Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Sir William wrote:2. Hvornår finder I tid til at læse regler og få dem spillet?
Er det nu blevet et krav? :oops:
Sidst spillet:
Image
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Memoir 44

Post by Legius »

1. Hvor får I plads til dem alle sammen især derhjemme?

I mit spille rum, har jeg 6 reoler til spil så plads er der stadig lidt af, finder nok en løsning når pladsen løber ud.

2. Hvornår finder I tid til at læse regler og få dem spillet?

Tja den var sværrere, holder af at læse reglerne og sætte mig ind i de mekanikker der benyttes så der kan ca presses et regelsæt ind hver aften
Det med at få dem spillet er den sværre del da min normale gruppe er flyttet væk fra mig(ved det jeg må være et forfærdeligt menneske :D ) Men vi mødes stadig når vi kan og så er det oftest til en hel spille weekend af gangen.

3. Hvordan kan I overskue at købe så mange på en gang?

Tja jeg havde planlagt at skulle have en del med hjem og havde derfor nogle minions med til at slæbe for mig.

4. Er de alle planlagte eller er der også en del impulskøb imellem?

som skrevet oven for så havde jeg planlagt at købe en del og det var ikke helt med klapper for øjnene, så jeg havde selvfølgelig en liste over ting jeg gerne ville have, der var selvfølgelig et par impulskøb imellem.
Image
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Sir William wrote:Bare et lille uskyldigt spørgsmål :oops: til alle jer der har været i Essen og er kommet hjem med bilen fuld af spil.

Jeg har 3-4 møbler, der kun er til brætspil. 2 i stuen, 2 i vores entré.
Jeg læser regler som aften-læsning, og i toget til og fra arbejde. Jeg læser gerne reglerne igennem 2-3 gange over et par dage.
No problem - det kræver bare lidt euro i lommen, og en Ikea pose at bære dem i ;)
60/40, ca. Jeg havde 4 A4-sider med til Essen, både et sæt i prioriteringsrækkefølge, og en liste over hvilke spil der var i hvilken af hallerne.

For mit eget vedkommende, så tænker jeg altid en ekstra ekstra ekstra gang inden jeg køber noget, både om det er nice to have or need to have, om jeg vil får det spillet eller om det er noget for dem som jeg som regel spiller med. Så med den beslutningsproces så ville jeg have en naturlig begrænsning på en sådan messe. Men igen, så ville jeg jo nok "hamstre" hvis jeg så nogle gode "tilbud".

Plus det er mange penge vel at binde i en masse spil, som man måske så slet ikke får spillet.
Altså, priserne er jo meeeget billigere (for en stor del af spillene) på sådan en messe, i forhold til priserne i Danmark. Jeg har brugt lige under 130,- pr spil, hvis jeg laver et gennemsnit af hvad jeg har betalt i alt. Givet, det er stadig 3750 kroner, men hvis jeg skulle købe samme antal spil (29 spil) herhjemme skulle jeg af med betydeligt flere penge - nok over det dobbelte. Jeg ser det ikke som at have smidt mange penge afsted, men som en investering i de mange timers sjov jeg kommer til at have med mine bedste venner.

Generelt vil jeg sige, at et spil du finder på Essen har en kurs på 1 euro = ca. 12 kroner i en dansk butik (for de engelsk-sprogede spil - de tyske er billigere). Så du sparer over 40% på de engelske titler.
Slutteligt, bliver man bare revet med sådan et sted og bare får lyst til at købe købe købe eller er det muligt at begrænse sig?? (Kan jo altid vælge at redefinere ordet begrænse, hvis man har købt 25+ spil :lol:
Det kommer meget an på hvem man er, og hvor viljestærk man er. Min liste af spil jeg gerne ville se på var på 50+ spil, og jeg kom kun hjem med 29 - og en god portion var ikke nogle jeg havde set på hjemmefra. Personligt vil jeg næsten sige, at man burde lade være med at købe noget på dag 1 man er der - der er for mange sanseindtryk, og man har bedre overblik de næste par dage - også fordi nogle ting bliver billigere, når de er hos en "privat" sælger, end hos designeren selv (hvis man ikke tænker over at man gerne vil støtte de små firmaer med flere penge).
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg

Post by Justaangel »

Uh.. for en gangs skyld kan jeg skrive her, at jeg har købt to spil:

Dominion (er allerede spillet 8 gange på to dage :D)
7 wonders

Vi glæder os meget til, at spille dem igen og igen i den næste tid.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har netop i dag modtaget en pakke fra Boardgameguru indeholdende Essen-nyhederne Last Will og Bios: Megafauna. De ser begge spændende ud. :mrgreen:

(Ordren har desuden overhalet min preorder af Colonial fra samme forhandler (sendt nogle dage tidligere), så jeg håber ikke den er blevet væk... :? )
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Det har jeg heller ikke. De ligge i stakke på gulvet foran reolerne, og senest har jeg sat hylder oppe under loftet i entreen. Snart kommer der hylder over alle døre...
De læses ofte som godnatlæsning - hvilket har den fordel, at jeg ofte opdager om spillet er spændende nok til at holde mig vågen, eller om det keder mig så meget at jeg falder i søvn og derfor nok ikke bør købe det.
Træning! Hvorden kan en lærer holde øje med så mange børn på en gang? Eller en børsmægler holde øje med priserne på så mange aktier?
I Essen er langt det meste impulskøb: man kender jo ikke spillene på forhånd, og selv om man spiller det en enkelt gang, kan man stadig tage gruelig fejl. Desuden er der mange hvor man må tage en lynhurtig beslutning køb det nu eller aldrig! Nogle venter man til næste dag, og så er det for sent!
For mit eget vedkommende, så tænker jeg altid en ekstra ekstra ekstra gang inden jeg køber noget,
Det er den rigtige, den fornuftige måde at købe spil på. Man kan spare ufattelige summer ved kun at købe spil som er mindst 6 måneder gamle, da de ofte kan fåes til halv pris. Problemet for mig er at jeg ikke har tålmodighed til at vente!
Slutteligt, bliver man bare revet med sådan et sted og bare får lyst til at købe købe købe eller er det muligt at begrænse sig??
Sidste år var jeg alene i bil, så der gik jeg amok og købte stort set alt hvad der tiltalte mig. Det er ikke klogt. I år har jeg været begrænset af at være 4 personer i en normal bil, så jeg fravalgte hurtigt de fleste spil som er lette at anskaffe senere. Prisen betyder ikke så meget, det er vigtigere at få fat på de spil som ikke er tilgængelige online.
Image
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tash-Kalar

Post by Fod »

Igen Essen til mig og selv om jeg stadig skylder en spilrapport for Dreadfleet, fik jeg da også benyttet mig at Fantasks fornemme fødselsdagsrabat og købt mit første bigbox-spil, nemlig: Fortune and Glory: The Cliffhanger Game.
- Nick
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Endelig hjemkommet efter 3 dage i Dortmund, 5 dage i Essen og 4 dage i Wismar (med en enkelt afstikker til slottet i Schwerin) er jeg nu hjemme igen med en større stak spil og udvidelser - som dog er mindre end nogensinde før(!) Pga. begrænset plads i en bil med 4 personer har jeg i stort omfang undladt at købe spil som let kan købes over nettet:

011 + prepainted miniatures
7 Wonders Catan player board promo
Airlines Flight Ban promo
Bezier Games Age of Steam/Steam maps (3x2 kort)
Castles of Burgundy Player maps
Carcassonne School promo
Colonial: Europe's Empires Overseas
Die Siedler von Catan Thüringen Edition promo map
Dominion Hinterlands (2x)
Dominion Governor promo (3x)
Last Will
Last Will Player Order Board promo
Mage Knight
Nefarious
Old Men of the Forest

Pantheon: Neue Untermieter promo
Pax
Pergamemnon
Poseidon's Kingdom
Potion-Making: the Practice
Power Grid: the First Sparks
Power Grid: the Robots
Power Grid: the Liefervertrag
promo
Puerto Rico Anniversary Edition
Spielerei Zugspieler promo
Steam Map Expansion #1 (3 kort)
Thunderstone: Heart of Doom

Winsome Games:
Colorado Midlands
Rising Sun Railroads
+ 7 udvidelser

Samt en mindre række andre promos, som jeg ikke har gidet nævne.
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:er jeg nu hjemme igen med en større stak spil og udvidelser - som dog er mindre end nogensinde før(!)
Ja, i forhold til sidste år er det ikke meget! :mrgreen: (men dog stadig en fin høst).
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Modtog i dag en pakke fra Polen med: Prêt-à-Porter, The New Era (+ The New Era: Spiel 2011 Promo Pack) og City Tycoon.
frouvne, administrator

Image
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Memoir 44

Post by Legius »

Kan man spørge om hvorfra i polen du fik denne da jeg antager at det er den engelske version af spillene?
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Legius wrote:Kan man spørge om hvorfra i polen du fik denne da jeg antager at det er den engelske version af spillene?
Ja, det er den engelske version ... og jeg formoder da også, at der er polske regler med til dem alle, hvis man skulle have den slags lyster. Det er fra Rebel (rebel.pl) og de er meget medgørlige - hjemmesiden er godt nok på polsk, men nogle gange skal man jo have lidt spænding ind i livet! :D
frouvne, administrator

Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Frouvne wrote:
Legius wrote:Kan man spørge om hvorfra i polen du fik denne da jeg antager at det er den engelske version af spillene?
Ja, det er den engelske version ... og jeg formoder da også, at der er polske regler med til dem alle, hvis man skulle have den slags lyster. Det er fra Rebel (rebel.pl) og de er meget medgørlige - hjemmesiden er godt nok på polsk, men nogle gange skal man jo have lidt spænding ind i livet! :D
Der er da også en engelsk version af siden, hvis man vil undgå spændingen. 8) Efterfølgende har jeg måtte sande, at det er den polske del der skal bruges og den engelske er meget kortfattet.

Hvad kostede det egentlig i shipping+
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Sir William wrote:[...] Hvad kostede det egentlig i shipping+
18,60 EUR
frouvne, administrator

Image
Omalley
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by Omalley »

Så fik vi fat i Dominion, 7 Wonders og Ticket to Ride Märklin. Alle tre er allerede godt testet :D
Post Reply