Nytårsforsæt 2019

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Stony »

Frouvne wrote: Sat Jun 01, 2019 4:52 pm ¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage
Jeg tror nok Spirit Island skal komme på bordet, når udvidelsen lander.

Den skal måske stå på Terraforming Mars, Steam eller Brass når vi atter har spilgruppen samlet...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Kanzler »

Vi har da spillet terraforming Mars et par gange for nyligt. Det har du ikke registreret :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars

... siger den aktuelle post. :D

Udvidelsen til Spirit Island står først til at komme i maj 2020 - det kunne jeg da godt have lyst til at spille før den tid! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Taibi »

Jeg er lidt sent på den, men havde, som flere år tidligere, ét mål - at gå i nul eller tjene penge på mine brætspil køb/ salg.

Og dermed menes reelt blot, at jeg køber for mindre end jeg sælger. Indtil videre går det ok. Jeg er på plus 2500 for året, men vi nærmer os jo også den fristende Essen tid... :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Goblen »

Frouvne wrote: Thu Aug 08, 2019 10:56 pm ¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars

... siger den aktuelle post. :D

Udvidelsen til Spirit Island står først til at komme i maj 2020 - det kunne jeg da godt have lyst til at spille før den tid! :D
Spirit Island er et fantastisk spil. Hvis I mangler en deltager der så er jeg så absolut frisk :-)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

Nu da vi er godt inde i den sidste halvdel af året, begynder det at være tydeligt, hvor man fejler i.f.t. årets nytårsforsætter. :D

Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

1) Der skal spilles nogle spil - og jeg vil følge op på sidste års gode takter med at forsøge at få nogle af de gode gamle spil på bordet flere gange. Jeg er dog mindre ambitiøs / mere realistisk og har et mål på fem gennemspilninger pr. titel. Blandt de ti spil jeg har ambitionen for er de otte nogle af mine absolutte favoritter og de to sidste spil jeg endnu ikke har fået fingrene i men som jeg har store forhåbninger til.

¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage

[...]
For mig er det ikke overraskende, at jeg ikke når i mål med denne del - det gør jeg aldrig. Og i virkeligheden er det jo også bare en måde at prøve at motivere mig til at få spillet nogle af de spil, jeg virkelig gerne vil spille, nogle flere gange. Jeg vil dog fortsat forsøge at få endnu et par titler i mål.
Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

2) Der skal skæres i spilsamlingen. Sidste år røg der flere spil ud end der kom ind og i år skal der yderligere reduceres.
[...]
Lige på dette punkt er jeg meget fortrøsningsfuld i.f.t. at nå i mål. Der er sorteret mindst 10 flyttekasser til salg og listerne er ved at blive lavet, så her bliver der tale om en lille succes.
Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

3) Der er åbenbart også behov for et løbemål for sidste år gik det stort set helt i stå. Jeg vil prøve at finde motivationen og så vil jeg gerne i løbet af sommeren igen have en 10K som en af de distancer, jeg jævnligt løber.
Jeg har været ude en del gange i år. Kontinuiteten har desværre ikke helt indfundet sig, da der har været forskellige komplikationer (små-skader og skavanker), der har meldt sig undervejs. Lysten er der dog. Så lige nu er målet at få noget mere kontinuitet ind og at få opbygget grundformen på en måde så kroppen styrkes og ikke skades undervejs-
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage

Det går langsomt men sikkert fremad. Jeg er fuldkommen overbevist om, at jeg ikke kommer i mål - men mindre kan jo også gøre det. Alt i alt er dette jo et forsøg på at fremprovokere nogle gode spiloplevelser.

Salgsdelen er kommet rigtig godt i gang. Nu er der kommet så mange spil ud, at der er mere end balance i regnskabet... og det skal nok komme til at rykke endnu mere i den kommende tid.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

Det bliver nok sidste status før året er omme.

Mål nummer 1 om at få spillet nogle spil syntes jeg forløber helt fint. Jeg når ikke i mål, men jeg gider heller ikke spille spillene bare for at få det gjort. Mest overraskende for mig selv er det nok, at jeg ikke er nået i mål med enten Spirit Island, Brass eller Steam.
Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage

[...]
Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

2) Der skal skæres i spilsamlingen. Sidste år røg der flere spil ud end der kom ind og i år skal der yderligere reduceres.

[...]
Her føler jeg, at jeg har mit på det tørre. Der er blevet tømt gevaldigt ud og jeg er såmænd nok mere motiveret end nogensinde til at kigge kritisk på dem, der står tilbage på hylderne. Dette kombineret med at jeg er blevet en del mere kritisk inden spillene kommer indenfor døren giver håb for at samlingen på sigt kan blive mere strømlinet. Den største trussel er nok de store Kickstartere, som fylder urimeligt meget. Der skal man ikke lade sig lokke mange gange for at bringe ubalance i regnskabet rent volumenmæssigt.
Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

3) Der er åbenbart også behov for et løbemål for sidste år gik det stort set helt i stå. Jeg vil prøve at finde motivationen og så vil jeg gerne i løbet af sommeren igen have en 10K som en af de distancer, jeg jævnligt løber.
Jeg fandt motivationen i foråret men havde nogle små-skader. 10K bliver ikke en fast distance i år, men det var en fornøjelse at se, at motivationen ikke er så svær at gen-finde. Det var også en stor motivation at jeg kunne lokke mine kollegaer til at løbe DHL. At motivere folk kan være endnu sværere end at motivere én selv. Og da vi på arbejdspladsen kun er seks krævede det lidt fodarbejde. Men det lykkedes.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

Så er vi så tæt på årets afslutning, at jeg godt tør gøre endelig status på mine nytårsforsætter.

Stadig ingen spil Spirit Island, Brass eller Steam. Så er der noget at stræbe efter i det kommende år! Men alt i alt var det vist et meget fornuftigt år på den spilmæssige front på trods af at jeg ikke nåede i mål med min 10 x 5.
Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤ - Spirit Island
¤¤¤¤¤ - Brass
¤¤¤¤¤ - Steam
¤¤¤¤¤ - Terraforming Mars
¤¤¤¤¤ - Crokinole
¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤ - Wingspan
¤¤¤¤¤ - Barrage

[...]
Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

2) Der skal skæres i spilsamlingen. Sidste år røg der flere spil ud end der kom ind og i år skal der yderligere reduceres.

[...]
Der blev tømt godt ud på hylderne. Men der kan stadig blive rykket mere. Syntes samtidig, at jeg fik lidt mere styr på mit inflow af spil, så jeg syntes, jeg bevæger mig i den rigtige retning. Og der er ikke tale om et afsavn. Der skal da nok blive et par ting, jeg afhænder, som jeg kommer til at ærgre mig lidt over eller en god handel, der går min næse forbi. Men det er også en lettelse at se samlingen langsomt svinde ind i stedet for at vokse mere eller mindre uhæmmet.
Frouvne wrote: Fri Jan 04, 2019 7:35 pm[...]

3) Der er åbenbart også behov for et løbemål for sidste år gik det stort set helt i stå. Jeg vil prøve at finde motivationen og så vil jeg gerne i løbet af sommeren igen have en 10K som en af de distancer, jeg jævnligt løber.
Der var op og nedture på den løbemæssige front. Alt i alt var der alt for lidt løb, men jeg syntes trods alt at være blevet bekræftet i, at jeg stadig syntes, det er fedt at komme ud. Så troen på at jeg kan og lysten er der stadig - men jo længere tid der går før jeg for alvor kommer i gang, desto større er behovet for rent faktisk at komme i gang også.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Stony »

Status på årets nytårsforsæt : Epic fail.

Jeg må finde på et nyt, og så komme op på hesten igen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Frouvne »

Stony wrote: Tue Dec 31, 2019 6:21 pm Status på årets nytårsforsæt : Epic fail.

Jeg må finde på et nyt, og så komme op på hesten igen.
Et trick kunne sikkert være, at være mere realistisk end "kun at måtte købe fem spil"! :lol:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by Stony »

Fair pointe. Max seks spil!
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2019

Post by BlueSwan »

BlueSwan wrote: Wed Jan 02, 2019 8:50 am OK her er mine. Vil ikke have en monster lang liste som sidste år.

1) Når året er omme må jeg kun mangle at spille 5 spil fra BGG's top 100. Pt mangler jeg følgende:

#14 Twilight Imperium 4
#78 Pandemic Iberia
#81 Forbidden Stars
#96 Arcadia Quest
#97 Champions Of Midgard
#98 Raiders Of The North Sea
#99 Root
#100 Chaos In The Old World

Forventer dog at Arcadia Quest, Champions Of Midgard og Chaos In The Old World ryger ud af top 100 inden året er omme, så det er nok nogle nye kometer der istedet skal prøves.

2) Skal have spillet en Sunstalker kampagne i Kingdom Death Monster. Jeg elskede spillet i sommer, men er siden kommet helt væk fra det. Nu har jeg en kæmpe bunke udvidelser der ikke er pakket op.

3) Skal have spillet flere spil end i 2018. 2018 var meget sløjt hvad angår spil ift årene før.
Ahem....2019 var det værste spilår for mig siden jeg startede i 2013, så jeg har ikke nået noget som helst:

1) Jeg fik godt nok spillet Pandemic Iberia, Champions Of Midgard og Root, men andre nye titler kom ind i top 100, så lige nu mangler jeg: Twilight Imperium 4 (#6), Nemesis (#46), Too Many Bones (#72) Aeon's End (#76), Everdell (#81), Raiders Of The North Sea (#84, Underwater Cities (#88, Forbidden Stars (#94) og Lorenzo El Magnifico (#98). Så jeg startede altså året med at mangle 8 spil og sluttede året med at mangle 9 spil. Ikke lige den retning jeg havde ventet at det ville gå i. Satser på at få prøvet nogle af de 9 på årets Djengis Con, men alt det coop gør det lidt vanskeligt.

2) Fik ikke spillet Kingdom Death OVERHOVEDET i 2019, hvilket er lidt skidt når man tænker på hvor meget jeg har investeret i spillet. Den primære årsag er at jeg har spillet voldmeget Pokemon Trading Card Game Online, så der har ikke været tid til meget andet.

3) Jeg fik absolut ikke spillet mere end i 2018. Tværtimod.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply