Månedens spiloplevelse september 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Månedens spiloplevelse september 2019

Post by Frouvne »

Med september måned vel overstået er det tid til at se tilbage på den.

For mit vedkommende så den således ud i spil:

CLACK! - 3
Mmm! - 3
Rory's Story Cubes - 3
Barrage - 2
Dr. Eureka - 2
Klumpeduns - 2
The Little Orchard - 2
Sardines - 2
The Magic Labyrinth - 1
Prinzessin Mina: Juwelen-Memo - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Schatz der Drachen - 1
Socken zocken - 1
Speed Colors - 1
Steam - 1
Steam: Map Expansion #2 - 1

Det blev en måned uden den store konkurrence om at blive månedens spil. Jeg spillede altovervejende børnespil - mange gode spil af slagsen - men Barrage var den mest interessante oplevelse. Et spil med stort potentiale til at kunne krybe ind blandt mine absolutte favoritter.
frouvne, administrator

Image
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Månedens spiloplevelse september 2019

Post by goldbaek »

Der var ikke meget variation i september, men et par forskellige spil blev det da til.

Memoir '44 - 11
Warhammer Underworlds: Shadespire - 3
Vindication - 2

At spille Memoir '44 i kampagne er så meget bedre end one-offs. Der er en anden intensitet og selv når man godt kan se, at slaget ikke kan vindes, er der stadig incitament for at score så mange point som muligt. Virkelig en "opgradering", der kan anbefales.
Men månedens spil går alligevel ubetinget til Vindication. Hold nu op, hvor er det et godt spil med en virkelig høj produktionsværdi. Det er allerede godt på vej til at bulldoze sig ind i min top 5 all-time. Konen og jeg er vilde med det, og så krydser jeg fingre for, at spillegruppen også synes det.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse september 2019

Post by Goblen »

Det blev til 21 spil i september. Ganske fornuftigt antal, og der var en række rigtig gode oplevelser imellem. Især var det fedt at få spillet nogle "gamle" kendinge. Brass, Great Western Trail, Clans of Caledonia og Five Tribes. Alle spil jeg aldrig siger nej til at spille. Tre, for mig, nye titler blev også spillet. Castle Dukes, Tapestry og Edge of Darkness blev spillet, og som de andre kunne de sagtens have været månedens oplevelse. Det er dog en "meget" gammel kending der løber med den titel - Lords of Waterdeep. Det er stadig sjovt at sende folk på quests i gode gamle Waterdeep.

Der var også en skuffelse. Irish Gauge var så ligegyldigt et spil. Heldigvis hurtigt overstået, og fuldstændigt uden indhold. Kommer jeg til at spille det igen nogensinde er det for hurtigt.

Spillene fordeler sig på:

Corinth - 3
Edge of Darkness - 3
Great Western Trail - 2
Brass: Lancashire - 1
Castle Dukes - 1
City of Spies: Estoril 1942 - 1
Clans of Caledonia - 1
Cryptid - 1
Dice Throne: Season Two – Battle Chest - 1
Endeavor: Age of Sail - 1
Five Tribes - 1
Irish Gauge - 1
Islebound - 1
Lords of Waterdeep - 1
Set a Watch - 1
Tapestry - 1
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Månedens spiloplevelse september 2019

Post by Jonezy »

Pænt sløj måned, men fik da spillet noget Nintendo og fik overstået en masse møder på arbejdet...

Zombicide: Invader x3
Telestrations x2
Rise of Augustus x1
Tapestry x1
Teotihuacan: City of Gods x1
Terraforming Mars: Hellas & Elysium x1
Troyes x1


Har fået skiftet min Zombicide samling ud, så jeg nu har Invader udgaven frem for fantasy udgaven med Black Plague og Green Horde. Efter at have spillet seriøst meget fantasy Zombicide de sidste par år, var det faktisk ret fedt at skifte til at pløkke rumvæsener på fremmede planeter. Der er også blevet streamlinet nogle småregler til det bedre, så jeg skal nok få en masse sjov ud af min nye Zombicide Invader samling og det glæder jeg mig vildt meget til. Zombicide er mit go-to 'nu skal vi bare flække med terninger'-spil.

Blev så positivt overrasket over gensynet med Troyes, at jeg måtte købe det selv. Kombo kort sjov med konstante crunchy taktiske beslutninger. Klassiker i mine øjne.

Til gengæld blev jeg skuffet over de 'hotte' spil Teotihuacan og Tapestry, men vi er vel også bare blevet nogle kræsne gamle mænd i spilgruppen efterhånden. Teotihuacan var ekstremt fiddly for hvad der bare endnu en gang var et ressourcer til VP spil. Tapestry havde jeg bare en uheldig oplevelse med, men selv når jeg forsøger at kigge objektivt på det, har jeg svært ved at se hvad det er, som gør nogle folk ellevilde over det.

Nu kommer mørket og arbejdet må snart få noget ro på, så mon ikke vi kan gøre det bedre i oktober og en hel måned uden Too Many Bones går bare ikke igen. :)
Image
Post Reply