Nytårsforsæt 2024

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 630 times
Been thanked: 917 times

Re: Nytårsforsæt 2024

Post by Frouvne »

Oktober frembød ikke så mange fremskridt i.f.t. mine nytårsforsætter. Jeg fik spillet med yderligere en Crokinole-modstander - men der er mine målsætninger vist langt ude i horisonten. Jeg fik også spillet lidt Too Many Bones, men på det punkt er jeg i mål.

Jeg fik faktisk heller ikke set så mange film; præsidentvalget i USA kom til at optage mig lidt for meget og så kastede jeg mig langt om længe ud i at få set Better Call Saul. Så der kom lige en tv-serie på playlisten. Jeg fik dog set: Elementært, The Lego Batman Movie, Notorious!, Blazing Saddles, Once Upon A Time In Hollywood, Bullet Train og The Upside.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Året lakker mod enden og målopfyldelsen ændrer der sig vist ikke så meget ved. Så heller ikke denne måned er der så meget at bemærke. Der er blevet set nogle film: Spider-Man: Into the Spider-Verse, Barton Fink, Micmacs, Food inc. 2, Gladiator og Airplane.
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 834 times

Post by Gunness »

Det var da et alsidigt udvalg :) Barton Fink er fremragende, og Airplane er stadig virkeligt sjov.
Hvad syntes du om Spider-verse? Jeg var meget imponeret over den første, men Across the Spider-verse var bare alting skruet op. Det behøvede jeg egentlig ikke

Jeg fik i øvrigt selv set bl.a. Gladiator II, og når én billet koster 150 - :shock: - virker Nordisk Films Unlimited til 229 pludselig ikke så galt. Det betyder så desværre, at jeg kommer til at forsømme Cinemateket i en periode.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Sun Dec 01, 2024 2:59 pm[...] Hvad syntes du om Spider-verse? Jeg var meget imponeret over den første, men Across the Spider-verse var bare alting skruet op. Det behøvede jeg egentlig ikke [...]
Jeg er kommet til at se dem i omvendt rækkefølge og var faktisk rigtig imponeret over stilen i Across the Spider-Verse, så jeg kan åbenbart godt tåle at der bliver givet fuld gas! ; )
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Her en kort december-opdatering inden jeg runder året af.

Der blev set en del julerelaterede film i december. Det er jo nok ikke den store overraskelse. Det blev til nogle flere end jeg plejer. For mig er der faktisk kun to, der er på min must-see-liste: National Lampoon's Christmas Vacation og It's a Wonderful Life. Sidstnævnte så jeg med min datter i år, hvilket ikke gjorde oplevelsen mindre. I løbet af måneden så jeg:

Jingle All the Way
Fars fede juleferie
Olsen Banden junior
School of Rock
Fear and Loathing in Las Vegas
How the Grinch Stole Christmas
Vaiana 2
Alene hjemme 2
Indiana Jones - Jagten på den forsvundne skat
Det er herligt at leve

Jeg fik købt nye løbesko, så jeg er klar til en ny sæson. Denne skete der dog ikke meget på den front...

Lidt overraskende nåede jeg at spille burncycle og dermed kunne jeg krydse et enkelt spil af på mine forsætter og nåede dermed yderligere at fuldføre et mål.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Så er det blevet tid til at evaluere lidt på nytårsforsætterne for 2024.

Det lykkedes mig at få spillet de nye spil, jeg havde sat mig for. I sidste time (juleferien) fik jeg burncycle på bordet. Tidligere på året kom både Hegemony: Lead Your Class to Victory og Darwin's Journey på bordet. Darwin's Journey røg hurtigt videre ikke fordi det var et dårligt spil men fordi jeg vurderede, at det ikke ville få meget spilletid. At få spillet Hegemony: Lead Your Class to Victory en enkelt gang må vist betegnes som en lille smagsprøve, men en smagsprøve der gav lyst til mere og som viste at spillet godt nok er komplekst men slet ikke i en grad, så man ikke skulle kunne få det på bordet med en passioneret gruppe.

At få genspillet tre af de udvalgte spil lykkedes jeg ikke med. Det blev kun til to: Too Many Bones og Nucleum. Blandt de sidste tre er der allerede et der er på vej. Igen er grunden ikke, at det er et dårligt spil, men gode spil der ikke bliver spillet skal have argumenterne i orden, hvis de skal blive på hylden.

Samarbejdsspillene lykkedes det også med. Arkeis havde jeg egentlig håbet, at vi fik spillet os igennem. Det må meget gerne ske i 2025, da det er et ganske hyggeligt spil men også en stor mængde hyldeplads jeg er klar til at få retur, når vi er nået igennem det. Sky Team og Spirit Island var de andre spil, der blev spillet. Jeg har været lidt overrasket over hvor svært det er at få Spirit Island til bordet, men det er nok en del mere komplekst end jeg umiddelbart har tænkt. Eller måske blot ikke så intuitivt, som man kunne ønske.

Mine mål med Crokinole løb ud i vasken. Det var der flere gode grunde til. Jeg tror, at der skal gøres en bevidst indsats, hvis det skal mere på bordet i en lidt mere seriøs sammenhæng.

Størst succes syntes jeg egentlig at have haft med ambitionen om at være bevidst om hvilke film jeg så i året der gik. Det var positivt at se både at jeg fik set flere film end jeg troede jeg gjorde og at jeg fik set flere gode film end man kunne frygte. Ingen tvivl om at det faktum at der var lidt mere fokus hjalp projektet godt på vej.

De sidste tre lidt mere diffuse mål er det selvsagt lidt sværere at vurdere. Jeg fik slet ikke løbet nok. Til gengæld kunne jeg se hvor let det var at starte op, da jeg under en ferie sydpå var ude hver anden dag i de fjorten dage vi var afsted. Rejser er altid en god motivation for mit løberi. I december købte jeg nye løbesko, så man kan jo håbe, at jeg får bearbejdet lysten i 2025. Spilsamlingen blev trimmet. Jeg er blevet bedre til at skære dybere. Og periodevis var der rigtig god gang i de vegetariske kogebøger herhjemme. Blandt andet kogebøgerne fra Yotam Ottolenghi har været en god inspiration.
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 834 times

Post by Gunness »

Tak for de løbende rapporter. For mit vedkommende har det især været sjovt at følge lidt med i dit film-kiggeri, og det glæder mig at se, at der er en del klassikere iblandt :) Jeg har forsøgsvist tegnet et Unlimited-abonnement hos Nordisk Film, men det bliver opsagt lige så snart Oscar-sæsonen er overstået. For jeg forsømmer Cinemateket i mellemtiden, og vi har også tilpas mange gode film stående til, at jeg ikke gider at bruge 2 timer + 30 minutters reklamer/trailere/parkeringsinfo + transport på NF. Især ikke, fordi mainstream-biografernes udbud bliver mere og mere pauvert.

Fik i øvrigt også genset It's a Wonderful Life her i december. Den skulle have været 10-15 minutter kortere og en my mindre sentimental, så havde det været perfekt :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Post Reply