^Spændende! Jeg kender kun hans card crafting fra Dead Reckoning, men dér fungerer det i alt fald fremragende.
Jeg var forbi min lokale spilbuddy i går for at blive introduceret til
Bone Wars, et af de sidste spil Gamebrewer nåede at udgive sidste efterår, før de lukkede ned. Designeren, Wim Goossens, har tidligere lavet Oak, men dette her er noget tungere.
Baggrunden for spillet er den tragikomiske historie om to palæontologer,
Cope og Marsh, der konkurrerede om at udgrave dinosaurer o.l. i slutningen af 1800-tallet, men gik så ihærdigt op i at miskreditere og sabotere hinandens arbejde, at de endte med at ruinere sig selv og modparten.
Spillerne er selv palæontologer, der skal grave knogler op og bruge disse til at publicere artikler, hhv. afvise andres artikler. Spillet blander worker placement med noget action selection og en temmelig stram økonomi. Spillerne vil hele tiden være på enten Copes eller Marshs hold, men kan ændre dette løbende - og valget mellem at score "reputation" for den ene eller anden er centralt for, hvor godt man ender med at klare sig.
Spillet flød ganske udmærket, og selv om der var visse regler, som måske nok burde have været strømlinet, var det alt i alt en udmærket oplevelse. Der skal træffes mange valg om, hvor man sender sit udgravningsteam og sine palæontologer hen, og hvilke typer af fossiler, man går efter. Jeg synes dog ikke, at den centrale rivalisering mellem de to kamphaner føltes i tilstrækkelig grad - men det er en mindre detalje.
Jeg tabte med et enkelt point, så for at fejre det snuppede vi et fælles nederlag i
Tranquility: The Ascent