Er det nu blevet et krav?Sir William wrote:2. Hvornår finder I tid til at læse regler og få dem spillet?

Er det nu blevet et krav?Sir William wrote:2. Hvornår finder I tid til at læse regler og få dem spillet?
Jeg har 3-4 møbler, der kun er til brætspil. 2 i stuen, 2 i vores entré.Sir William wrote:Bare et lille uskyldigt spørgsmåltil alle jer der har været i Essen og er kommet hjem med bilen fuld af spil.
1. Hvor får I plads til dem alle sammen især derhjemme?
Jeg læser regler som aften-læsning, og i toget til og fra arbejde. Jeg læser gerne reglerne igennem 2-3 gange over et par dage.2. Hvornår finder I tid til at læse regler og få dem spillet?
No problem - det kræver bare lidt euro i lommen, og en Ikea pose at bære dem i3. Hvordan kan I overskue at købe så mange på en gang?
60/40, ca. Jeg havde 4 A4-sider med til Essen, både et sæt i prioriteringsrækkefølge, og en liste over hvilke spil der var i hvilken af hallerne.4. Er de alle planlagte eller er der også en del impulskøb imellem?
Altså, priserne er jo meeeget billigere (for en stor del af spillene) på sådan en messe, i forhold til priserne i Danmark. Jeg har brugt lige under 130,- pr spil, hvis jeg laver et gennemsnit af hvad jeg har betalt i alt. Givet, det er stadig 3750 kroner, men hvis jeg skulle købe samme antal spil (29 spil) herhjemme skulle jeg af med betydeligt flere penge - nok over det dobbelte. Jeg ser det ikke som at have smidt mange penge afsted, men som en investering i de mange timers sjov jeg kommer til at have med mine bedste venner.For mit eget vedkommende, så tænker jeg altid en ekstra ekstra ekstra gang inden jeg køber noget, både om det er nice to have or need to have, om jeg vil får det spillet eller om det er noget for dem som jeg som regel spiller med. Så med den beslutningsproces så ville jeg have en naturlig begrænsning på en sådan messe. Men igen, så ville jeg jo nok "hamstre" hvis jeg så nogle gode "tilbud".
Plus det er mange penge vel at binde i en masse spil, som man måske så slet ikke får spillet.
Det kommer meget an på hvem man er, og hvor viljestærk man er. Min liste af spil jeg gerne ville se på var på 50+ spil, og jeg kom kun hjem med 29 - og en god portion var ikke nogle jeg havde set på hjemmefra. Personligt vil jeg næsten sige, at man burde lade være med at købe noget på dag 1 man er der - der er for mange sanseindtryk, og man har bedre overblik de næste par dage - også fordi nogle ting bliver billigere, når de er hos en "privat" sælger, end hos designeren selv (hvis man ikke tænker over at man gerne vil støtte de små firmaer med flere penge).Slutteligt, bliver man bare revet med sådan et sted og bare får lyst til at købe købe købe eller er det muligt at begrænse sig?? (Kan jo altid vælge at redefinere ordet begrænse, hvis man har købt 25+ spil
Det har jeg heller ikke. De ligge i stakke på gulvet foran reolerne, og senest har jeg sat hylder oppe under loftet i entreen. Snart kommer der hylder over alle døre...1. Hvor får I plads til dem alle sammen især derhjemme?
De læses ofte som godnatlæsning - hvilket har den fordel, at jeg ofte opdager om spillet er spændende nok til at holde mig vågen, eller om det keder mig så meget at jeg falder i søvn og derfor nok ikke bør købe det.2. Hvornår finder I tid til at læse regler og få dem spillet?
Træning! Hvorden kan en lærer holde øje med så mange børn på en gang? Eller en børsmægler holde øje med priserne på så mange aktier?3. Hvordan kan I overskue at købe så mange på en gang?
I Essen er langt det meste impulskøb: man kender jo ikke spillene på forhånd, og selv om man spiller det en enkelt gang, kan man stadig tage gruelig fejl. Desuden er der mange hvor man må tage en lynhurtig beslutning køb det nu eller aldrig! Nogle venter man til næste dag, og så er det for sent!4. Er de alle planlagte eller er der også en del impulskøb imellem?
Det er den rigtige, den fornuftige måde at købe spil på. Man kan spare ufattelige summer ved kun at købe spil som er mindst 6 måneder gamle, da de ofte kan fåes til halv pris. Problemet for mig er at jeg ikke har tålmodighed til at vente!For mit eget vedkommende, så tænker jeg altid en ekstra ekstra ekstra gang inden jeg køber noget,
Sidste år var jeg alene i bil, så der gik jeg amok og købte stort set alt hvad der tiltalte mig. Det er ikke klogt. I år har jeg været begrænset af at være 4 personer i en normal bil, så jeg fravalgte hurtigt de fleste spil som er lette at anskaffe senere. Prisen betyder ikke så meget, det er vigtigere at få fat på de spil som ikke er tilgængelige online.Slutteligt, bliver man bare revet med sådan et sted og bare får lyst til at købe købe købe eller er det muligt at begrænse sig??
Ja, i forhold til sidste år er det ikke meget!Mik wrote:er jeg nu hjemme igen med en større stak spil og udvidelser - som dog er mindre end nogensinde før(!)
Ja, det er den engelske version ... og jeg formoder da også, at der er polske regler med til dem alle, hvis man skulle have den slags lyster. Det er fra Rebel (rebel.pl) og de er meget medgørlige - hjemmesiden er godt nok på polsk, men nogle gange skal man jo have lidt spænding ind i livet!Legius wrote:Kan man spørge om hvorfra i polen du fik denne da jeg antager at det er den engelske version af spillene?
Der er da også en engelsk version af siden, hvis man vil undgå spændingen.Frouvne wrote:Ja, det er den engelske version ... og jeg formoder da også, at der er polske regler med til dem alle, hvis man skulle have den slags lyster. Det er fra Rebel (rebel.pl) og de er meget medgørlige - hjemmesiden er godt nok på polsk, men nogle gange skal man jo have lidt spænding ind i livet!Legius wrote:Kan man spørge om hvorfra i polen du fik denne da jeg antager at det er den engelske version af spillene?
18,60 EURSir William wrote:[...] Hvad kostede det egentlig i shipping+