndag morgen solo-spillede jeg to spil Escape the Dark Castle. Det er ikke noget stort spil, men hvor var jeg dog fint underholdt undervejs. Grafisk er det helt sikkert et spil, der deler vandene og jeg er så en af dem, der syntes det er super stemningsfyldt. Spillet er meget drevet af stemningen og dermed evnen til at leve sig ind i den. Der er selv i grundspillet lidt flere beslutninger end man måske umiddelbart skulle tro, når man vælger hvem der skal hvile, hvem der skal have hvilke items og hvem der skal gå først ind i rummene.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Jonezy »

Stony wrote: Mon Jul 01, 2019 1:05 am Jeg fik spillet lidt solo Descent her til aften.

Det er utroligt så meget lettere det spil bliver, når man ikke skal trækkes med Jon. :p

Jeg spillede blot med to helte. Jeg valgte at gå med rød og blå. (hhv kriger og healer)

Den ene ville jeg have skulle være en tank, som kunne stå imod noget skade. Den anden en healer.

Jeg gik med Trenloe som Beastmaster samt Ispher sim Spiritspeaker. Jeg pissede lige igennem. Okay, jeg fandt også en relic i første mission, og fik nogle hæderlige rustninger. Jeg fik end ikke brug for heroic feats. Overhovedet. Og indkasserede ingen K.O. undervejs.

Næste spil må vise om jeg bare var heldig.
:lol:

Godt at du hygger med det. Lyder som et lucky run eller en Steen, som spillede noget forkert... ;)
Image
Post Reply