Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Post by Frouvne »

Er der nogen der har erfaringer eller viden i.f.t. de Crokinole-boards man finder på Hyggeonkel.dk s hjemmeside?

Vi har noget familie, der er blevet så grebet af at have prøvet Crokinole, at de gerne vil have fingrene i deres eget bræt - og det kan kun gå for langsomt. Umiddelbart ville jeg selv have anbefalet at købe det i Tyskland, men de vil gerne have det nu. Jeg tænker, at man som udgangspunkt skal gå efter et bræt i fuld størrelse. Er der nogen der ved om deres Tournament-boards på en eller anden måde er godkendt til turneringsbrug. Det kunne jo være en eller anden form for garanti for om ikke kvalitet så i hvert tilfælde at man ikke går helt galt i byen med dem.

Jeg tænker at de bestiller imorgen formiddag, så hurtige svar vil blive værdsat. På forhånd tak!

Et par links til produkterne:

https://www.hyggeonkel.dk/produkt/croki ... -boeg-boeg
https://www.hyggeonkel.dk/produkt/croki ... g-ibenholt
https://www.hyggeonkel.dk/produkt/croki ... nholt-boeg
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Post by Frouvne »

... af billederne kan jeg f.eks. ikke se om det er træ dyvler eller skruer med gummislange, der er i midten af brædtet. Det vil jeg meget gerne vide.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Post by Frouvne »

... Mayday lavede så vidt jeg husker nogle boards, der fik rigtig meget kritik. Og det skrives ikke på Hyggeonkel hvem der er producenten. Så en be- eller afkræftelse af at de er fra Mayday ville være rar. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Post by Helle »

Det ligner trædyvler... i hvert fald det jeg kiggede på ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Post by Frouvne »

Mads fra Hyggeonkel er hurtig til at svare og siger at hans Tournament-boards er fra Woodestic og har fastlimede trædyvler. Endvidere har han nogle boards, der sælges i sæt, fra franske Ferti, der har skruer med gummidutter til midten. Trædyvler syntes jeg lyder afskrækkende. Er der nogen, der har gode erfaringer med det? Erfaringer med Woodestic og/eller Ferti i.f.m. Crokinole-boards? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Post by Frouvne »

Lad mig lige runde den af for dem, der måtte have læst med. Der var super-fin service fra Mads hos Hyggeonkel. Efter nogen research på de boards han havde på lager, syntes jeg dog ikke at kunne anbefale nogle af dem til vores bekendte. Så vi endte med i stedet at forære dem et board fra Crokinole.de Der har vi købt vores eget, og det har vi haft meget glæde af og jeg forventer at have fornøjelse af det i mange år endnu. Undervejs i min research gik det op for mig at en af de legendariske producenter, canadiske Willard, har lukket. Dermed er en af de tre-fire muligheder for anskaffelse af håndlavede boards, jeg har haft øjnene på, udgået.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Post by Goblen »

Tak Frouvne. Ville sindsygt gerne have et Crokinole board. Synes de er for dyre til hvad jeg har af penge dog.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Vejledning til indkøb af Crokinole-board søges

Post by Helle »

Goblen wrote: Sun Jul 21, 2019 1:44 pm Tak Frouvne. Ville sindsygt gerne have et Crokinole board. Synes de er for dyre til hvad jeg har af penge dog.
Det er lidt dyrt ... et standard bræt koster 200 euro og hvert sæt brikker koster 15 euro.
Men da vi ikke har prøvet andre gode bræt end dem fra Tyskland (primært fordi vi kun har prøvet få producenter), så er det for stor en investering til at købe noget ukendt.
Det kan sagtens være at Fertis er gode, men har ikke prøvet dem.
Post Reply