Har netop fået Timbuktu i gave - man kan være heldig.
Er der nogen herinde, der har prøvet det og har noget at sige om spillet?
Det skulle blandt andet have deduktive elementer - hvordan fungerer disse?
Helle
TIMBUKTU
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15069
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 635 times
- Been thanked: 933 times
- Contact:
Jeg har af gode grunde ikke prøvet spillet endnu, men har en sær forudanelse om, at det snart kommer til at ske...
Grundidéen er, så vidt jeg har forstået det, at man på baggrund af ufuldstændige informationer og de øvrige spilleres handlinger skal forsøge at deducere sig frem til, hvor tyvene vil slå til. På baggrund af dette forsøger man så at få placeret sine egne kameler, så man minimerer sine tab til tyvene.
Scott har en udmærket gennemgang af spillet og så kan det vel ikke være helt ringe, når det p.t. ligger som nummer 369 på BGG. Det syntes jeg er flot for et deduktionsspil.
Om det så fungerer ser jeg frem til at prøve... at indføre et element af kaos i et deduktionsspil er altid en risikabel affære. Umiddelbart lyder det for mig som et deduktionsspil, der kan have bred appel, da det nok ikke er så tungt som en del andre mere rene deduktionsspil og det er delt op i mindre enheder, så man ikke sidder i halve timer og skal udlede af de samme data.
Er der i øvrigt nogle, der kan give en god forklaring på navneændringen fra Timbuktu til Tombouctou? Uden at være kyndig ud i sprog formoder jeg, at det er den franske navngivning. Det er sjovt det er den, der kommer på spilæsken - selvom det er en fler-sproget udgave (spansk, engelsk, fransk, tysk).

Grundidéen er, så vidt jeg har forstået det, at man på baggrund af ufuldstændige informationer og de øvrige spilleres handlinger skal forsøge at deducere sig frem til, hvor tyvene vil slå til. På baggrund af dette forsøger man så at få placeret sine egne kameler, så man minimerer sine tab til tyvene.
Scott har en udmærket gennemgang af spillet og så kan det vel ikke være helt ringe, når det p.t. ligger som nummer 369 på BGG. Det syntes jeg er flot for et deduktionsspil.
Om det så fungerer ser jeg frem til at prøve... at indføre et element af kaos i et deduktionsspil er altid en risikabel affære. Umiddelbart lyder det for mig som et deduktionsspil, der kan have bred appel, da det nok ikke er så tungt som en del andre mere rene deduktionsspil og det er delt op i mindre enheder, så man ikke sidder i halve timer og skal udlede af de samme data.
Er der i øvrigt nogle, der kan give en god forklaring på navneændringen fra Timbuktu til Tombouctou? Uden at være kyndig ud i sprog formoder jeg, at det er den franske navngivning. Det er sjovt det er den, der kommer på spilæsken - selvom det er en fler-sproget udgave (spansk, engelsk, fransk, tysk).
frouvne, administrator

- Black Sea
- 250+ indlæg
- Posts: 439
- Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
- Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung - Location: 2400 NV
Se evt. BoardGamesWithScott nr. 28Frouvne wrote:Er der i øvrigt nogle, der kan give en god forklaring på navneændringen fra Timbuktu til Tombouctou? Uden at være kyndig ud i sprog formoder jeg, at det er den franske navngivning. Det er sjovt det er den, der kommer på spilæsken - selvom det er en fler-sproget udgave (spansk, engelsk, fransk, tysk).