Djengis Con : 23-25. april 2010

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Jeg vil gerne prøve Arkham Horror ... jeg synes, at nogen har tilbudt at introducere det?
Vi har ikke spillet ... men hvis nogen vil være med enten lørdag formiddag eller eftermiddag ... ????
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

Lad os prøve at putte Wars of the Roses: Lancaster vs. York på skemaet fredag aften fra kl. 19 til 22.

Jeg deltager gerne i Antiquity (som jeg allerede er skrevet på til) og Die Macher, der i følge rygterne kommer til at ligge søndag. Endvidere vil jeg gerne introducere til Dune lørdag aften fra kl. 19 til sent (regn med omkring 5 timer). Det ville være dejligt, hvis der kunne være det maksimale og samtidigt optimale deltagerantal (seks) i Dune. :D
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jeg er gerne med til Antiquity, hvis der er plads.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Post by Mikkel »

Helle wrote:Jeg vil gerne prøve Arkham Horror ... jeg synes, at nogen har tilbudt at introducere det?
Vi har ikke spillet ... men hvis nogen vil være med enten lørdag formiddag eller eftermiddag ... ????
Arkham Horror vil fruen og jeg også rigtig gerne prøve. Men har ingen erfaring med det!
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

maxell wrote:Arkham Horror vil fruen og jeg også rigtig gerne prøve. Men har ingen erfaring med det!
Kan du eventuelt give os et ekstra bogstav på din bedre halvdel, så vi kan se forskel på Helle 1 og Helle 2 i skemaet? :)

Jeg har opdateret skemaet. Folk der står på et spil med et spørgsmålstegn udfor, må meget gerne bekræfte at de gerne deltager i det spil i det tidsrum.
Sidst spillet:
Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.

Post by Mikkel »

Stony wrote:
maxell wrote:Arkham Horror vil fruen og jeg også rigtig gerne prøve. Men har ingen erfaring med det!
Kan du eventuelt give os et ekstra bogstav på din bedre halvdel, så vi kan se forskel på Helle 1 og Helle 2 i skemaet? :)

Jeg har opdateret skemaet. Folk der står på et spil med et spørgsmålstegn udfor, må meget gerne bekræfte at de gerne deltager i det spil i det tidsrum.
Ja, selvfølgelig :D
Du kan kalde hende Helle C.

:wink:
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole

Post by Stony »

Vi har et akut behov for nogen der kan introducere Arkham Horror. Dertil lader der til at være tilslutning til Here I Stand, Twilight Imperium III og Railways of the World såfremt nogen skulle være villige til at introducere disse.
Sidst spillet:
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Nu er der efterhånden kun 1½ måned til arrangementet. Så lige en reminder om at såfremt vi afmelder hytten med under en måned tilbage, hænger vi på hele lejen.

Jeg vil derfor også så småt begynde at samle penge ind fra de tilmeldte. Jeg sender en PB rundt til de tilmeldte med konto-oplysninger.
Vi endte med en pris på 280,- pr. deltager, inklusive det at vi betaler os fra den afsluttende rengøring.

Folk må også meget gerne - så snart de ved det - give besked om de ønsker at spise med om fredagen.

Folk der kun tilmelder sig en enkelt dag, bedes oplyse hvilken dag, og hvilke måltider de eventuelt ønsker at deltage i, så jeg kan få et overblik for hvor mange maver der skal fyldes. Prisen blev 60 kroner for deltagelsen, samt 30 kroner pr. måltid.
Sidst spillet:
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Menuen ligger nu nogenlunde fast, og skulle forhåbentlig kunne dække os ind, så der er lidt for enhver smag.

Ris og boller i karry, som undertegnede sørger for.

Tobias står for en skudefuld Lasagne.

Helle laver Emine-suppe.

Sir William har desuden tilbudt at lave noget hjemmebag, så der er friskbagt morgenbrød, og kan tilføje flutes, som sikkert vil gå fint til både lasagne og suppe.
Sidst spillet:
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Og så spiller vi vel om opvasken, borddækning og afrydning?? 8) :wink:
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Sir William wrote:Og så spiller vi vel om opvasken, borddækning og afrydning?? 8) :wink:
Borddækning er nok til at overskue. Sæt en stabel tallerkner, og folk tager den øverste og øser op.
Afrydning kan nok arrangeres, så folk selv afleverer deres tallerken og bestik i de bakker der skal sættes i opvaskemaskinen.
Opvaskemaskinen er en industriopvaskemaskine, der ordner en bakkefuld på 5-10 minutter, hvorefter den bare tages ud og man lægger et viskestykke over. Varmen sørger for at det tørrer af sig selv. Efter det er blevet tørt, skal det bare stilles ind i skabet igen.

Jeg tror ikke vi får det meget nemmere end det. Det er ikke mere end et par frivillige hænder klarer på et blikøje. :)
Sidst spillet:
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Vi har et akut behov for nogen der kan introducere Arkham Horror
Jeg tror at folks erfaring med AH er meget polariseret - enten har man ikke prøvet det, eller også har man spillet det en masse gange - og normalt for coop-spil er det ikke en for god cocktail at blande folk fra de to grupper i samme spil.

Hvis der er interesse for det, vil jeg derfor gerne stå for et "Arkhom Horror for begyndere". Jeg ejer selv spillet og har (ved flere lejligheder ;) ) sat mig godt ind i reglerne, men har altså ikke spillet det endnu. Var det noget; et Arkham Horror spil kun for folk der ikke har spillet det før? Så kan alle de erfarne AH'ere stå ved sidelinien og grine af os, når vi spiller dumt og uerfarent. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Jeg tror at folks erfaring med AH er meget polariseret - enten har man ikke prøvet det, eller også har man spillet det en masse gange - og normalt for coop-spil er det ikke en for god cocktail at blande folk fra de to grupper i samme spil.

Hvis der er interesse for det, vil jeg derfor gerne stå for et "Arkhom Horror for begyndere". Jeg ejer selv spillet og har (ved flere lejligheder ;) ) sat mig godt ind i reglerne, men har altså ikke spillet det endnu. Var det noget; et Arkham Horror spil kun for folk der ikke har spillet det før? Så kan alle de erfarne AH'ere stå ved sidelinien og grine af os, når vi spiller dumt og uerfarent. :)
Det lyder glimrende, Jens ... jeg tror faktisk, at dem der nu er interesserede ikke har spillet før ... så forslaget går glimrende i tråd med virkeligheden :D
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

Helle wrote:
Jens_Hoppe wrote:

Det lyder glimrende, Jens ... jeg tror faktisk, at dem der nu er interesserede ikke har spillet før ... så forslaget går glimrende i tråd med virkeligheden :D
Super ide, Jens!
Den er vi med på. Og de andre kan så grine lige så meget de vil af os :D
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Lyder som en rigtig god ide, så er der ikke nogen af os der føler os "dummere" end de andre. Vi startet alle fra bunden og lære derfra.

Super ide.
Post Reply