Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

Ankom til Essen her til aften ca kl 17:30 og valgte sammen med hustruen og vælte over til messen for at sikre os indgangsbilletter så vi ikke skal stå i kø i morgen, men kunne ikke nære os for at gå en lille tur derinde (jo første gang på stedet) og blev mildest talt en smule overvældet over støj, mennesker og alt for mange brætspil. Jeg endte i AP mode hvor jeg ikke kunne sige øb eller bøv til om vi skulle have spil med til i aften, men det endte da med et par stykker.

- Innovation
- Stone age expansion
- Pictomania
- 7 wonders Catan expansion

eller ok, de to af dem var konen vist mest i føresædet for, innovation var mit eneste sikre valg her sammen med Catan. Glæder mig allerede som et lille barn til i morgen hvor der er mere tid til at gå og snuse, har fået bestilling fra DK på Kingdom Builder, så den må jeg hellere få hapset hernede. og er lidt hemmeligt på udkig efter Dungeon Lords, men den var allerede udsolgt fra udgiveren, og har kun set den på tysk efterfølgende, men dungeon petz kunne også være en løsning :-)
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Modtog i dag en pakke med et par længe ventede spil: Confusion: Espionage and Deception in the Cold War og Summoner Wars: Master Set. Confusion: Espionage and Deception in the Cold War er allerede blevet testet og det var bestemt ventetiden værd! :D
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Oseali wrote:Ankom til Essen her til aften ca kl 17:30 og valgte sammen med hustruen og vælte over til messen for at sikre os indgangsbilletter så vi ikke skal stå i kø i morgen,
Fandt en Eventim-butik i Dortmund, allerede om mandagen, og den sølle Euro det kostede i gebyr var alle pengene værd. Så fremover køber jeg mit adgangskort ned i byen inden messen åbner!
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Oseali wrote:Ankom til Essen her til aften ca kl 17:30 og valgte sammen med hustruen og vælte over til messen for at sikre os indgangsbilletter så vi ikke skal stå i kø i morgen,
Fandt en Eventim-butik i Dortmund, allerede om mandagen, og den sølle Euro det kostede i gebyr var alle pengene værd. Så fremover køber jeg mit adgangskort ned i byen inden messen åbner!
Det lyder som et godt staldtips. Det havde været rart at kende til sidste år, hvor det gik helt galt med deres billet-systemer.
frouvne, administrator

Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Blev fristet af Tinners Trail og Railways of England and Wales i Fantask i dag.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Post by Foppwin »

Der var børneloppemarket i Frederikssund i dag, og det blev til Myretuen, labyrinth og labyrinth junior. 30 kr. i alt :)

Så skulle børnene være underholdt. :)
Danny

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Var forbi Fantask for at sige tillykke og kunne jo næsten ikke være bekendt at forlade butikken tomhændet på sådan en festdag: Mansions of Madness: The Silver Tablet og Sake & Samurai.
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Frouvne wrote:
Mik wrote:
Det lyder som et godt staldtips. Det havde været rart at kende til sidste år, hvor det gik helt galt med deres billet-systemer.
Det var netop derfor at jeg i år gjorde noget for at støve billetstedet op.
Nu købte jeg godt nok min billet i Dortmund, men der er 9 steder i Essen. De kan alle lokaliseres ved at gå ind på http://www.eventim.de og søge på "Essen".
For folk som bor tæt på messen vil Grugahallen lige ved siden af messen være det oplagte indkøbssted: der er åbent dagligt 10-18, lørdag 10-13, så næste år køber jeg den onsdag eftermiddag, når jeg alligevel går hjem fra messen efter mit sneak-peak...
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Var forbi Fantask for at sige tillykke og kunne jo næsten ikke være bekendt at forlade butikken tomhændet på sådan en festdag: Mansions of Madness: The Silver Tablet og Sake & Samurai.
Enig! Vi var også forbi for at købe et par tindukker og rollespilsbog til Jens, og så måtte vi jo også have et par brætspil. Det blev til Gears of War samt Orcs vs. Elves.
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Memoir 44

Post by Legius »

Så er jeg kommet hjem fra Essen med en lille bunke spil, så må tiden jo også vise hvilke der faktisk er noget værd.

Evolution: the origin of species
Eaten by Zombies
Shitenno
Last Will
the Ares Project
Toc Toc Woodman
Terra Evolution
Regents
Vanuatu
Fortuna
Eragra
Kingdom Builder
Cite
Hawaii
Bios Megafauna
Tournay
Flash point
Reef Encounter
Upon a Salty Ocean
London
a Few Acres of Snow
Alba Longa
Dark Minions
Carson City
Space Maze
Panic Station
Dragons Gold
Sake and Samurai
Da ist der Wurm Drin
Expedition Dino
Numenko(begge versioner)
Level X
Fjorde
Pergamemnon
PAX
Onirim
Master Merchant
String Railway Transport
L'Aventure c'est DUR!
Get Bit
Dōbutsu Shōgi
Dungeon Petz
Quebec
Dungeon Fighter

og selvfølgelig en masse promotional ting og sager(og sikkert et spil eller to jeg har glemt)
Håber på at kunne komme til After Essen og vise et enkelt spil frem
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Fornem høst. :)

Efter et lille oprydningssalg, belønnede jeg mig selv med et par nyerhvervelser.

Eclipse
Stalag 17
Chaos in the Old World, the Horned Rat expansion

...og det bliver nok til et par stykker mere fra årets messe.
Sidst spillet:
Image
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Er også hjemvendt fra Essen, med en lille portion spil i kufferterne (og håndbaggagen ;) )

The Lord of the Rings: The Card Game
Runebound: Mists of Zanaga
Zombie in my Pocket
Space Bastards
Thunderstone: Thornwood Siege
Small World Tunnels
Paperclip Railways (+pre-order bonus +first 50 customer bonus)
Space Maze (+Space Maze Rollercoaster)
Wiraqocha (det eneste spil der brød vores "max 35 euro pr game"-regel)
Eaten By Zombies!
Panic Station (+Panic Station: Survival Kit mini-expansion)
TieBreaker
L'Aventure c'est dur
Mac Robber
Good Question!
Valdora Extra
Dungeon Fighter
The Adventurers: The Temple of Chac
Pickomino
Flash Point: Fire Rescue
Flash Point: Fire Rescue Urban Structures
Alba Longa (+mini-expansion "The Sentinels)
Reef Encounter
Qwirkle
Thunderstone: Wrath of the Elements
Space Mission
Helvetia
Get Bit!
Rising Kings

Og til sidst Warcraft: Board Game Expansion Set til David (glorn) - for 2.50 euro
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg fortsatte min shopping spree idag, og bestilte Warriors and Traders.
Sidst spillet:
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Bare et lille uskyldigt spørgsmål :oops: til alle jer der har været i Essen og er kommet hjem med bilen fuld af spil.

1. Hvor får I plads til dem alle sammen især derhjemme?
2. Hvornår finder I tid til at læse regler og få dem spillet?
3. Hvordan kan I overskue at købe så mange på en gang?
4. Er de alle planlagte eller er der også en del impulskøb imellem?

For mit eget vedkommende, så tænker jeg altid en ekstra ekstra ekstra gang inden jeg køber noget, både om det er nice to have or need to have, om jeg vil får det spillet eller om det er noget for dem som jeg som regel spiller med. Så med den beslutningsproces så ville jeg have en naturlig begrænsning på en sådan messe. Men igen, så ville jeg jo nok "hamstre" hvis jeg så nogle gode "tilbud".

Plus det er mange penge vel at binde i en masse spil, som man måske så slet ikke får spillet.

Slutteligt, bliver man bare revet med sådan et sted og bare får lyst til at købe købe købe eller er det muligt at begrænse sig?? (Kan jo altid vælge at redefinere ordet begrænse, hvis man har købt 25+ spil :lol:
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

For mit eget vedkommende kom jeg hjem med 10 spil fra Essen, hvilket i min optik faktisk var en del. det var første gang jeg var med dernede, og blev lidt revet med af stemningen, især når man går rundt i hallen, og så ser Innovation til 20€ så betaler man bare manden og putter spillet i tasken :-)

Jeg havde på forhånd planlagt at kigge på udvalgte spil til en værdi af ca 600€ (endte med at bruge ca 140€) så jeg havde en liste at gå ud fra som var researched på forhånd, men de fleste af spillene dernede (Mondo, Ticket to ride Asia, Innovation, Pictomania) var ikke på forhånd planlagte :-)

Jeg læste alle reglerne på hotellet, så havde ikke de store problemer med det, samtidig fik jeg spillet et par spil på messen hvor der er udemærkede regelforklarere. Overvejede at tage et spil yugi something, blot fordi at alle dem der var fra firmaet var søde piger :-)

Det er faktisk sværere at begrænse sig end bare købe løs, for der er simpelthen spil alle vegne, så i mit tilfælde den anden dag havde jeg en ikea pose med som det bare blev proppet i :-) slet ikke svært at købe for meget, langt svære at begrænse sig..
Image
Post Reply