Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 936 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Mik wrote:[...] Hvorfor har mon ikke skrevet mere om dette spil i dette forum?
Tja, endnu har jeg kun nået at spille det en enkelt gang og det står bestemt højt på listen over spil, jeg gerne ville spille igen snarest muligt. Men da jeg som udgangspunkt tænker det som et to-personers spil, er der ikke så mange muligheder for at få det på bordet, særligt fordi det ville være rart at gøre sig erfaringer med den samme medspiller, da reglerne løbende introduceres i løbet af scenarierne. Det var temmelig bøvlet at sætte spillet op første gang, da spil-pladen sammensættes af en lang række større og mindre brikker. Det vil nok med tiden være mindre bøvlet, men jeg kan ikke forestille mig, at det bliver en strømlinet proces. Så der skal sættes god tid af til et spil. Men bortset fra dette var jeg meget imponeret over første spil, der var med et meget barberet regelsæt, da det var det første introduktionsscenarie.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Fik i går Uluru på hylden, som jeg ser frem til at få prøvet. Jeg havde af en eller anden grund forestillet mig, at det var et spil i Kosmos' to spillers serie og var lidt skuffet over at modtage en stor æske.
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Frouvne om [i]Earth Reborn[/i] wrote:Tja, endnu har jeg kun nået at spille det en enkelt gang og det står bestemt højt på listen over spil, jeg gerne ville spille igen snarest muligt. Men da jeg som udgangspunkt tænker det som et to-personers spil, er der ikke så mange muligheder for at få det på bordet, særligt fordi det ville være rart at gøre sig erfaringer med den samme medspiller, da reglerne løbende introduceres i løbet af scenarierne. Det var temmelig bøvlet at sætte spillet op første gang, da spil-pladen sammensættes af en lang række større og mindre brikker. Det vil nok med tiden være mindre bøvlet, men jeg kan ikke forestille mig, at det bliver en strømlinet proces. Så der skal sættes god tid af til et spil. Men bortset fra dette var jeg meget imponeret over første spil, der var med et meget barberet regelsæt, da det var det første introduktionsscenarie.
Nå ja. Jeg ser udelukkende scenarierne som en hjælp til at lære spillet lidt efter lidt. Men min tiltrækning til spillet er definitivt det geniale SAGS = Scenario Auto-Generating System, der gør det muligt at spille spillet alle mod alle med op til 4 spillere, og hvor oplægningen er en integreret del af spillet.

I øvrigt har Dennis Gadgård givet følgende set-up tider for oplægning af de første scenarier, baseret på at brikker ligger klar på bordet i deres respektive bunker (som pakket i kassen):

Scenario 1 - 6:20
Scenario 2 - 5:00
Scenario 3 - 4:02
Scenario 4 - 6:25

Kassen er iøvrigt genial. Det er første gang jeg har set et så komplekst spil hvor alting har sin egen plads, og ovenikøbet kan blive liggende under transport.
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Mik wrote:
Frouvne om [i]Earth Reborn[/i] wrote:Tja, endnu har jeg kun nået at spille det en enkelt gang og det står bestemt højt på listen over spil, jeg gerne ville spille igen snarest muligt. Men da jeg som udgangspunkt tænker det som et to-personers spil, er der ikke så mange muligheder for at få det på bordet, særligt fordi det ville være rart at gøre sig erfaringer med den samme medspiller, da reglerne løbende introduceres i løbet af scenarierne. Det var temmelig bøvlet at sætte spillet op første gang, da spil-pladen sammensættes af en lang række større og mindre brikker. Det vil nok med tiden være mindre bøvlet, men jeg kan ikke forestille mig, at det bliver en strømlinet proces. Så der skal sættes god tid af til et spil. Men bortset fra dette var jeg meget imponeret over første spil, der var med et meget barberet regelsæt, da det var det første introduktionsscenarie.
Nå ja. Jeg ser udelukkende scenarierne som en hjælp til at lære spillet lidt efter lidt. Men min tiltrækning til spillet er definitivt det geniale SAGS = Scenario Auto-Generating System, der gør det muligt at spille spillet alle mod alle med op til 4 spillere, og hvor oplægningen er en integreret del af spillet.

I øvrigt har Dennis Gadgård givet følgende set-up tider for oplægning af de første scenarier, baseret på at brikker ligger klar på bordet i deres respektive bunker (som pakket i kassen):

Kassen er iøvrigt genial. Det er første gang jeg har set et så komplekst spil hvor alting har sin egen plads, og ovenikøbet kan blive liggende under transport.
For pokker Mik, skal lade være med at se hvad du har købt, først castle ravenloft og nu Earth Reborn.. skal bare lige have fundet et sted at købe spillet :-) virker ikke som et spil der tit vil blive solgt brugt..
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Mik wrote:[...] Nå ja. Jeg ser udelukkende scenarierne som en hjælp til at lære spillet lidt efter lidt. Men min tiltrækning til spillet er definitivt det geniale SAGS = Scenario Auto-Generating System, der gør det muligt at spille spillet alle mod alle med op til 4 spillere, og hvor oplægningen er en integreret del af spillet.[ [...]/quote]

Jeg har slet ikke fået set nærmere på SAGS... men det lyder bestemt tiltrækkende og det er da også mit håb, at slippe fri af de indledende scenarier, så spillet virkelig folder sig ud. Og det tror jeg bestemt, der er mulighed for det kan!

Mik wrote:[...] I øvrigt har Dennis Gadgård givet følgende set-up tider for oplægning af de første scenarier, baseret på at brikker ligger klar på bordet i deres respektive bunker (som pakket i kassen):

[...]
Scenariet 3... det var godt nok en præcis tidsangivelse! :D Det var nogle helt andre opsætningstider, vi var ude i. Men vi begik nok også den store fejl, at vi pakkede spillet ud for første gang samtidig med at vi satte spillet op. Og det var helt sikkert en alt for usystematisk tilgang til det problem.
frouvne, administrator

Image
Wuffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Wuffer »

Har lige købt Mansions of Madness af Hoppe og glæder mig rigtig rigtig meget til at få læst reglerne og spillet det den kommende weekend (i sommerhus med nogle gode venner).

Til weekenden har jeg ligeledes købt udvidelsen til Pandemic (on the brink).

Derudover vil jeg gerne have fat i enten D&D Castle Ravenloft eller Wrath of Ashardalon Board Game og nu er jeg så også faldet lidt for Earth Reborn - ahm altså..
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Så kom udvidelsen til Ascension: "Return of the Fallen".
Og 5 sekunder efter at have åbnet pakken fortrød jeg købet - det må være ny rekord!

Det er stort set intet interessant ved denne udvidelse, som i virkeligheden blot at det samme spil udgivet en gang til, med lidt ny grafik, og et par enkelte kort med nye powers. Æsken indeholder basiskort til to spillere plus regler, så man ikke behøver at købe grundspillet - eller os der har det kan så spille med op til 6 spillere. Ho-hum!
De nye kort er lidt mindre end de oprindelige, og på tyndere karton, så kortlommer er en nødvendighed. Men bortset fra en enkelt ny FATE-regel er kortene blot 'mere af det samme'. Fnys! 3/10
Image
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Mik wrote:Så kom udvidelsen til Ascension: "Return of the Fallen".
Og 5 sekunder efter at have åbnet pakken fortrød jeg købet - det må være ny rekord!

Det er stort set intet interessant ved denne udvidelse, som i virkeligheden blot at det samme spil udgivet en gang til, med lidt ny grafik, og et par enkelte kort med nye powers. Æsken indeholder basiskort til to spillere plus regler, så man ikke behøver at købe grundspillet - eller os der har det kan så spille med op til 6 spillere. Ho-hum!
De nye kort er lidt mindre end de oprindelige, og på tyndere karton, så kortlommer er en nødvendighed. Men bortset fra en enkelt ny FATE-regel er kortene blot 'mere af det samme'. Fnys! 3/10
Det var da ærgerligt.

Har fået Ascension til Ipad, så har indenfor den sidste uge lært spillet at kende. Og det var helt gratis. Udemærket spil for to spillere, og AI spiller fornuftigt, i forhold til det niveau jeg er på.
Image
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Ascension er også et godt spil på iOS. Der er også en betalt udgave, hvor man kan spille med sine gamecentervenner over nettet. Den er jeg i hvert fald rigtig glad for!
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Brichs wrote:Ascension er også et godt spil på iOS. Der er også en betalt udgave, hvor man kan spille med sine gamecentervenner over nettet. Den er jeg i hvert fald rigtig glad for!
Når man køber den fulde version af Ascension, er der så tre grader af styrke på computerspillerne, eller kun de to som der er i lite versionen?
Image
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

akwlinka wrote:
Brichs wrote:Ascension er også et godt spil på iOS. Der er også en betalt udgave, hvor man kan spille med sine gamecentervenner over nettet. Den er jeg i hvert fald rigtig glad for!
Når man køber den fulde version af Ascension, er der så tre grader af styrke på computerspillerne, eller kun de to som der er i lite versionen?
Har lige prøvet....umiddelbart stadig kun to, hvilket jeg finder lidt mystisk...
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Endnu et par pakker er ankommet i løbet af det sidste par dage, men jeg ventede med at hente dem til i dag, så jeg skulle bevæge ud i regnvejr - og væk fra Tour de France-TVet :)

Første pakke var en rulle fra Zazzle.se. Efter en undersøgelse af priserne kunne jeg konstatere at man betaler det samme uanset om man handler i England, Tyskland eller Sverige, og da det formodentligt ville være lettere at klage over en svensk sælger (hvis jeg blev opkrævet moms af postvæsenet) valgte jeg disse. Heldigvis var der ingen problemer, og jeg er nu den glade ejer af et flot kvadradisk kort over et afsnit af rummet (det ydre) som passer fint til Ascending Empires., hvis jeg skulle blive træt af 'magnetfelterne' på det oprindelige bræt.

Mere vigtigt var en kæmpeplakat af kortet til Kriegbot (Sierra Madre). Det har hele tiden været mit ønske at forstørre kortet, så det passer til de miniaturer jeg har købt for lang tid siden. Men det tager jo tid, så...
Heldigvis passer denne kæmpeposter (90x110) perfekt til spillet, så nu skal jeg blot finde plads omkring bordet til alle hjælpemidler, kort og brikker...

Den anden pakke indeholdt to spil:
Dels Mansions of Madness, som jeg nok lader gå videre til Martin B. Johannesson.
Det andet spil beholder jeg selv: Godzilla: Kaiju World Wars.
Dette spil fra Toy Vault er designet af Richard Berg (Blackbeard), hvis ivrighed for detaljer jeg aldrig rigtig har været begejstret for. Men da han jo her dels er begrænset af den japanske filmmytologi, og dels har begået et spil for et firma der laver familiespil, er der et minimun af regler.

Spillet indeholder et spilleplade over en by med lige gader som passer perfekt til kvadatiske felter: Tokyo/New York. Husene bygges op af kvadratiske plastikplader - tænk Torres-brikker uden ben - som kan stables til skyskrabere. Og når husene ødelægges virker bagsiden som en ruin-hob. Kortene er fine, men skal nok i kortlommer, og papbrikkerne til militærkøretøjer og specialbygninger er af tyndt pap, som fungerer, men godt kunne have af en lidt tykkere kvalitet. Jeg er sikker på at kampvogne og lastbiler let kan udskiftes med brikker fra AXIS & ALLIES eller lign.

Det bedste ved spillet er naturligvis de fire monstre: Godzilla, Rodan, Gigan og King Ghidorah, som er fuldt bemalede miniaturer, 6 cm høje, med deres egne huller i indlægget. Nu skal det så blive sjovt at finde ud af om det er for barnagtigt eller...

Image
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Det er muligt at Berg rummer mere alsidighed end jeg først troede. Jeg havde ikke regnet med at skulle opleve ordene "Richard Berg" og "Familiespil" brugt sammen.
Sidst spillet:
Image
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Brichs wrote:
akwlinka wrote:
Har lige prøvet....umiddelbart stadig kun to, hvilket jeg finder lidt mystisk...

Har undersøgt nærmere. Det er ikke med i app'en lige PT, men det kommer som en update "snart"
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Stony wrote:Det er muligt at Berg rummer mere alsidighed end jeg først troede. Jeg havde ikke regnet med at skulle opleve ordene "Richard Berg" og "Familiespil" brugt sammen.
Præcis! Jeg var ved at falde ned af stolen da jeg læste følgende bemærkning.
Ord jeg aldrig havde troet jeg skulle høre fra Richard Berg:

Design Note:Fires cannot be put out, nor do they spread.
Too much detail, too time-consuming, and this is not a
game about fire-fighting. The players have enough problems.

Måske er der stadig håb for den aldrende herre? :wink:
Image
Post Reply