Men tror du ikke, at du er blevet bedre til at forudsige, at nogle spil bestemt ikke er noget for dig og om ikke andet ad den vej slipper for nogle fejlindkøb?Jens_Hoppe wrote:[...] Jeg synes i øvrigt at din kommentar om at du havde researchet spillene på forhånd og derfor var ret sikker på at du kunne lide dem, var interessant. Hvis der er noget jeg har erfaret igennem de år jeg har spillet brætspil, er det at det er mig næsten umuligt at forudsige om jeg vil kunne lide et spil eller ej: Jeg har ikke tal på alle de gange jeg har set på billeder, og læst regler og anmeldelser til et spil og sagt "wow, det ser sjovt ud!" for alligevel at blive skuffet når jeg rent faktisk spillede det første gang. [...]
Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 928 times
Re: Hvad har du købt idag?
frouvne, administrator

-
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB - Location: 2100 Kbh Ø
- Been thanked: 4 times
Hehe, Jens, ja, det kan du selvfølgelig have ret i 
Mht. at spille spillene, så går jeg også efter at spille alle spillene et par gange som minimum (og gerne med diverse spillegrupper for at få forskellige oplevelser af det), før jeg beslutter mig for, hvad jeg gør med dem, men i fx tilfældet med Haggis, er jeg sikker på, at det ikke er et spil for mig, selvom jeg kun har prøvet det en enkelt gang, så det er sat til salg.
Jeg kender også det med, at man læser reviews, anskaffer spillet, og så er det ikke lige noget for en... Det skete med fx Carcassonne: The Castle; min kærestes yndlingsspil er Carcassonne, så vi skulle selvfølgelig have The Castle, når nu det specifikt er for 2, og det lød sjovt, men vi synes, at almindelig Carcassonne inkl. udvidelser er langt bedre, så jeg måtte sælge The Castle. Sådan kommer det nok også til at være med et par af de andre spil, desværre, men overall har jeg alligevel nået at spille over 110 af de listede spil (inkl. udvidelser), dvs. lidt over halvdelen, så jeg er godt på vej, og ud af de 110 spil vil jeg sige, at over 100 af dem er spil, jeg rigtig godt kan lide, og som ikke bliver solgt (og næsten alle af de spil er spillet mere end 3 gange med et gennemsnit på omkring 5 gange, vil jeg tro).
Du har garanteret ret i, at man med årene nok bliver bedre til at spotte, hvad man skal købe ift., hvad man allerede har af spil, der minder om det, og jeg tror heller ikke, min samling bliver meget større, uden at jeg også sælger andre spil (... okay, hvem prøver jeg at narre... Det går vi vist alle rundt og siger, men sandheden er nok, at samlingerne altid vokser...
)
Vi kender vel også alle det med, at man virkelig gerne vil spille mere, end man reelt har tid til...
Nu skal jeg dog mødes med nogle i morgen for at spille lidt forskelligt, og så skal jeg nok skrive i "Hvad har du spillet i dag"-tråden.
Tak for responsen.

Mht. at spille spillene, så går jeg også efter at spille alle spillene et par gange som minimum (og gerne med diverse spillegrupper for at få forskellige oplevelser af det), før jeg beslutter mig for, hvad jeg gør med dem, men i fx tilfældet med Haggis, er jeg sikker på, at det ikke er et spil for mig, selvom jeg kun har prøvet det en enkelt gang, så det er sat til salg.
Jeg kender også det med, at man læser reviews, anskaffer spillet, og så er det ikke lige noget for en... Det skete med fx Carcassonne: The Castle; min kærestes yndlingsspil er Carcassonne, så vi skulle selvfølgelig have The Castle, når nu det specifikt er for 2, og det lød sjovt, men vi synes, at almindelig Carcassonne inkl. udvidelser er langt bedre, så jeg måtte sælge The Castle. Sådan kommer det nok også til at være med et par af de andre spil, desværre, men overall har jeg alligevel nået at spille over 110 af de listede spil (inkl. udvidelser), dvs. lidt over halvdelen, så jeg er godt på vej, og ud af de 110 spil vil jeg sige, at over 100 af dem er spil, jeg rigtig godt kan lide, og som ikke bliver solgt (og næsten alle af de spil er spillet mere end 3 gange med et gennemsnit på omkring 5 gange, vil jeg tro).

Du har garanteret ret i, at man med årene nok bliver bedre til at spotte, hvad man skal købe ift., hvad man allerede har af spil, der minder om det, og jeg tror heller ikke, min samling bliver meget større, uden at jeg også sælger andre spil (... okay, hvem prøver jeg at narre... Det går vi vist alle rundt og siger, men sandheden er nok, at samlingerne altid vokser...

Vi kender vel også alle det med, at man virkelig gerne vil spille mere, end man reelt har tid til...

Tak for responsen.

- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Jeg kommer nu på søndag,selvom jeg heller ikke ser mig som professionel spiller, jer er nærmere en glad hobby amatørLarsine wrote:Så må jeg vist hellere blive hjemme, for jeg er da den reneste amatør spiller der findes. Jeg har godt nok vundet et par gule Viking-Con T-shirts gennem tiderne, men hvis det skulle være en professionel karriere, så ville det godt nok blive koldt!chr88 wrote:Hvilket så også er grunden til, at jeg sandsynligvis dukker op på søndag og ser, hvad "prof-spillere" spiller![]()

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Fik Panic Station ind ad døren i går. Da jeg i dag ville printe de reviderede regler ud, der er nødvendige for at spille spillet, gik det så op for mig, at min gode gamle laser-printers kabel ikke er kompatibelt med vores nye computer. Snøft! 

frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Og din tørretumbler er ikke kompatibelt med det gamle stik der sidder .... man synes næsten, at der er et mønster ... mon fabrikanter ændrer tingene for at vi nødt til at skifte ud????Frouvne wrote:Fik Panic Station ind ad døren i går. Da jeg i dag ville printe de reviderede regler ud, der er nødvendige for at spille spillet, gik det så op for mig, at min gode gamle laser-printers kabel ikke er kompatibelt med vores nye computer. Snøft!
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Vær opmærksom på at der er en version 2.1 af reglerne på vej gennem BGG's godkendelsessystem nu, inden du bruger for mange regnskove på 2.0 reglerne.Frouvne wrote:Fik Panic Station ind ad døren i går. Da jeg i dag ville printe de reviderede regler ud, der er nødvendige for at spille spillet

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Tak! Jeg bemærkede godt, at de blev annonceret og undrer mig en smule over, at det tager så lang tid at få dem igennem godkendelsesproceduren - og undrer mig endnu mere over at udgiveren i det mindste ikke selv lægger dem på deres egen hjemmeside straks.Jens_Hoppe wrote:Vær opmærksom på at der er en version 2.1 af reglerne på vej gennem BGG's godkendelsessystem nu, inden du bruger for mange regnskove på 2.0 reglerne.Frouvne wrote:Fik Panic Station ind ad døren i går. Da jeg i dag ville printe de reviderede regler ud, der er nødvendige for at spille spillet
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Lad mig gætte på at din printer har et "gammeldags" parallel-port kabel...? Jeg vil æde min gamle hat på, at du kan købe en dims, som går i en USB-port, og som så ad den omvej tilføjer en parallelport til din computer. Det er nok billigere end at købe en ny printer, såfremt du fortsat er tilfreds med den du har.Frouvne wrote:Fik Panic Station ind ad døren i går. Da jeg i dag ville printe de reviderede regler ud, der er nødvendige for at spille spillet, gik det så op for mig, at min gode gamle laser-printers kabel ikke er kompatibelt med vores nye computer. Snøft!
Sidst spillet:

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Jo, givetvis, men det er jo kun det første niveau frasortering hvor det kan hjælpe. Hvis der f.eks. er 100 nye Essen-spil af vælge imellem, kan jeg måske frasortere 70 af dem efter lidt research (vel vidende at nogle af dem jeg synes lyder totalt uinteressante måske alligevel vil falde i min smag i den rette kontekst), men af de resterende 30 er jeg næsten ikke i stand til at forudsige hvilke 5-6 spil jeg reelt vil synes er rigtigt gode...Frouvne wrote:Men tror du ikke, at du er blevet bedre til at forudsige, at nogle spil bestemt ikke er noget for dig og om ikke andet ad den vej slipper for nogle fejlindkøb?Jens_Hoppe wrote:[...] Jeg synes i øvrigt at din kommentar om at du havde researchet spillene på forhånd og derfor var ret sikker på at du kunne lide dem, var interessant. Hvis der er noget jeg har erfaret igennem de år jeg har spillet brætspil, er det at det er mig næsten umuligt at forudsige om jeg vil kunne lide et spil eller ej: Jeg har ikke tal på alle de gange jeg har set på billeder, og læst regler og anmeldelser til et spil og sagt "wow, det ser sjovt ud!" for alligevel at blive skuffet når jeg rent faktisk spillede det første gang. [...]
What are you, like 80?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
For mænd i vor alder er det blot rart at bliver bekræftet i, at man rent faktisk lærer noget (måske ikke nødvendigvis noget nyttigt) af sine erfaringer; hvordan skal vi ellers kunne bruge argumenter baseret på livserfaring, når vores børn kommer til os?!Jens_Hoppe wrote:Jo, givetvis, men det er jo kun det første niveau frasortering hvor det kan hjælpe. Hvis der f.eks. er 100 nye Essen-spil af vælge imellem, kan jeg måske frasortere 70 af dem efter lidt research (vel vidende at nogle af dem jeg synes lyder totalt uinteressante måske alligevel vil falde i min smag i den rette kontekst), men af de resterende 30 er jeg næsten ikke i stand til at forudsige hvilke 5-6 spil jeg reelt vil synes er rigtigt gode...Frouvne wrote:Men tror du ikke, at du er blevet bedre til at forudsige, at nogle spil bestemt ikke er noget for dig og om ikke andet ad den vej slipper for nogle fejlindkøb?Jens_Hoppe wrote:[...] Jeg synes i øvrigt at din kommentar om at du havde researchet spillene på forhånd og derfor var ret sikker på at du kunne lide dem, var interessant. Hvis der er noget jeg har erfaret igennem de år jeg har spillet brætspil, er det at det er mig næsten umuligt at forudsige om jeg vil kunne lide et spil eller ej: Jeg har ikke tal på alle de gange jeg har set på billeder, og læst regler og anmeldelser til et spil og sagt "wow, det ser sjovt ud!" for alligevel at blive skuffet når jeg rent faktisk spillede det første gang. [...]

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Sådan tænker jeg også, det må forholde sig. Det er nok et af de bedste køb, jeg har gjort mig - måske lige med undtagelse af dens forgænger, der var en meget lille blæk-printer, man selv kunne fylde blæk på og som jeg efter et par års brug af fik returneret den fulde købspris for fra Kodak, da den gik ud af produktion.Stony wrote:Lad mig gætte på at din printer har et "gammeldags" parallel-port kabel...? Jeg vil æde min gamle hat på, at du kan købe en dims, som går i en USB-port, og som så ad den omvej tilføjer en parallelport til din computer. Det er nok billigere end at købe en ny printer, såfremt du fortsat er tilfreds med den du har.Frouvne wrote:Fik Panic Station ind ad døren i går. Da jeg i dag ville printe de reviderede regler ud, der er nødvendige for at spille spillet, gik det så op for mig, at min gode gamle laser-printers kabel ikke er kompatibelt med vores nye computer. Snøft!

frouvne, administrator

Frouvne wrote:Tak! Jeg bemærkede godt, at de blev annonceret og undrer mig en smule over, at det tager så lang tid at få dem igennem godkendelsesproceduren - og undrer mig endnu mere over at udgiveren i det mindste ikke selv lægger dem på deres egen hjemmeside straks.Jens_Hoppe wrote:Vær opmærksom på at der er en version 2.1 af reglerne på vej gennem BGG's godkendelsessystem nu, inden du bruger for mange regnskove på 2.0 reglerne.Frouvne wrote:Fik Panic Station ind ad døren i går. Da jeg i dag ville printe de reviderede regler ud, der er nødvendige for at spille spillet
Udover det har jeg fået en mail fra designeren, der var ked af at min reaktion på spillet ikke var fantastisk, der bad om feedback... og han siger at "We are currently doing the final edit and it should be a great help for making the game far more accesible for most gamers."
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
På den ene side er det meget sympatisk, at de arbejder så hårdt på at gøre spillet bedre men på den anden side er det rigtig ærgerligt, at de ikke gjorde det (i tilstrækkelig grad) inden det udkom. Øv. Men jeg har endnu høje forventninger... måske jeg skal vente til en af de kommende revisioner af reglerne, så jeg ikke bliver for skuffet!Brichs wrote:Udover det har jeg fået en mail fra designeren, der var ked af at min reaktion på spillet ikke var fantastisk, der bad om feedback... og han siger at "We are currently doing the final edit and it should be a great help for making the game far more accesible for most gamers."

frouvne, administrator

Fik idag Puerto Rico ind af døren og ser frem til at få det prøvet allerede imorgen, håber jeg
..
Og snart burde Panic station kommer ind af døren også.
Begge købt her inde på gg.dk
//Jesper

Og snart burde Panic station kommer ind af døren også.
Begge købt her inde på gg.dk
//Jesper
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Efter at have prøvet Quarriors i mandags måtte jeg sporenstregs ind til Fantask for selv at sikre mig et eksemplar. Så måske var det meget heldigt at jeg ikke købte det i Essen, for nu fik jeg mig et kram i tilgift af Marit - og kunne ønske hende et forsinket tillykke.

Og tirsdag dumpede der så et længe ventet spil ind ad postkassen: Zeitalter der Vernuft, som er et af de mange spil fra Martin Wallace som for tiden genudkommer i forenklede udgaver. I dette tilfælde Struggle of Empires. Spillet skulle være udkommet for længst, og det var noget af et irritationsmoment at se det solgt på messen, men da jeg alligevel ikke havde plads til at bringe det med hjem i bilen passede det mig faktisk fint at få det nu!

Og tirsdag dumpede der så et længe ventet spil ind ad postkassen: Zeitalter der Vernuft, som er et af de mange spil fra Martin Wallace som for tiden genudkommer i forenklede udgaver. I dette tilfælde Struggle of Empires. Spillet skulle være udkommet for længst, og det var noget af et irritationsmoment at se det solgt på messen, men da jeg alligevel ikke havde plads til at bringe det med hjem i bilen passede det mig faktisk fint at få det nu!