@Neumann: Hyggeligt at møde dig og din datter, Lars Erik, og sjovt at finde ud af, hvem der gemmer sig bag en GG-profil

Dejligt at høre, at I havde en god oplevelse med con'en! Folk plejer nu også at være meget imødekommende.
Vi havde også en god Djengis-oplevelse alle tre. Stony har (mestendels) givet stafetten videre til Brian, der sammen med sin søde kone havde sørget for en god weekend i hyggelige rammer.
Fredag aften spillede vi alle tre
Townsfolk Tussle, der er en
boss battler med en Betty Boop/Cuphead-agtig setting og æstetik.

Man skal bekæmpe fire bosser, der løbende bliver sværere at sværere at overvinde, og bruge både landskab og bygninger i det område, kampene foregår i. Man kan selvfølgelig skaffe sig alle mulige mere eller mindre tegneserieagtige våben og forsvarsmidler, og så er det ellers om at hjælpe hinanden efter bedste evne.
Spillet er egentlig ikke specielt kompliceret, men de fire kampe tager alligevel lidt (for) lang tid. Man havner også let i situationer, hvor der reelt ikke er så meget, man kan lave. Men selskabet var godt og folk levede sig ind i spillets univers, så vi hyggede os.
Lørdag havde vi, som beskrevet ovenfor, fornøjelsen af at introducere
Wonderland's War for Neumann og en femte spiller. Om eftermiddagen introducerede Stony til
Dwellings of Eldervale, som jeg var en smule træt til, men det efterlod et lovende indtryk.
Om aftenen introducerede Brian til
Boonlake, der ved første øjekast ligner et Alexander Pfister-greatest hits med lån fra bl.a. Great Western Trail og Maracaibo. Jeg havde på forhånd været lidt bekymret for regel- og ikon-overload, men spillet gled heldigvis ret godt, og det blev et langt, intenst opløb med spænding til det sidste. Som så ofte med hans spil tror jeg ikke, at Boonlake ville blive dårligere af at droppe et par bonusscoringer eller småregler, og i alt fald ville reglerne blive lettere at huske, hvis temaet var lidt stærkere (det her er noget mystifistisk, psdeuo-western-agtigt noget). Men absolut en positiv oplevelse. Klokken var nu ca. 23.30, og jeg blev kort efter kuppet til et "lille, simpelt" spil.
Broom Service endte alt i alt med at tage ca. halvanden time, og jeg er stadig ikke helt sikker på, hvorfor jeg vandt, men det var ganske sjovt.
I dag var alle behørigt småtrætte, så jeg nåede kun at spille
Lost Cities og Jamey Stegmaiers
Rolling Realms, der var en interessant lille roll&write-oplevelse med en masse overvejelser, som jeg ikke lige havde mental kapacitet til at gennemtænke
Kæmpe tak til arrangørerne for en dejlig weekend i pappets tegn