Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Tirsdag ankom en pakke indeholdende
Thunderstone Dragonspire, Thunderstone Doomgate Legion og Thunderstone Thornwood Siege.

Noget af et inkøb når man ellers ikke har store tanker om grundspillet!
Men Wraths of the Elements fik mig faktisk til et synes bedre om spillet, selvom der der stadig er mange problemer med reglerne - og ikke mindst tilfældighederne som kan ødelægge den bedste plan.
Men jeg fandt jo ud at mange af de nye elementer fjerner spillet fra Dominion (på tide!) og hjælper til med at få større indflydelse på sin skæbne. Stadig mange kort som gør det modsatte, men dem kan jeg jo så lade være med at bruge.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Jeg fornemmer andetsteds på dette forum, at jeg ikke er ene om at have modtaget The Lord of the Rings: The Card Game - The Hunt for Gollum. I en anden pakke ankom Omen: A Reign of War, der nok er knap så mange, der har modtaget idag. :)
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

I går ankom Wiraqocha, der vel nærmest må betegnes som et impulskøb. Det ser godt ud - det håber jeg så også, det er! :)
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Endelig kom det længede ventede Rune Age fra FFG. Det er deres svar på Martin Wallace's A Few Acres of Snow: dvs. et krigsspil hvor man opbygger sin personlige kortbunke undervejs. Æsken var bemærkelsesværdig lille for et FFG spil, men det passer mig fint. Håber dog at der trods alt kommer en udvidelse eller to.

Spillet udmærker sig ved at have fire scenarier:
Runewars, hvor sidste overlevende mand vinder.
The Catalysm, hvor alle arbejder sammen mod en fælles fjende.
The Monument, hvor der ikke slås mod hinanden, men kæmper om at få mest guld.
og grundscenariet Resurge of the Dragonlords, hvor man er fælles om at kæmpe imod en fælles fjende, men også slås indbyrdes.

Hvert scenario bruger nogle få specifikke neutrale kort, samt en stak begivenhedskort samt nogle mål. Derudover har hver faktion altid sine egne personlige kort, som ligger til erhvervelse i spillerens barakker.

Selvom jeg ellers ikke har den store tiltro til FFG's designer Corey Konieczka efterhånden, skal spillet alligevel have en chance. Forhåbentlig giver kortopbygningsdelen den del jeg savnede i Ringenes Herre-spillet.
Men det bliver først på tirsdag. Suk.
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Frouvne wrote:I går ankom Wiraqocha, der vel nærmest må betegnes som et impulskøb.
Det er det vel altid :?:
Ihvertfald for mig...
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Mik wrote:[...] Spillet udmærker sig ved at have fire scenarier:
Runewars, hvor sidste overlevende mand vinder.
The Catalysm, hvor alle arbejder sammen mod en fælles fjende.
The Monument, hvor der ikke slås mod hinanden, men kæmper om at få mest guld.
og grundscenariet Resurge of the Dragonlords, hvor man er fælles om at kæmpe imod en fælles fjende, men også slås indbyrdes. [...]
På papiret ser det jo interessant ud, så det skal blive interessant at høre lidt mere om, hvordan (og om) det så fungerer i praksis. :)
Mik wrote:
Frouvne wrote:I går ankom Wiraqocha, der vel nærmest må betegnes som et impulskøb.
Det er det vel altid :?:
Ihvertfald for mig...
Jeg kan desværre ikke prale af at foretage al den research, som jeg egentlig syntes, jeg burde foretage før mine indkøb. Men ofte klamrer jeg mig dog til nogle indikationer, der kan forsvare mine indkøb (designer, reviews, *fede* billeder :roll: eller andet...)
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

A Few Acres of Snow ankom i dag.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Var til dragefestival i Liseleje idag, hvor der også var kræmmermarked både for voksne og børn.

Så efter en times drageflyvning var vi forbi boderne og fik os reddet følgende spil

- Samurai 20 kr.
- Bonanza kortspil 5 kr.
- Ali Baba 10 kr
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Sir William wrote:Var til dragefestival i Liseleje idag, hvor der også var kræmmermarked både for voksne og børn.

Så efter en times drageflyvning var vi forbi boderne og fik os reddet følgende spil

- Samurai 20 kr.
- Bonanza kortspil 5 kr.
- Ali Baba 10 kr
De to første er i hvert fald alle pengen værd, og lidt til.
Jeg kender kun Ali Baba far legetøjsforretningerne, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Tillykke med købet.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Var til børnekræmmemarked i Solrød i dag og reddede mig "Troldsmandens labyrint" til 20 kr. Der var ikke så mange andre spil der lige sagde vauw ud over måske LEGO Creations.
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Så lykkdes det at få fat i Troyes med bonuskort. Det skal checkes ud på spisebordet så jeg har styr på reglerne, og med til Consim i september.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Memoir 44

Post by Legius »

Idag ankom den første af 2 pakker fra staterne. denne indeholdt Quarriors!, Conquest of Planet Earth, Gosu, Ascension: Return of the Fallen, the Resistance, Innovation, Ascending Empires, For Sale og diverse sleeves. Så håber jeg bare at de også kommer på bordet i den næste tid.
Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Caniggia »

Legius wrote:Idag ankom den første af 2 pakker fra staterne. denne indeholdt Quarriors!, Conquest of Planet Earth, Gosu, Ascension: Return of the Fallen, the Resistance, Innovation, Ascending Empires, For Sale og diverse sleeves. Så håber jeg bare at de også kommer på bordet i den næste tid.
Hvad blev slutkursen for købet? Overvejer også en snarlig transatlantisk handel igennem shopusa, men er usikker på, hvor dyrt det bliver.
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Memoir 44

Post by Legius »

Jeg gik ogsså igennem Shopusa og kursen ente på 7.50 så jeg mener jeg har gjort en god handel f.eks kostede Innovation under 140.- med fragt og told
Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Caniggia »

Legius wrote:Jeg gik ogsså igennem Shopusa og kursen ente på 7.50 så jeg mener jeg har gjort en god handel f.eks kostede Innovation under 140.- med fragt og told
Ja, det lyder ikke så dumt. Fik du dem fragtet via skib eller fly?
Post Reply