Djengis Con : 23-25. april 2010

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:Stony, jeg foreslår, at vi i første omgang måske ser på, hvad der er mandsopdækning til ... lidt lige som til Valby ... og så bagefter pusler lidt med, hvornår tingene skal ligge ... Du bestemmer naturligvis om dette er en god idé ... men jeg tænker, at hvis hver person lægger sine spil på et tidspunkt, så kan der meget nemt blive rod med, at det falder sammen med deltagelsen i andre spil ...

Hvad har du tænkt om dette?
At det hurtigt kan blive en større opgave. Der burde komme masser af forskellige spil på bordet. Dertil giver jeg gerne dem der introducerer lidt "medvind" i den forstand, at de selv bestemmer hvornår spillet ligger, så det ikke ligger samtidig med de spil de gerne vil prøve i øvrigt.

Jeg regner med at udarbejde en oversigt, så man nemt kan se hvilke tidsrum de enkelte spil er skemalagt til.

Men jeg vil fortsat holde øje med hvad der er efterspørgsel på, og så må vi jo søge efter nogen der kan/vil introducere.
Men det vil jo også løse sagen, hvis der er et skema, hvor man kan lægge det man vil introducere ... hvis man så kan flytte det, hvis noget man virkelig gerne vil kommer til at ligge oven i det, man selv vil introducere ... eller hvis de spil bliver tomme alene pga. tidspunktet ...
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Sir William wrote:Vil det blive for forvirrende, hvis man "bare" spillede hvad der var til stede og når der var plads?

Tænkte mere hvis stemningen pludselig var til en bestemt slags spil, så kunne dem som havde lyst og ikke spillede noget andet, bare spille eller har I erfaring med at der skal være struktur for at det hele fungerer?

Er ikke ude på at komme ind fra højre og blande mig for meget i noget som måske har fungeret i mange år, men tænkte bare på om det måske kunne give lidt fleksibilitet.
Ser man på vores Valby-arrangementer har de hidtil bestået af en skønsom blanding af planlagte og spontant opståede spilsessions. Mon ikke det vil blive på samme måde her...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Post by Bugge »

Frouvne wrote:Skriv mig på til at introducere Wars of the Roses: Lancaster vs. York - så krydser jeg fingre og håber, at det når at dukke op inden da! :) Spilletiden er sat til 2 timer - så mon ikke vi skal sætte 3 timer af til det?! Maksimalt spillerantal er 4 og det anbefales stærkt, at man er netop fire spillere. Så er der ikke den fornødne interesse, kan det godt være at vi i stedet skal prøve noget andet.
Jeg vil også gerne være med til at spille Wars of the Roses: Lancaster vs. York. Kingmaker var et af de første spil jeg købte og spillede tilbage i slutningen af 70'erne, og jeg føler mig derfor lidt tiltrukket af netop Rosekrigen (og skummelt nok har jeg en følese, af at jeg rør ved spillet før dig Allan, men det er en anden historie...).

Og så slæber jeg naturligvis også nogle få spil med fra min ydmyge samling, som jeg vil prøve at lokke de damer og herrer til at spille.

Endelig har jeg også et spørgsmål. Er der overhovedet stemning for at spille et krigsspil eller to, ud over Command and Colors, som jeg har meldt mig til?

Søren
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Post by Mikkel »

Bugge wrote:
Frouvne wrote:Skriv mig på til at introducere Wars of the Roses: Lancaster vs. York - så krydser jeg fingre og håber, at det når at dukke op

Endelig har jeg også et spørgsmål. Er der overhovedet stemning for at spille et krigsspil eller to, ud over Command and Colors, som jeg har meldt mig til?

Søren
Jeg kunne også rigtig godt tænke mig at prøve et krigsspil eller to! :D

Nu skriver du at du har meldt dig til noget andet også - hvor er det lige man nu melder sig på hvilke spil man gerne vil prøve?
Image
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Post by Bugge »

[/quote]

Jeg kunne også rigtig godt tænke mig at prøve et krigsspil eller to! :D

Nu skriver du at du har meldt dig til noget andet også - hvor er det lige man nu melder sig på hvilke spil man gerne vil prøve?[/quote]

Meldt er vel bare en talemåde. Tobias ville gerne prøve nogle af udvidelserne til Command & Colors, og jeg "meldte" mig under fanerne, at dem ville jeg gerne prøve/spille med ham.

Check min BGG profil for mine (krigs)spil. Jeg prøver selv lidt senere, at finde nogle få frem, der kan spilles på 3-5 timer, og foreslår dem i denne streng. Så får vi se om der er nogle, f.eks. dig, der vil spille dem med mig.

Søren
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg har lavet et første udkast til et skema:
http://www.bang-madsen.dk/dl/Djenghis/D ... nSkema.htm

Så må folk sige til, hvornår de kunne tænke sig at lægge de spil de gerne vil introducere. Så kan folk efterfølgende springe på som de lyster.

Der er også linket til skemaet i det oprindelige indlæg, så folk også fremover skulle være i stand til at finde det.
Sidst spillet:
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole

Post by Stony »

Som det kan ses på skemaet, er der ikke planlagt morgenmad på et bestemt tidspunkt. Jeg formoder at folk kommer ud af fjerene lidt forskudt, og får taget morgenbad og spist morgenmad efterhånden som det sker. Det er kun frokost og aftensmad der er sat faste tidspunkter på, hvor den ene sal så vil blive ryddet for at gøre plads til dette.
Sidst spillet:
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Vil der være forståelse og tid til at give en kort introduktion til spil, hvis der er nogle som ikke er 100% sikre på spillene.

Håber at prøve en del spil i den weekend som jeg har kigget og savlet over, men aldrig prøvet. Har dog allerede afsat tid til at sætte mig ind i reglerne på dem jeg vil prøve, men alligevel.
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Sir William wrote:Vil der være forståelse og tid til at give en kort introduktion til spil, hvis der er nogle som ikke er 100% sikre på spillene.

Håber at prøve en del spil i den weekend som jeg har kigget og savlet over, men aldrig prøvet. Har dog allerede afsat tid til at sætte mig ind i reglerne på dem jeg vil prøve, men alligevel.
Jeg er ikke helt sikker på om jeg kan komme - det afhænger af arbejdssituationen.

Men jeg har endnu ikke oplevet sure miner ifm. et behov for at introducere spil til for de, som gerne vil prøve men ikke kender det (godt nok). Jeg kan ikke forestille mig at det bliver et problem.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Sir William wrote:Vil der være forståelse og tid til at give en kort introduktion til spil, hvis der er nogle som ikke er 100% sikre på spillene.

Det er jo i hvert fald nok noget,vi lige skal være enige om ...jeg forventer ikke, at jeg skal kunne regler til alt, hvad jeg skal spille i den weekend ...så jeg forventer da klart, at jeg skal introducere nogle spil, men også, at jeg skal kunne komme rimelig blank til andre, og at jeg så bliver sat ind i reglerne ... hvis det ikke er tilfældet - forstået som, hvis alle andre har tænkt sig at lære regler til alt, hvad de skal spille - så skal jeg lige prikkes på skulderen .,.. :D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Post by Frouvne »

Til de arrangementer vi plejer at have, er der stort set altid en introduktion til spillene. Mange af os benytter disse arrangementer til at få prøvet noget nyt. Så som udgangspunkt kan du roligt gå ud fra, at du ikke forventes at kunne reglerne, hvis ikke noget andet tydeligt fremgår. Hvis nogle har læst reglerne, er det selvfølgelig fint, men det forventes ikke at man gør det.
frouvne, administrator

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Så er Antiquity kommet på skemaet. (Bemærk, da det er en helt alm. HTML fil, kan det være nødvendigt at trykke på F5 - eller sågar SHIFT + F5 for at få hentet den nyeste version, såfremt din browser har cachet den lokalt.)

Skal jeg eventuelt smide Dune på lørdag aften?

Og jeg mangler en bekræftelse på at Helle og larkin havde interesse i at deltage i A Game of Thrones. Ellers skriver jeg pladserne som værende ledige.

Og så en lille efterlysning:
Jeg regner med at lave noget varm mad på forhånd, som bare skal varmes lørdag aften. Jeg spekulerede selv i at lave boller i karry. Men det kunne være dejligt om der var andre der ville springe til med nogle andre retter. Så skal hver person "bare" lave mad hjemmefra til cirka 8 personer (alt afhængig af hvor mange vi bliver i alt), og så bliver der 3 forskellige retter at vælge imellem. Jeg regner med at køre et "hovedtema" der hedder ris-retter. Så der er frit slag for hvad man vil lave. Bare det er noget med ris. For så laver vi en ordentlig skudefuld ris, og luner de forskellige retter lørdag. Så gør vi det (forhåbentlig) lidt nemt for os selv. Komfuret i køkkenet har fire kogeplader. En til ris, og så er der tre plader til tre forskellige retter. Kan man finde på en gryderet, der ikke skal have ris til, men stadig kan varmes på en enkelt varmeplade (og/eller i ovnen) skal man være velkommen til at være kreativ. :)
De frivillige får naturligvis omkostningerne dækket ud af deltagernes tilmeldelingsgebyrer.
Sidst spillet:
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Da jeg har sent fri fredag og derfor ikke vil kunne nå at lave noget mad inden jeg kommer, vil jeg dog gerne hjælpe med at lave noget om lørdagen. Er ganske nemt og hurtigt at lave en gryderet med hakket oksekød, tager ingen tid hvis bare der er flere om det. Al forberedelserne kan vel klares i en pause på 5-10 min. Dette er et tilbud, hvis nu der ikke er nogen der melder sig på banen med hjemmebragte retter.

Angående spil som du har angivet på din side vil jeg umiddelbart gerne prøve

- Railways of the world
- Civilization
- Arkham Horror
- Twilight Imperium III
- Here I Stand
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Stony wrote:Så er Antiquity kommet på skemaet. (Bemærk, da det er en helt alm. HTML fil, kan det være nødvendigt at trykke på F5 - eller sågar SHIFT + F5 for at få hentet den nyeste version, såfremt din browser har cachet den lokalt.)

Skal jeg eventuelt smide Dune på lørdag aften?

Og jeg mangler en bekræftelse på at Helle og larkin havde interesse i at deltage i A Game of Thrones. Ellers skriver jeg pladserne som værende ledige.

Og så en lille efterlysning:
Jeg regner med at lave noget varm mad på forhånd, som bare skal varmes lørdag aften. Jeg spekulerede selv i at lave boller i karry. Men det kunne være dejligt om der var andre der ville springe til med nogle andre retter. Så skal hver person "bare" lave mad hjemmefra til cirka 8 personer (alt afhængig af hvor mange vi bliver i alt), og så bliver der 3 forskellige retter at vælge imellem. Jeg regner med at køre et "hovedtema" der hedder ris-retter. Så der er frit slag for hvad man vil lave. Bare det er noget med ris. For så laver vi en ordentlig skudefuld ris, og luner de forskellige retter lørdag. Så gør vi det (forhåbentlig) lidt nemt for os selv. Komfuret i køkkenet har fire kogeplader. En til ris, og så er der tre plader til tre forskellige retter. Kan man finde på en gryderet, der ikke skal have ris til, men stadig kan varmes på en enkelt varmeplade (og/eller i ovnen) skal man være velkommen til at være kreativ. :)
De frivillige får naturligvis omkostningerne dækket ud af deltagernes tilmeldelingsgebyrer.
Jeg kan enten lave en emine-suppe ... vi fik den en gang inde i lokalerne ved søerne, hvor vi spillede en af de første gange ... tomat, oksekød og pastadimser ... ville det være en mulighed? Det er nemt, det smager udmærket og man kan snildt putte ris i, hvis man har lyst til det ... :D
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Hej Stony

Du må gerne skrive mig på til AGoT og så må du gerne sætte Die Macher på til søndag kl. 10.. det kommer til at vare søndag til slut.
Dune må du gerne sætte på til lørdag aften kl. 19 ...

:D

Helle
Post Reply