Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Hvad har du købt idag?
Har lige købt 6 tændstiksæsker, og lavet huller idem, så jeg nu har 2x3 skibe til War Galley.
Håber på at få spillet det i morgen.
Håber på at få spillet det i morgen.
Jeg var forbi Fantask i går, da jeg lige havde 1½ time at brænde af i midtbyen. Jeg faldt over War of Wonders, et 2-personers superhelte LCG jeg aldrig har hørt om før. Da BGG kun havde 14 ratings, og 15 owners blev jeg intrigued, og tænkte jeg hellere måtte hive det med hjem - specielt da prisen ikke var til at slå. Jeg gklæder mig til at få det prøvet, men ved ikke om jeg decideret synes det ser fantastisk ud 

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Torsdag: POX: Save the People
Fredag: Timeline: Inventions
Fredag: Timeline: Inventions
frouvne, administrator

Der ligger en pakke fra fantask og venter på mig med:
Kill Doctor lucky
Zombie Fluxx
Alea Iacta Est
og Forbidden Island
Kill Doctor lucky
Zombie Fluxx
Alea Iacta Est
og Forbidden Island
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Quarriors! Quaxos Promo Cards
The Resistance: Replacement Plot Cards
The Resistance: Replacement Plot Cards
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Så ankom mit Space Empires: 4X endelig tidligere på ugen, efter at have været en ekstra tur frem og tilbage.
Første gang spillet ankom til landet, modtog jeg besked fra PostDanmark, at de gerne ville se en faktura. Det havde jeg ikke, så jeg sendte en kopi af den bekræftelsesemail jeg havde modtaget fra GMT, og skrev at fakturaen formodentligvis lå i æsken, og at de skulle være velkomne til at åbne den for at få fat i den.
Jeg fik en bekræftelse, at det ville tage dem 6-8 dage at behandle forsendelsen. Da den tid var gået, kontaktede jeg dem, for at høre hvor pakken blev af, blot for at få at vide at den var sendt retur. Damen kunne se at de havde underrettet mig EFTER den dato den stod til at være gået retur. Altså ingen chance for at reagere på noget, selv om jeg så rent faktisk havde modtaget beskeden. *suk*
Jeg kontaktede GMT's kundeservice, og forklarede at jeg fortsat var interesseret i spillet, men at det desværre var gået retur. Det var ikke noget problem. De sendte det igen. Selv om jeg spurgte til om jeg skulle betale porto en gang til - hvilket jeg oprindelig blev faktureret $12,00 for - ville de ikke have noget. Det ankommer mindre end en uge senere med luftpost. Det har kostet dem $41 at sende det med luftpost. Næsten det samme som de har fået for hele spillet. Til gengæld kom det denne gang direkte til mig udenom PostDanmarks deklareringsafdeling, selv om æsken var behørigt markeret som "merchandise" og pakkens værdi fremgik af den påklistrede seddel.
En gang imellem forstår jeg ikke verden. Men jeg kan vel ikke rigtig være utilfreds med situationen.
Første gang spillet ankom til landet, modtog jeg besked fra PostDanmark, at de gerne ville se en faktura. Det havde jeg ikke, så jeg sendte en kopi af den bekræftelsesemail jeg havde modtaget fra GMT, og skrev at fakturaen formodentligvis lå i æsken, og at de skulle være velkomne til at åbne den for at få fat i den.
Jeg fik en bekræftelse, at det ville tage dem 6-8 dage at behandle forsendelsen. Da den tid var gået, kontaktede jeg dem, for at høre hvor pakken blev af, blot for at få at vide at den var sendt retur. Damen kunne se at de havde underrettet mig EFTER den dato den stod til at være gået retur. Altså ingen chance for at reagere på noget, selv om jeg så rent faktisk havde modtaget beskeden. *suk*
Jeg kontaktede GMT's kundeservice, og forklarede at jeg fortsat var interesseret i spillet, men at det desværre var gået retur. Det var ikke noget problem. De sendte det igen. Selv om jeg spurgte til om jeg skulle betale porto en gang til - hvilket jeg oprindelig blev faktureret $12,00 for - ville de ikke have noget. Det ankommer mindre end en uge senere med luftpost. Det har kostet dem $41 at sende det med luftpost. Næsten det samme som de har fået for hele spillet. Til gengæld kom det denne gang direkte til mig udenom PostDanmarks deklareringsafdeling, selv om æsken var behørigt markeret som "merchandise" og pakkens værdi fremgik af den påklistrede seddel.
En gang imellem forstår jeg ikke verden. Men jeg kan vel ikke rigtig være utilfreds med situationen.
Sidst spillet:

- Sir William
- 1000+ indlæg
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
På en søndagssmuttur til Viking Con, kom jeg hjem med et eksemplar af hhv 7 Wonders samt Florenza.
Sidst spillet:

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Nu kan man jo ikke udelukke, at fejlen i første omgang opstår fordi GMT ikke har opgivet tilstrækkelige eller korrekte oplysninger i.f.m. deklarationen. Men dermed ikke sagt, at PostDanmark har handlet elegant. Selv har jeg p.t. en forsendelse liggende hos PostDanmark, hvor afsenderen har afgivet utilstrækkelige oplysninger. Og det er jo ikke PostDanmarks skyld. Men det er til gengæld super-irriterende, at det nærmeste de kan komme beskrivelsen af indholdet er, at der er tale om Computerspil, hvilket helt sikkert ikke er tilfældet. Når man så skriver til dem og beder om uddybende oplysninger, sender de standardsvar a la: "Goddag mand, økseskaft". I forvejen har de nok ikke den største stjerne hos særlig mange af os. Én ting er, at man skal betale moms af sine indkøb og at de for at udføre denne service påfører én et horribelt gebyr, men at de så ikke kan være mere specifikke i deres angivelse af afsender end "Internationalt Postcenter", syntes jeg er en hån mod forbrugerne!Sir William wrote:Det er da afsindig god service fra GMT mens mindre god fra PostDanmark.

frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
Jeg har længe danset rundt om den varme grød, men vurderet at jeg ikke rigtig havde plads. Det har jo ændret sig nu, så jeg har omsider bestilt et Crokinole bræt. Nu venter jeg spændt på at modtage det. 

Sidst spillet:

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Hvem har produceret det bræt, du har valgt?Stony wrote:Jeg har længe danset rundt om den varme grød, men vurderet at jeg ikke rigtig havde plads. Det har jo ændret sig nu, så jeg har omsider bestilt et Crokinole bræt. Nu venter jeg spændt på at modtage det.
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
Tischlerei Knels & Jeske GmbH.Frouvne wrote:Hvem har produceret det bræt, du har valgt?
Jeg valgte deres Blue Moon model.
Sidst spillet:

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Det ser nydeligt ud! Det håber jeg, at få lejlighed til at se nærmere på ved lejlighed!Stony wrote:Tischlerei Knels & Jeske GmbH.Frouvne wrote:Hvem har produceret det bræt, du har valgt?

frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Virkelig? Tja. Efter et enkelt spil skal jeg ikke nyde mere end sidstnævnte. Det er mit for kort til.Stony wrote:På en søndagssmuttur til Viking Con, kom jeg hjem med et eksemplar af hhv 7 Wonders samt Florenza.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Det er magen til mit, og lavet af min gode ven Hans Reinholdts svoger. De startede firmaet for en del år siden efter Mr. Crokinole's kyndige vejledning - så tør godt garantere at brættet er tilfredsstillende!Frouvne wrote:Det ser nydeligt ud! Det håber jeg, at få lejlighed til at se nærmere på ved lejlighed!Stony wrote:Tischlerei Knels & Jeske GmbH.Frouvne wrote:Hvem har produceret det bræt, du har valgt?