Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

En ny måned er begyndt. Håber den må byde på rigelige mængder sol, sommer og brætspil.

---

Jeg har begyndt måneden med at spille et spil Escape the Dark Castle her til morgen. Så er man ligesom igang! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

Escape the Dark Castle kom på bordet her til aften, hvor det blev spillet to gange og denne gang i selskab med Helle. Interaktionen gør helt sikkert spillet sjovere. Nu bliver jeg nødt til at prøve at pakke et par udvidelser ud og se om de kan bringe lidt mere kød på spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

I aftes havde vi en gammel kending, Descent, på bordet. Det var dog første gang jeg prøvede app'en. Det fungerede fint. Om det er en bedre udgave ved jeg ikke. Tror det øger sandsynligheden for at få det på bordet... men det har nu også sin charme at spille imod en rigtig spiller.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Goblen »

Den har stået på Vital Lacerda de to sidste dage.

Hans Escape Plan har været på bordet. Vi skal slippe afsted med så mange kontanter som muligt inden politiet lukker byen ned og vi ikke kan komme ud. Det virker rigtig godt. I går spillede jeg det med den mere hardcore spillene del af brætspilskredsen, og de var mere til Vinhos (som er bedre). Hygger mig stadig gevaldigt med hans spil, og det gør jeg også med Escape Plan.

Efter Escape Plan stod den på en hurtig omgang Bunny Kingdom. En helt anderledes genre, og masser af sjov :-)
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by goldbaek »

I går blev vi ramt af et afbud i 11. time, så vi fortsatte vores 3-personers kampagne i Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth. Gimli, Aragorn og Elena vandt både 2. og 3. kapitel og vi tjente nok Lore til at opgradere 3-4 af vores items. Det er et ganske fint spil og selvom musikken i app'en er udmærket, så kan det altså godt anbefales at sætte noget "rigtigt" LotR-musik på anlægget.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

Torsdag aften havde vi gæster på besøg. I den anledning blev Crokinole taget ned fra væggen og det blev spillet i hold. Det er selvfølgelig ikke den samme oplevelse som mand mod mand men som socialt spil fungerer det faktisk bedre i hold, da det tilfører lidt kaos som er med til at udjævne niveau-forskellene mellem spillerne i dette skill-baserede spil. Crokinole blev stående fremme til fredag, da min datter gerne ville spille det og det fungerede faktisk overraskende godt at spille to mod en med hende på det ene hold.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Neumann »

Vi er stadig ikke helt blevet færdige med mit PnP-spil "Til Roms Ære" (Glory to Rome).

Min vinderrate er gået pænt op, og i dag vandt jeg en - lidt ufortjent - sejr ved at bygge Forum og samle mine nødvendige seks forskellige klienter, selvom min datter faktisk havde et rimelig sikkert pointforspring og nemt kunne have lukket som vinder ved at aktivere den sidste indenbys byggeplads. Desværre for hende opdagede hun aldrig sit forspring (to forskellige materialer i sin boks mod mine nul og nix - dvs +11 points bare lige dér).
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by goldbaek »

I går blev det til 3 scenarier med 3/4-dele af den ene Gloomhaven-gruppe. De to første klarede vi i fin stil, men den sidste... Puha. Det var første gang nogen af os prøvede #72 og den var sgu svær. Vi fejlede, men vi tror, at vi har nøglen til, hvordan vi løser den næste gang.
Last edited by goldbaek on Sun Jul 07, 2019 1:40 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

De seneste dage har der været nogle klassiske børnespil på bordet: Memory og Klodsmajor. Og så et helt nyt for os: Clack! Memory er ikke det mest engagerende spil som voksen, men et spil jeg alligevel syntes enhver børnefamilie skal vie noget tid på. Og Klodsmajor bliver jeg aldrig for gammel til! :roll: :D

I aftes spillede Helle og jeg igen The Ravens of Thri Sahashri. Til formiddag kastede jeg mig ud i en ny mission (Extraction) med Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

I eftermiddags spillede jeg et solo-spil Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition, hvor jeg i Extraction-mission fik reddet min klient i sikkerhed.

Før aftensmaden spillede vi The Ravens of Thri Sahashri, da familiens yngste var faldet overraskende tidligt i søvn.

Da hun sov videre efter maden fik jeg introduceret Helle til Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition og vi endte med at spille tre gange Crossfire-missionen, hvor vi tabte overbevisende alle tre gange.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Goblen »

Jamen der har været travlt med brætspil.

Forleden en heldagsevent hvor jeg fik spillet lidt flere spil:

* Escape Plan kom på bordet igen. Denne gang slap jeg ikke ud af byen da jeg i min grådighed antog de andre ville blive lidt længere så jeg ikke behøvede stikke af. Godt spil :-) Ikke Lacerda's bedste, men stadig skide godt.

* Coma Ward kom på bordet bagefter. Et Betrayal at House on the Hill klon hvor du skal slippe ud af et forladt hospital hvor der sker underlige ting, og det burde nok bare have været ved tanken. Ganske enkelt ikke en god oplevelse, men i godt selskab hygger man sig alligevel.

* Champions of Midgaard med begge udvidelser. Som altid rigtig sjovt. Har aldrig været tæt på at vinde i det her spil, og denne gang var ingen undtagelse. Morer mig dog stadig mega meget med det :-)

* Sluttede aftenen af med et spil No Thanks. Et lille spil hvor du skal undgå at få point ved at byde mønter ind på et kort i midten med et nummer på. Det nummer er point til sidst, så jo højere jo mindre vil du have det, og jo flere af dine mønter byder du.

I forgårs fik vi så sluttet vores Pandemic Legacy s. 2 af. Sjov oplevelse. Vi fik så startet på Pandemic Legacy s. 1.

Så har familien og jeg spillet en masse Ganz Schön Clever her de seneste par dage. Stadig et rigtig sjovt spil.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Neumann »

Herhjemme genopbygger vi for tiden Rom så tit, at det ikke giver mening at afrapportere hvert enkelt spil.

I dag afvekslede vi så med Discworld: Ankh-Morpork, som jeg dybt overraskende tabte som Lord de Wolde mod Lord Vetinari. Jeg spillede ellers offensivt og stærkt og havde alle bygninger på bordet - men jeg mente at vide, jeg var oppe mod Lord Rust, og det var så bare forkert :oops:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

Tirsdag aften fortsatte vi vort spil Descent: Journeys in the Dark (Second Edition). Jeg var endnu en gang godt underholdt. Der blev tæsket godt og grundigt på min figur - men det var ligesom også hans rolle. Og når man får lov at slå igen er det nu en ganske underholdende rolle at have! :D

Onsdag morgen blev der spillet med den yngste, så det var spillene: CLACK!, Dragon's Breath og Enchanted Cupcake Party Game, der blev fundet frem.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition er godt på vej til at blive et nyt favorit-spil. Efter et par forgæves forsøg på at slå Crossfire-scenariet, der vist regnes som hoved-scenariet kastede vi os over Extraction-scenariet og scorede dermed vores første Karma-points.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2019

Post by Frouvne »

Til aften prøvede jeg for første gang Pandemic: Rapid Response. Det var mit første møde med spillet og hvor var de første par spil bare super-stressende. Derefter fik vi lidt bedre styr på det og vi spillede i alt fem spil på det letteste niveau, hvoraf vi vandt to eller tre spil. Så vi er nok snart klar til at skrue op for stress-faktoren... :roll:
frouvne, administrator

Image
Post Reply