Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
DMP
50+ indlæg
50+ indlæg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by DMP »

Frouvne wrote:
DMP wrote:fik Cleopatra and the Society of Architects og det danske Rising Kings med posten i går :D
Det kunne være interessant at høre lidt mere om det danske Rising Kings, når du har fået det prøvet.
Har ikke fået det prøvet, men har fået læst reglene, så virker som et simpelt hurtigt kortspil....
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Mik wrote:
Flugt wrote:Tak. Nu introducerer jeg konen for Zertz imorgen, så det tegner til en god fredag aften.
Det skræmmende er, at et sådant tilbud, blandt andre ligeså gode tilbud, kan stå flere dage uberørt i Aalborg midtby.
Alex Randolph og Sid Sackson foretrak at lave abstrakte to-spiller spil. Men de opdagede hurtigt at der ikke er penge i det. Så derfor solgte de deres ideer til tyske spiludgivere, som villigt plastrede alle mulige fjollede temaer på dem. Hvilket gjorde at folk købte dem.

Med al respekt for Kris Burm og hans GIPF-projekt - nogen salgssucces er det ikke.
Selv ville jeg ikke have taget det, om det så havde været gratis.
Men glæd dig over at du har fået et godt spil til en billig penge.
Ja, så har Kris Burm lukket sit GIPF-Project website: www.gipf.com.
Det er stadig søgbart i Google, men beskrivelsen passer ikke længere helt til indholdet - selvom det dog stadig omhandler abstrakte spil.

Men endnu et tegn på seriens manglende salgs-succes.
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Oseali wrote:Var på en lyntur til Tyskland med konen, hvor turen gik ind i Gandalph dernede, og jeg stod med et stort valg mellem:

Vasco De Gama, Automobile, Troyes, Glen More og Nevagador

Endte med at jeg købte Ticket to Ride cardgame, da jeg ikke rigtig kunne finde ud af om de andre spil virkelig var nogen som ville blive spillet :)
Ok, jeg har muligheden for at skulle et smut til Tyskland, hvor der kan blive arrangeret et stop i Flensborg, hvilken af disse spil ville i anbefale til sådan en som mig? Jeg har rimelig kig på Troyes da jeg er ret vild med Kingsburg :) men nevagador ser også interessant ud :) (ok, det er så i en hvad har jeg købt tråd, men det er jo næsten et potentielt køb)

PS vi har spillet TtR en 5-6 gange nu, og det er virkeligt ikke særlig godt :) er ellers ret glad for deres brætudgaver :)
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Oseali wrote:Vasco De Gama, Automobile, Troyes, Glen More og Nevagador
Glen More og Navegador er begge blandt mine yndlingsspil fra 2010, så stod det til mig, var det de to.

Vasco og Auto har jeg begge prøvet én gang, og ingen af dem gav mig lyst til at prøve dem igen.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Jens_Hoppe wrote:
Oseali wrote:Vasco De Gama, Automobile, Troyes, Glen More og Nevagador
Glen More og Navegador er begge blandt mine yndlingsspil fra 2010, så stod det til mig, var det de to.

Vasco og Auto har jeg begge prøvet én gang, og ingen af dem gav mig lyst til at prøve dem igen.
Glen More ser også interessant ud, er bare lidt nervøs for den tyske tekst, Navegador er nok for tungt til at komme på bordet sammen med konen, kiggede lige et kort review igennem, og rondel spil har ikke den store interesse, vi har prøvet med Shipyard og Pillars of the Earth.

Du har ikke prøvet Troyes?
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Jeg har prøvet Troyes. Anbefales. Men det er anderledes. Det ser ud til at være et terningspil, men er det egentlig ikke. Det har et velfungerende tema, gode beslutninger udervejs og en del variation i de kort man spiller med.

Check evt. Drakkenstrikes video.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

Var forbi Blockbuster for at samle High Frontier op her til aften. Nu håber jeg, at det er lige så sjovt som rygtet siger... :)
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Var forbi Blockbuster for at samle High Frontier op her til aften. Nu håber jeg, at det er lige så sjovt som rygtet siger... :)
Det er endnu bedre! :D Jeg spillede det igen i dag, for første gang med udvidelseskortet.
What are you, like 80?
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Var forbi Blockbuster for at samle High Frontier op her til aften. Nu håber jeg, at det er lige så sjovt som rygtet siger... :)
Det er endnu bedre! :D Jeg spillede det igen i dag, for første gang med udvidelseskortet.
Det lyder lovende! :D Som du kan se, hviler der et tungt ansvar på dine skuldre, når du kommer med anbefalinger for vi er faktisk nogen, der i hvert tilfælde ind imellem retter os efter dem.
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:
Det lyder lovende! :D Som du kan se, hviler der et tungt ansvar på dine skuldre, når du kommer med anbefalinger for vi er faktisk nogen, der i hvert tilfælde ind imellem retter os efter dem.
Tissevisse, hvis du ikke kan lide det, er det din smag der er noget galt med. ;)

Lidt mere seriøst, for at optimere chancen for et godt førstehåndsindtryk, vil jeg anbefale det følgende:
  1. Se om ikke du kan få læst den guide i 8 dele som jeg linkede til. Mekanismerne i spillet er ikke spor svære når man kender dem, men det vil givetvis kunne være frustrerende hvis man sidder en gruppe nye spillere og på stedet skal prøve at overskue hvad %!* alle koncepterne i spillet egentlig betyder. Guiden giver et godt indblik i hvordan mekanismerne i spillet fungerer i praksis, og det er en stor fordel hvis mindst en spiller er fortrolig med ikke alene regelteksten, men også hvad den praktiske konsekvens af reglerne er. (Det ovenstående er jo nok en generel sandhed for lidt mere komplekse spil).
  2. Download den nyeste udgave living rules fra spillets Yahoo Groups side. Da der faktisk er fjernet et helt regelkoncept, og da mange regler er blevet clarified, er de levende regler lidt nemmere at at forstå end de trykte. Jeg sender også gerne den nyeste pdf jeg har (5 Mb) til evt. interesserede.
  3. Start med basisspillet (det giver muligvis sig selv ;) ) - der er rigeligt beslutningsrum i basisspillet til at overloade nye spillere. Brug af det store kort, og brug af de avancerede regler vil få enhver begynder i spillet til at brænde sammen (og i hvert fald ikke have en god oplevelse).
  4. Start med "quick-start" setup (de står i reglerne). Kort fortalt starter spillerne med ét af hver af de tre typer kort (thrusters, robonauts, refineries) på hånden. Det lyder ikke som en stor ændring, men den sparer i hvert fald 30-45 minutters fnidder i starten af spillet, inden man overhovedet kommer ud at flyve - og det kan altså sagtens gøre forskellen på et godt og et dårligt førstehåndsindtryk. Da vi spillede i går, vedtog vi desuden at a) Mirror Steamer ikke var med i startkortpuljen, og b) spillerne måtte efter at have kigget på deres startkort bytte et af dem til et andet tilfældigt kort af samme type. Man kan også overveje at lade spillerne starte med lidt mere vand end de 4 WTs man som udgangspunkt starter med (hvilket blot vil kickstarte startspillet yderligere). Der er et par andre husregler vi har snakket om, som man kan overveje af balancehensyn, men jeg er ikke overbevist om at de er nødvendige.
  5. Husk at det trods alt er et Phil Eklund spil! Der er en vis mængde fnidder (men det er nu ikke så galt), og der er ture i spillet hvor man ikke er så aktiv. Der er heller ingen garanti for balance mellem de kort spillerne må komme i besiddelse af, og man kan være uheldig (vigtige terningslag! ;) )
Bortset fra det er det bare at komme derudad!
What are you, like 80?
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Tissevisse, hvis du ikke kan lide det, er det din smag der er noget galt med. ;)

Lidt mere seriøst, for at optimere chancen for et godt førstehåndsindtryk, vil jeg anbefale det følgende:
  1. Se om ikke du kan få læst den guide i 8 dele som jeg linkede til. Mekanismerne i spillet er ikke spor svære når man kender dem, men det vil givetvis kunne være frustrerende hvis man sidder en gruppe nye spillere og på stedet skal prøve at overskue hvad %!* alle koncepterne i spillet egentlig betyder. Guiden giver et godt indblik i hvordan mekanismerne i spillet fungerer i praksis, og det er en stor fordel hvis mindst en spiller er fortrolig med ikke alene regelteksten, men også hvad den praktiske konsekvens af reglerne er. (Det ovenstående er jo nok en generel sandhed for lidt mere komplekse spil).
  2. Download den nyeste udgave living rules fra spillets Yahoo Groups side. Da der faktisk er fjernet et helt regelkoncept, og da mange regler er blevet clarified, er de levende regler lidt nemmere at at forstå end de trykte. Jeg sender også gerne den nyeste pdf jeg har (5 Mb) til evt. interesserede.
  3. Start med basisspillet (det giver muligvis sig selv ;) ) - der er rigeligt beslutningsrum i basisspillet til at overloade nye spillere. Brug af det store kort, og brug af de avancerede regler vil få enhver begynder i spillet til at brænde sammen (og i hvert fald ikke have en god oplevelse).
  4. Start med "quick-start" setup (de står i reglerne). Kort fortalt starter spillerne med ét af hver af de tre typer kort (thrusters, robonauts, refineries) på hånden. Det lyder ikke som en stor ændring, men den sparer i hvert fald 30-45 minutters fnidder i starten af spillet, inden man overhovedet kommer ud at flyve - og det kan altså sagtens gøre forskellen på et godt og et dårligt førstehåndsindtryk. Da vi spillede i går, vedtog vi desuden at a) Mirror Steamer ikke var med i startkortpuljen, og b) spillerne måtte efter at have kigget på deres startkort bytte et af dem til et andet tilfældigt kort af samme type. Man kan også overveje at lade spillerne starte med lidt mere vand end de 4 WTs man som udgangspunkt starter med (hvilket blot vil kickstarte startspillet yderligere). Der er et par andre husregler vi har snakket om, som man kan overveje af balancehensyn, men jeg er ikke overbevist om at de er nødvendige.
  5. Husk at det trods alt er et Phil Eklund spil! Der er en vis mængde fnidder (men det er nu ikke så galt), og der er ture i spillet hvor man ikke er så aktiv. Der er heller ingen garanti for balance mellem de kort spillerne må komme i besiddelse af, og man kan være uheldig (vigtige terningslag! ;) )
Bortset fra det er det bare at komme derudad!
Tak for de mange gode råd. Jeg vil så småt begynde at kigge på spillet og skal prøve at udnytte din vejledning til en god spiloplevelse!
frouvne, administrator

Image
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Stunke »

'har cyklet 15 km i silende regn og blæsevejr for at betale småpenge for at erhverve mig spillet med regelbogen der starter: "Now the trumpet summons us again..."
Trine har heldigvis fri i morgen så der er ret stor sandsynlighed for at der skal smadres nogen yanks!
It's about playing games, not owning games.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Stunke wrote:'har cyklet 15 km i silende regn og blæsevejr for at betale småpenge for at erhverve mig spillet med regelbogen der starter: "Now the trumpet summons us again..."
Trine har heldigvis fri i morgen så der er ret stor sandsynlighed for at der skal smadres nogen yanks!
Du kunne lave en rask lille quiz for kendere om, hvordan en række regelsæt begynderteksten ....
Jeg ville ikke kunne gætte, hvad du har købt :(
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Helle wrote:
Stunke wrote:'har cyklet 15 km i silende regn og blæsevejr for at betale småpenge for at erhverve mig spillet med regelbogen der starter: "Now the trumpet summons us again..."
Du kunne lave en rask lille quiz for kendere om, hvordan en række regelsæt begynderteksten ....
Jeg ville ikke kunne gætte, hvad du har købt :(
Jeg mener det er et citat af J.F.Kennedy.
spoiler...? wrote:Twilight Struggle...?
Sidst spillet:
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Købte et eksemplar af Cranium Kortspil forleden for at kunne spille det med min søn.
frouvne, administrator

Image
Post Reply