Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg modtog i dag mit Kickstarter eksemplar af Barrage, inklusive udvidelsen og Kickstarter Exclusives boksen.

Og efter at jeg opgave mit nytårsforsæt har jeg også bestilt og modtaget afslutningen af Century trilogien Century : A New World samt Mythos Tales, og da jeg var i gang, kunne jeg heller ikke stå for at Vengeful Games lå inde med et eksemplar af UBOOT med transportskade til cirka halv pris. Så røg det altså også ned i kurven.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Stony wrote: Thu Aug 29, 2019 10:01 pm Jeg modtog i dag mit Kickstarter eksemplar af Barrage, inklusive udvidelsen og Kickstarter Exclusives boksen.
Det kiggede jeg meget på, så er spændt på din rapport.
Hvordan er dit eksemplar, i øvrigt? Jeg kan forstå, at en del backere er godt oppe i det røde felt over komponenternes kvalitet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg har endnu ikke åbnet mit eget eksemplar, men ud fra de videoer jeg har set tænker jeg "Hvad snakker de om?".

Jeg ser om jeg lige kan få åbnet dem i aften.
Sidst spillet:
Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by zfire »

Stony wrote: Fri Aug 30, 2019 2:28 pm Jeg har endnu ikke åbnet mit eget eksemplar, men ud fra de videoer jeg har set tænker jeg "Hvad snakker de om?".

Jeg ser om jeg lige kan få åbnet dem i aften.
Så vidt jeg har forstået så er der generelt 2 klager:
  • Hjulene har en tendens til at warp hvilket betyder at de ting man ligger mellem armene "falder" under når man drejer hjulet
  • Vand tokens er flade på den ene side og rund på den anden hvilket gør dem utroligt svære at samle op, og så er de solidt sølv på bagsiden hvilket mange mener er ret irriterende(især nu hvor de er svære at samle op når de ligger fladt)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Jeg modtog også Barrage for et par dage siden, men har endnu ikke taget mig sammen til at kigge nærmere på det. Indsigelserne fra dem der har modtaget spillet virker til at være reelle nok. Og folk er naturligvis ekstra skarpe i kommentarerne, da Cranio Creations fra dag et har stukket den ene løgn ud efter den anden og er løbet fra løfte efter løfte.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Endelig kom min kopi af Edge of Darkness til mig. 7 kg. spil som jeg fik prøvet forleden hos Stony. Skide godt spil :-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg fik lige åbnet og besigtiget komponenterne i Barrage...

Lige et par billeder

Til at starte med, åbnede jeg æsken og fik dette brev, som angav at nogle tech tiles i sidste øjeblik var blevet trykket (igen) på en tykkere kvalitet pap, hvilket forhåbentlig ville lette brugen af drejeskiverne.

Jeg fandt dem frem, og forsøgte at tage dette billede. De nye ER synligt tykkere. Om det så er nok får vi at se, når spillet kommer på bordet.
IMG_2175.JPG
IMG_2175.JPG (17.93 KiB) Viewed 7164 times
fuld størrelse af billedet

Så er der de omtalte skiver. De ser lige nok ud, når de kommer ud af æsken. Men om de så reagerer på eventuel luftfugtighed, bliver jeg på den korte bane svar skyldig på.
IMG_2174.JPG
IMG_2174.JPG (41.68 KiB) Viewed 7164 times
fuld størrelse af billedet

Så er der dråberne. Ja, der har de ikke helt tænkt sig om. De er ikke helt lette at samle op, med mindre man glider dem ud til kanten af bordet. Hvis det er et stort irritationsmoment, kan man eventuelt erstatte dem med nogle små blå kuber, da formen på dem ser ud til at være uden betydning.
IMG_2173.JPG
IMG_2173.JPG (28.67 KiB) Viewed 7164 times
fuld størrelse af billedet

Hvis det viser sig at skiverne slår sig, så ja, det vil da være træls. Men når jeg kigger på kommentarerne og den skingre tone, så tænker jeg at det er en flok brokkerøve. Det er så sagt uafhængigt af hvordan kampagnen måtte være forløbet. Jeg gider ikke nærlæse diverse opdateringer som bliver sendt undervejs. Hvis ikke mailen ser ud til at være noget jeg skal reagere på, så bliver det oftest arkiveret uden at blive læst. Så den skingre tone kan eventuelt være en konsekvens af de problemer der har været i forbindelse med kampagnen.
Så må vi se om jeg hopper med i råbekoret når pilene på skiverne om en måned står lige op i luften.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Watergate :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Lige lidt bagud her, men i fredags kom en rigtig flink fyr som hed Peter forbi med en ordentlig kasse Zombicide: Invader, som indeholdt en tæt på all-in KS version af spillet.

Zombicide er min store guilty pleasure indenfor pap, da jeg sammen med en kammerat elsker og hack'n'slashe zombie horder med en seriøs mængde terningerul og hjemmelavede lyd-effekter. Men da det ofte er den samme kammerat og jeg og vi begge har næsten alt til Fantasy Zombicide og ikke noget Sci-Fi Zombicide kunne jeg ikke nære mig, da et godt tilbud dukkede op. Nu skal jeg så bare have taget mig sammen til at sælge mit Fantasy Zombicide.

Så hvis der er nogle derud, som er på jagt efter Zombicide: Green Horde KS version med næsten alt, så kan man lige råbe shotgun herinde inden jeg prøver lykken på FB.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jonezy wrote: Mon Sep 02, 2019 6:07 pm...i fredags kom en rigtig flink fyr som hed Peter forbi med en ordentlig kasse Zombicide: Invader
...
...
WTF!?!
Er Leasy begyndt at sælge brætspil?!? Og så går de vel heller ikke før det er sat op?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

:lol:

Det er sgu da en god idé. Personligt levering af spil og intro spil med regelforklaring. Så får folk spillet deres spil med det samme og derfor ingen shelf of shame.... :o
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Jeg er hoppet med på Tapestry-bølgen. Er nok Stonemaier fanboy. Pre-ordered :-)

Det glæder jeg mig sgu til at få.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Goblen wrote: Sun Sep 08, 2019 2:11 pm Jeg er hoppet med på Tapestry-bølgen. Er nok Stonemaier fanboy. Pre-ordered :-)

Det glæder jeg mig sgu til at få.
Jeg har faktisk været jævnt skuffet over de Stonemaier-spil, jeg har prøvet, så det har krævet en del research at vælge at hoppe på Tapestry-bølgen - men det endte jeg faktisk også med at gøre jeg glæder mig også meget til at prøve det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Frouvne wrote: Sun Sep 08, 2019 3:28 pm
Goblen wrote: Sun Sep 08, 2019 2:11 pm Jeg er hoppet med på Tapestry-bølgen. Er nok Stonemaier fanboy. Pre-ordered :-)

Det glæder jeg mig sgu til at få.
Jeg har faktisk været jævnt skuffet over de Stonemaier-spil, jeg har prøvet, så det har krævet en del research at vælge at hoppe på Tapestry-bølgen - men det endte jeg faktisk også med at gøre jeg glæder mig også meget til at prøve det.
Jeg kan nu meget godt lide hans spil. Scythe og Wingspan var gode (Wingspan udgav han "kun"). Har Charterstone men endnu ikke fundet nogen at spille det med.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

...Wingspan var nu også en (positiv) undtagelse for mig. Det er der til gengæld ikke rigtig nogen, der har gidet spille med mig.
frouvne, administrator

Image
Post Reply