Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Goblen wrote: Wed Jan 22, 2020 10:19 pm Har fået mit On Mars. Synes Lacerda er fantastisk designer så jeg glæder mig sgu meget til det her spil.
Er det for langt og tungt til at blive prøvet på DC?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Gunness wrote: Thu Jan 23, 2020 9:03 am
Goblen wrote: Wed Jan 22, 2020 10:19 pm Har fået mit On Mars. Synes Lacerda er fantastisk designer så jeg glæder mig sgu meget til det her spil.
Er det for langt og tungt til at blive prøvet på DC?
Sætter gerne et bord op. Vi kan tage det som modulet efter aftensmaden fredag eller lørdag. Ved at læse regler og se Paul Grogans tutorial.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Gunness wrote: Wed Jan 22, 2020 7:00 pm Som den ikke-synderligt-kattebegejstrede-men-omgivet-af-kattefans-person, jeg er, var jeg nødt til at backe The Isle of Cats. Det ser ret sjovt ud, og der er indbygget katteholder i låget - vældigt praktisk ;)
Image
Sig til hvis du sælger låget. :D
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Der er dukket flere spil op på dørmåtten de sidste par uger.

Først landede Catacombs 3rd Edition. En 1 mod mange dungeon crawler flicke spil. Det har jeg kigget på i årevis og slog så til, da der var en kickstarter sidste år.

Så havde Snydepels sørme plastic dørerne til Zombicide: Invader, som jeg måtte have; men dem kunne jeg jo ikke nøjes med. Terraforming Mars: Colonies blev tilføjet, så jeg vist nok har det hele til TM nu. Og så så jeg Paul Grogan lave en video stream omkring escape room spil, hvor jeg i chatten spurgte hvor jeg skulle starte henne med EXIT spillene, og her blev jeg anbefalet Abandoned Cabin og Dead Man on the Orient Express, så dem nappede jeg også.

Igår landede så endnu en kickstarter, nemlig party spillet Wavelength, som jeg glæder mig til at prøve.
Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by zfire »

Jonezy wrote: Thu Jan 23, 2020 1:21 pm Og så så jeg Paul Grogan lave en video stream omkring escape room spil, hvor jeg i chatten spurgte hvor jeg skulle starte henne med EXIT spillene, og her blev jeg anbefalet Abandoned Cabin og Dead Man on the Orient Express, så dem nappede jeg også.
Nu har jeg kun spillet de 3 første spil i serien(Cabin, Faraoh og Lab), men ud af dem ville jeg nok også havde anbefalet at starte med Cabin. Jeg kom til at starte med Faraoh som er klart den sværeste af de 3, og der tog det os 2½ time at komme igennem :lol:. Så vidt jeg husker så var Cabin omkring 1 time og 15 min for os, med en ok score. Jeg har så sidenhen fundet ud af vi har scoret forkert, kun hints der giver dig ny information tæller mod din score til sidst.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jonezy wrote: Thu Jan 23, 2020 1:21 pmIgår landede så endnu en kickstarter, nemlig party spillet Wavelength, som jeg glæder mig til at prøve.
Jeg kiggede rigtig meget på det, men for det første virkede det lidt dyrt, og for det andet var det svært at greje, hvor meget spil der var i det. Men du tager det selvfølgelig med på DC, så vi kan teste 8)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Jeg har startet året med at bruge penge, så ind er kommet Chimera Station, Ecos: First Continent, Electropolis og Wreck Raiders.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Tre titler landede i dag - Blood Rage Digital (eller hvad CMONs BR-udvidelse nu ellers hedder); grundspillet er fedt, og jeg har det kun i retailudgaven, så det er rart med lidt ekstra gejl til. Desuden modtog jeg brugte eksemplarer af hhv. Maracaibo og Tragedy Looper. Jeg fik Pfisters seneste til en meget rimelig pris, og så kan det vel ikke gå helt galt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Er sgu lidt flad i øjeblikket, så det gør ondt på pengene at hoppe på On Tour der er på KS igen. Gjorde det dog da spillet er for godt til at lade sig gå forbi.
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Skumle »

Fik en længe ventet titel ind af døren igår, nemlig den nye version af Die Macher.

Det ser jeg virkelig frem til at få prøvet :!:
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jeg er spændt på at høre om den nye udgave og den strømlining, der er sket - så skriv, når du har prøvet det :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Så fik jeg lavet årets andet køb. Denne gang var det kickstarteren til udvidelsen af It's A Wonderful World, der fik mig til at springe i. Grundspillet har fået pæne ord, og både tematisk og spilmekanisk har det potentiale for at være noget for mig. Så jeg sprang på, og udnyttede muligheden for at sambestille grundspillet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg hoppede på en brætspil-relateret kickstarter i dag :

The Level Up til de spil der er lidt pladskrævende.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jeg har kigget på det, men jeg kan ganske enkelt ikke greje, om det er smart. Fx om det er træls, at man mister udsynet til hvad modspillerne har liggende på selve bordet. Og om det er en behagelig højde at spille i.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Der vil utvivlsomt være spil det egner sig til, og andre spil det slet ikke egner sig til. Det må blive en læringsproces. Men man skal selvfølgelig gå til det med det mindset, at ting der ifølge spillet skal være synligt for modstanderne, også skal være det når man benytter Level Up brættet. Altså skal det ligge på det øverste bræt. Tænk det som udgangspunkt som et bord der er en anelse mindre. Til gengæld har du masser af plads nedenunder til banken med penge, ressourcer osv... Samt drikkevarer og slik og hvad du ellers gerne vil have med til spillebordet.
Sidst spillet:
Image
Post Reply